XJ/FJ 600/900 topic

Potentiele koper van de XJ laat niets meer horen. Als er hier nog gegadigden zijn of voor de hele motor of voor onderdelen laat het me weten.
- accu - 9 maanden oud
- voorvorken geheel gerestaureerd
- bochten en collector in prima staat
- achterband (Dunlop) nieuw in folie
- blok in 2016 open geweest - compressie gemeten, kleppen gesteld en gesynchroniseerd
- zadel nog helemaal heel

ik hoor het wel.
 
Potentiele koper van de XJ laat niets meer horen. Als er hier nog gegadigden zijn of voor de hele motor of voor onderdelen laat het me weten.
- accu - 9 maanden oud
- voorvorken geheel gerestaureerd
- bochten en collector in prima staat
- achterband (Dunlop) nieuw in folie
- blok in 2016 open geweest - compressie gemeten, kleppen gesteld en gesynchroniseerd
- zadel nog helemaal heel

ik hoor het wel.

ik meen dat hier een advertentie van was maar die kan ik niet meer vinden.
 
Potentiele koper van de XJ laat niets meer horen. Als er hier nog gegadigden zijn of voor de hele motor of voor onderdelen laat het me weten.
- accu - 9 maanden oud
- voorvorken geheel gerestaureerd
- bochten en collector in prima staat
- achterband (Dunlop) nieuw in folie
- blok in 2016 open geweest - compressie gemeten, kleppen gesteld en gesynchroniseerd
- zadel nog helemaal heel

ik hoor het wel.


Hmm, ik denk na..

Je zegt blok is in 2016 open geweest, maar voor kleppen stellen hoeft alleen het kleppendeksel eraf.
Blok is verder niet open geweest toch?
En wat is de km-stand?
 
Hmm, ik denk na..

Je zegt blok is in 2016 open geweest, maar voor kleppen stellen hoeft alleen het kleppendeksel eraf.
Blok is verder niet open geweest toch?
En wat is de km-stand?
Potentiele koper gaf opeens weer teken van leven, maar hij moet nu wel opschieten!
Blok is inderdaad niet verder open geweest, was ook geen reden toe. km stand is 98000km, kan nog wel de precieze stand doorgeven als ik weer in de garage ben (is 5 minuten van huis).
 
Ik heb via aan kennis een leuke diversion gekocht :). Als het goed is haal ik maandag mijn A rijbewijs (heb nu twee jaar A2 op een GS500 gereden). Wist niet zo goed wat ik nou wil kopen dus een diversion leek me leuk om in de tussentijd wat mee te rijden.

Motor rijdt en in principe niks mis mee. Alleen koppelingshendel gaat wat zwaar, is dat iets wat ik zou kunnen smeren? Zit er ook aan te denken om even olie te verversen aangezien dat toch wel even geleden is. Hoevaak verversen jullie dat? Bij de suzuki was het interval elke 6000km

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een superbike stuur. Wat breder daarmee heb ik ooit eens gereden op een diversion en vond ik wel lekker zitten. Ook zoek ik nog een topkoffer. Mocht iemand nog iets hebben liggen hoor ik het graag :)

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
~
Ik heb via aan kennis een leuke diversion gekocht :). Als het goed is haal ik maandag mijn A rijbewijs (heb nu twee jaar A2 op een GS500 gereden). Wist niet zo goed wat ik nou wil kopen dus een diversion leek me leuk om in de tussentijd wat mee te rijden.

Motor rijdt en in principe niks mis mee. Alleen koppelingshendel gaat wat zwaar, is dat iets wat ik zou kunnen smeren? Zit er ook aan te denken om even olie te verversen aangezien dat toch wel even geleden is. Hoevaak verversen jullie dat? Bij de suzuki was het interval elke 6 weken.

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een superbike stuur. Wat breder daarmee heb ik ooit eens gereden op een diversion en vond ik wel lekker zitten. Ook zoek ik nog een topkoffer. Mocht iemand nog iets hebben liggen hoor ik het graag :)

Bedankt!

Je kan deze vraag beter stellen in het grote Diversion topic (Het grote Yamaha Diversion topic deel 21) dit is vraagbaak voor de pre-diversions en die verschillen redelijk van elkaar.
Wat betreft het verversen van de olie: ik hou het voorschrift aan zoals dat vermeld staat in WPB. Weet niet wat dat betekend voor de Div maar 600 km is wel heel weinig, zou voor mij op dit moment na 3 dagen zijn!
Succes ook met behalen van je papiertje enneh hou de de glimmende kant boven. :]
 
Omdat de XJ900 nog steeds in de garage staat heb ik het volgende in de aanbieding
1. nieuwe Dunlop Streetsmart achterband 120/90 18 65HTL - €40,=
2. volle onderkuip (moet gespoten worden) €15,=
3. startmotor €15,= gereviseerd
4. 2x koppeling-, remhendel 2x schakelpook (?) en 2x voetrem €10,=
5. Verheul buitenhoes €30,= gebruikt maar in perfecte staat
 
helaas heb ik er al genoeg amfa, succes meet verkoop.
De onderdelen gaan weg. Ga denk ik wat leuks ervan maken, weet nog niet wat maar in ieder geval wil ik stuur vervangen en de voorkuip verwijderen. Betekend dus ook dat ik andere koplamp en wijzerplaat ga monteren.....weer eens wat anders. Zie wel wat ik tegenkom!
 
Kan iemand me vertellen hoeveel de voorvork van een xj900 4bb inveert als je hem van de bok haalt? Ik heb het idee dat de mijne dan al de helft van zijn veerweg induikt zonder verdere belasting.

Is dit normaal (lees dat ze best een slap vorkje hebben)?
 
Nee dat is niet normaal. Mss dat de veren inmiddels een stuk korter geworden zijn of de luchtkamer is veels te groot. Veerweg is ong 150 mm en op/van de bok mag zover ik weet een cm of 2-3 zijn.
Ben er net afgelopen weekend met mijn xj750 seca mee bezig geweest.
 
Laatst bewerkt:
hmm. Dan sowieso maar eens olie gaan verversen (evt. dikkere olie? 5w moet er in volgens Haynes, is het aan te raden 10 of 15w te pakken?) en de veren nameten. Kan alleen in het Haynes boek niet vinden hoe lang ze moeten zijn standaard. Iemand die dat weet/na kan meten voor me?

Vervangen voor progressieve is aan te raden lees ik overal. Misschien een klusje voor volgende winter. Zodra ik mijn rijbewijs heb eerst een jaartje rijden, dan vel ik mijn oordeel wel. Het viel me gewoon op dat hij al erg ver door zijn pootjes zakt als hij van de middenbok af gaat.
 
ja andere veren, zowel voor als achter maar voor vooral, is erg effektief. Als voorvorkolie wordt door yamaha vaak gewoon 10w30 genoemd maar je kan even kijken op internet.. er is zat info over te vinden. Verder kan je meer toevoegen om de luchtkamer boven de olie te verkleinen daardoor wordt in diep inveren ook al minder maar dat is nogal ervarings afhankelijk (belasting, rijstijl enz.).
Ervaring opdoen met een motor die niet lekker veert of funktioneert? Hmmm weet niet of dat zo goed is.
Keuzeskeuzes.
 
Als hij ooit zo uit de fabriek geleverd is zal het toch wel meevallen met hoe slecht het is? In ieder geval moet het 'goed genoeg' zijn.

Ik ben vooral aan het vragen omdat ik wil weten of de mijne nog functioneert zoals het hoort, of dat er iets mis mee is.
 
Als ze, achtervering dus, niet lekken kan je er gewoon mee rijden maar het verschil voel je wel als je ze vervangt door goede.
Vergeet ook niet dat ze, achtervering, al erg oud zijn en dat de olie inmiddels gekarnd is of een andersoortige samenstelling heeft gekregen..
De voorvering is af fabriek best aardig maar ook dat is inmiddels erg oud en ingezakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan