XJ/FJ 600/900 topic

Mooi Ben!
De motor geschorst voor de winter? (Ik hoop het wel, want dan hebben we half februari weer lekker weer! :P )
_O- _O- Ja hoor, nou ja, geschorst. De XJ zit in de fiscale ophokplicht. Dus mag idd pas weer in maart de weg op.
Dus mooi tijd voor een beurtje en een nieuwe achterband. ;)

beurtje pas als het wat minder koud is
 
Laatst bewerkt:
Hoe doe je dat met die band? Kennis met een bandenmachine?
Bandje online besteld, scheelt genoeg. En ik laat 'm omleggen en balanceren bij Veenbrink motorparts in Ede.
Sander Veenbrink = LEPENSZEUR op MF ;)
Sander heeft ook mijn voorband vervangen.

Maar sowieso, als je een band online besteld, in mijn geval bij oponeo, kun je hem zelfs laten afleveren bij een bedrijf die hem er voor je oplegt. Op de site van de bandenboer kun je dan een aangesloten bedrijf zoeken.

Maar ik trek het achterwiel uit de XJ en ga dan zelf ffff naar Sander (na een afspraak)
 
Die oponeo is inderdaad de duurste niet als je een adresje hebt voor onleggen.

Bedankt voor de tip, ik heb een andresje waar ik mijn eigen banden gratis om kan leggen, dus dat scheelt aanmerkelijk. Betaalde 2 jaar geleden voor een AVON 120-90-18-V 120 euro incl monteren, incl 20% korting. Moest ik het wiel komen brengen en weer een keer ophalen. Laatste was geen probleem want ik kwam er toch dagelijks langs.
Bij oponeo kost die zelfde band 85 euro...

Welke banden heb jij besteld?
 
Wel opletten met Oponeo dat ze ook wel eens "oude stock" willen uitleveren. Voorwaarden goed lezen, tot 2 of 3 jaar oud kunnen ze zijn en als je ze wil houden moet je mailen en krijg je een stuk terug gestort.

Komt trouwens vooral voor bij "exoten", bij de banden die goed lopen is dat probleem niet echt aanwezig. Mijn set BT45's waren 10 weken oud of iets dergelijks :Y
 
Die oponeo is inderdaad de duurste niet als je een adresje hebt voor onleggen.

Bedankt voor de tip, ik heb een andresje waar ik mijn eigen banden gratis om kan leggen, dus dat scheelt aanmerkelijk. Betaalde 2 jaar geleden voor een AVON 120-90-18-V 120 euro incl monteren, incl 20% korting. Moest ik het wiel komen brengen en weer een keer ophalen. Laatste was geen probleem want ik kwam er toch dagelijks langs.
Bij oponeo kost die zelfde band 85 euro...

Welke banden heb jij besteld?

Ik heb bij Oponeo een Conti Go 120/90-18 besteld omdat er voor ook een Conti Go op ligt. En die bevalt mij prima. Bandje kostte me daar € 77,- en daar komt natuurlijk nog het omleggen bij.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij mag men tot 5 jaar oud banden voor de normale prijs verkopen, nou ja 'mag'
leveranciers bieden wel eens banden aan met een 'oudere' dot code , dit ligt dan meestal rond de 5 jaar oud.
een 10 jaar oude band moet je niet meer monteren, tja wat is dan wijsheid ?
ouder dan 5 jaar moet je niet de oorspronkelijke prijs betalen, maar wat is na 5 jaar nog 'oorspronkelijk'als de opvolger voor hetzelfde bedrag verkrijgbaar is.

Ik zelf reken 20 euro voor het omleggen en indien mogelijk balanceren van een band op een losse velg.
daarbij ben ik bewust niet de goedkoopste.
als men in de avond wil komen, dan spreek ik af in de avond.
dan rij ik apart naar de werkplaats ervoor en dan kost mij 1 euro aan brandstof :+

ook het verwijderen van de oude band heeft te maken met waar de band gekocht word aangezien NL importeurs afspraken hebben met verwijderings bedrijven.
krijg je een klant met een band uit het buitenland dan moet je er maar af zien te komen, kan je als bedrijf zijnde 2 euro extra rekenen als de band elders gekocht is, alleen al voor de verwerking van de oude band ?

Nou dit verhaaltje was meer ter info en vermaak :)

tot slot nog een verhaaltje waar ik zelf wel van schrok :

Miljoenen Spaanse autobanden in brand

maar de rook ging niet richting NL want wij denken om de CO2 uitstoot, daar houd de wind rekening mee ;) :+
 
Achterwiel er maar vast uit gehaald,
brrrrr. Koud in de garage.

full
 
Ik heb ook een garage box, dan zet ik de zibro aan laat hem even opstarten en dan doe ik de deur dicht.
Het is er een met thermostaat dus heerlijk behaagelijk
 
Mooi vers rubber voor het nieuwe seizoen, dat zal een stuk beter (en veiliger) rijden dan de compleet versleten Bridgestone die er op lag :Y :]

Sander .... bedankt weer voor de service :}

full
 
Graag gedaan :)


Jammer dat het superdeluxe haakse ventiel niet te zien is op de foto ;)

word er al ergens een XJ rit georganiseerd van het jaar ?
 
Graag gedaan :)


Jammer dat het superdeluxe haakse ventiel niet te zien is op de foto ;)

Nou, speciaal voor jou dan :P

full


en gelijk maar weer het achterwiel er in gehangen ............ klaar voor een nieuw seizoen genieten met de oude XJ :] :)
full
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allemaal, ik heb een setje koffers gezien voor een XJ900F 4BB die ik eventueel zou willen kopen voor mij XJ750F 41Y. Nu weet ik dat het 31A model van de 900 ongeveer 99% gelijk is met dat van mijn 750. Maar weet iemand of zo'n set van een 4BB ook gaat passen? Er zijn wat wijzigingen geweest m.b.t. het frame tussen de modellen, maar ik kan niet terug vinden welke?

Alvast bedankt voor de info!
 
wat ik van Albert begrepen had moet dat passen.
als je van die dikke stangen van Givi hebt.. ik vind dat 100x beter dan het ielige gewapper van de bevestiging van Krauser.


zolang het niet voor een diversion is passen koffers e.d van een 750 op een 900 en vice versa omdat de achterkant hetzelfde is.
 
Laatst bewerkt:
wat ik van Albert begrepen had moet dat passen.
als je van die dikke stangen van Givi hebt.. ik vind dat 100x beter dan het ielige gewapper van de bevestiging van Krauser.


zolang het niet voor een diversion is passen koffers e.d van een 750 op een 900 en vice versa omdat de achterkant hetzelfde is.

Dan ben ik het niet met je eens, voor de Diversion is er maar een goede kofferset en dat is de Krauser, wel de originele uitvoering voor de Div 900(S).
Dus niet degene met de Hockeystickophanging.
 
ja voor de diversion heb ik geen idee van.

ik vind de ijzeren buizen die bevestigd worden zodat je de topkofferplaat op die halve manen van de hockeystick kan zetten een stuk steviger overkomen.

de krauser set zit op meerdere punten met verstelbare dingen en daar was ik heel lang mee bezig om dat enigzins fatsoenlijk op de motor te krijgen.
nou zat er ook geen gebruikshandleiding bij....

als ik het omgekeerde volgorde gedaan had, dus eerst de Givi was het misschien anders geweest ;)
Overigens Had ik van de Givi alleen een topkofferbevestiging.

zodra het goed zit volstaan beide oplossingen prima.
 
Laatst bewerkt:
wat ik van Albert begrepen had moet dat passen.
als je van die dikke stangen van Givi hebt.. ik vind dat 100x beter dan het ielige gewapper van de bevestiging van Krauser.


zolang het niet voor een diversion is passen koffers e.d van een 750 op een 900 en vice versa omdat de achterkant hetzelfde is.


Yep, past 100%. XJ750 41Y frame is gelijk aan de XJ900F. zowel aan de 31A als de 58L als 4BB.
Alleen kuipophanging is op de 31A anders. Maar de kofferset van GIVI voor de 900 past ook op de 750.

Die 750 begint trouwens serieus zeldzaam te worden.

Voor wie geinteresseerd is, ik heb weer een paar sets schone 900 carbs over. Zowel 31A, 58L als 4BB.
Ook heb ik nog een paar sets zeer goed gangbare remklauwen over.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de XJ 750 weer tot leven gewekt, na 3 maand stilstaan, accu er in, 3x starten ....lopen *O* :}

Maar er is wel een klein probleempje. Er lag gelijk een beste plas benzine onder de motor, ik kan zo nog niet gelijk zien waar dat weg komt. Iemand een idee waar ik dat moet gaan zoeken ???

het is in ieder geval niet de benzinekraan, die is keurig droog :P

Je ziet gelijk aan het begin van de video en op +- 50 sec al een plasje benzine onder de motor |(

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan