XJ/FJ 600/900 topic

Remreiniger is niet wat agressief voor de rubber tip? Ik heb wel eens van die carbreiniger in flesjes gezien dat je in de tank moet mikken.., maar niet als 'schoonmaakmiddel' als in met de hand doen.

Goed, ik zal eens kijken hoe de naalden die er nu in zitten aan toe zijn.. je kan deze (origineel, imi zou niet werken?) niet los, doch alleen in setjes van 44 euro/stk kopen heb ik al begrepen.
Als het dan ook klaar is heb ik 't er gerust voor over maar.. twijfel.. gezien wat ik al zo vaak vertel.. niet te hoog, wel lekken.. blah.
 
Remreiniger is niet wat agressief voor de rubber tip? Ik heb wel eens van die carbreiniger in flesjes gezien dat je in de tank moet mikken.., maar niet als 'schoonmaakmiddel' als in met de hand doen.

Goed, ik zal eens kijken hoe de naalden die er nu in zitten aan toe zijn.. je kan deze (origineel, imi zou niet werken?) niet los, doch alleen in setjes van 44 euro/stk kopen heb ik al begrepen.
Als het dan ook klaar is heb ik 't er gerust voor over maar.. twijfel.. gezien wat ik al zo vaak vertel.. niet te hoog, wel lekken.. blah.
Remmenreiniger gebruik ik er al jaren voor ,werkt prima,wat de setjes betreft zou ik persoonlijk alleen maar origineel nemen,
imitatie zal misschien ook wel werken maar de vraag is voor hoelang en moet je maar afwachten of het goed spul is,
origineel is gegarandeerd goed,zoals de Engelsen zeggen cry once buy once.
Origineel,Bling Bling 😱 *D
needle-valve-set_medium25G1410723-01_feab.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het spul wat ik in het dieselbadje had laten weken heb ik met een tandenborstel schoon gemaakt en ziet er corrosie-vrij en schoon uit.
1567503602261.png
1567503602261.png
 
Laatst bewerkt:
Tenslotte een vlotter, het lijkt me goed vlotter/naald/zitting bij elkaar te houden?
zo, even experimenteren of deze fotro's scherp genoeg zijn.
1567503862152.png
 
Oei daar had ik geen foto's van genomen.. ik had ze op de kop liggen aangesloten op de pri..alles werkte.
Rechtop alles er op na 1 koffie dicht.
Denk je dat ik hier dan wat verprutst heb?
 
Van de rechter carburateur, waar je 'zo'bij kan, heb ik vanmiddag de zitting, naald, as en vlotter vervangen voor die schoongemaakte uit het reserve set afgebeeld hierboven.
Ik heb nog gecontroleert bij de onderdelen die ik uit de carb haalde(die dus tot voor kort dienst deed) of de naald soepel liep in de zittingbuis en of er misschien ergens een zwaar punt zat; dit was niet het geval. Balen anders had ik misschien toch een oorzaak kunnen vinden.
De zitting en de naald die ik er uit haalde zijn deze;
1567515210190.png
1567515210190.png

1567515248069.png


1567515283057.png
 
Ja jast die ook maar de kliko in,naald ziet er niet uit.
Nogmaals naalden moeten onbeschadigd zijn en de rubber tip geheel glad zonder aanslag sporen.
Je kan er nog veel meer laten zien,maar pleur ze allemaal weg en koop 4 setjes nieuwe.
Nogmaals naalden en houders zijn precisie gemaakte onderdelen,mogen daarom geen gebruikssporen vertonen die
daar invloed op hebben,en na tienduizenden keren al op en neer gegaan te zijn is daar het beste gewoon van af.
Ik weet wel dat je bang ben dat het weer zoveel kost en dat het misschien wel niet de oplossing is,maar hoe dan ook
is het doorgaan met gebruikte rommel zeker niet de oplossing,dat is ook gebleken want de benzine zeikt er nog steeds uit.
Het enigste wat invloed kan hebben op het niet afdichten zijn de naalden met houders en de vlotters,vlotters kan je controleren en dan
blijven de naalden en houders over,niet meer en niet minder.Persoonlijk had is ze al weken geleden de kliko ingepleurd en 4 nieuwe besteld en had nu vrolijk lekvrij rondgereden.Dat is het nadeel als je een oud barrel koopt waar vanalles aan mankeert,je koopt dan iets wat 9 van de 10 keer
schreeuwt om onderhoud of revisie,wil je dat niet koop dan geen 2ehands rommel wat bijna een ton achter de kiezen heeft want ik garandeer je
dat het dan het nodige extra gaat kosten om het weer netjes te laten functioneren,ik heb zelf ook een motor met een ton op de teller gekocht
en dat was er nog 1met een hele onderhoud geschiedenis,inmiddels ben ik ook al zo,n 1000,- verder met dingen vervangen.
So what,ik wist dat van te voren en vervang gewoon wat er vervangen moet worden,sta geen weken stil en rij vrolijk door zonder
lekkage of andere problemen,afgelopen jaar 10000km gereden en jij met je XJ? }) .Wil je dat niet moet je een jonge gebruikte of nieuwe motor kopen.Of blijven Dieselen heb je ook geen last van carburateurs;)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je duidelijke repliek; ik blijf ergens hangen in 'ja maar'..zoals jullie denk ik wel van me gewend zijn.
- ja maar het benzinepeil komt niet te hoog
-ja maar iemand anders die deze motoren zegt dat de naalden niet zomaar af zijn
-ja maar het ging goed tot ik de o-ringen verving(denk ik, de overloopslangen waren weggetukt)
Blah..
Zou de moderne benzine een oorzaak kunnen zijn voor het snellere verslijten van deze onderdelen?
Of.. de motor heeft veel meer gelopen, zelf vind ik de handvatten best versleten..
1567522783767.png


1567522743696.png
1567522743696.png


En nu.. durf haast niet te proefrijden of zo.. beetje gevoel dat niet uitmaakt wat ik doe, dus misschien weer even afstand van het ding. Eerst nwe onderdelen vangen..

Jikov carbs hebben een kogeltje als ventielstopper,lijkt me minder slijtagegevoelig en eigenlijk met dit type carb ook nooit problemen gehad..

Over 1,5 week is het dieselkradtreffen, veel zelf geknutselde dieselmotorfietsen. Er is ook altijd iemand met een subaru of daihatsu? 3 pitter turbo-diesel in ik meen een triumph sprint.. dat ding loopt goed!
Goed sorry beetje of-topic..
 
Dat zou ook nog kunnen dat hij het vlotterniveau te hoog heeft gezet,dan jast het tijdens het rijden over de overloopbuisjes heen.
 
Ik wil zien hoe jij op de werkbank het vlotterniveau meet. Als je dat 4 weken geleden gefotografeerd had had je er nu.mee gereden.
Ik heb een 6mm plastic slang in de opening geduwd en met een bocht verticaal langs het huis, dan meet ik de afstand van rand-carbhuis tot midden(dal) vloeistofniveau.
(helpt deze beschrijving?)

Opvallend vind ik dat de rechter - intussen- lager staan dan de linker, terwijl de linker niet lekken.

Ik heb het vlotterniveau niet hoger gezet, alleen lager n.a.v tips hier.
 
Oh da's jammer..
Ik kwam op de site 'Wemoto''
Betekend OEM part echt origineel van merk of meer 'gelijk aan'?
 
Oh da's jammer..
Ik kwam op de site 'Wemoto''
Betekend OEM part echt origineel van merk of meer 'gelijk aan'?
OEM betekent Original equipment manufacturer,
OEM Parts: OEM is an abbreviation for Original Equipment Manufacturer. It means the parts are made directly by the motorcycle manufacturer, not by a third party. OEM parts, because they are made by the manufacturer to fit the specifications of a particular make and model, tend to fit perfectly.
Origineel onderdeel dus.
Maar Wemoto levert toch alleen maar imitatie ?
Deze levert wel originele onderdelen, https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...parts.co.uk/&usg=AOvVaw0Tg1DGrSgyBpnRwaTHCpUy
 
Laatst bewerkt:
Dit is de link;
http://www.wemoto.be/notes/hl-220809/Er staat bij; Elke kit bevat een vlotternaald, vlotterkamer dichting en alle noodzakelijke O-ringen voor het herstellen van 1 carburator. OEM Part - Made in Japan .
Dit is mijn 1ste jap dus ben helemaal niet bekend met onderdelenvoorziening wie wat voor spullevert, maar het is niet simpel begrijp ik..
 
Terug
Bovenaan Onderaan