XJ/FJ 600/900 topic

Remklauw los, borgschroef van de achterbrug er uit. En een wig oid in die achterburg tikken waar die borgschroef zat. Dan weet je zeker dat ie daar niet vast loopt.
Roestvorming op de as zit waarschijnlijk tussen de as en de remklauwsteun. Maar dat is dan zo dik dat ie ook niet uit de achterbrug wil.
Mocht je de achteras aan gort meppen, ik heb er nog genoeg liggen. (opnieuw verzinkte)
 
Nieuwe(re) motor gekocht :)
Een Suzuki dit keer (zie bijlage).

Stijfheid door een kofferrek? Geloof niet dat het wat uitmaakt. Het is gewoon een elastieken frame. Deels de charme van de xj900 maar toen ik gisteren na 45 minuten op de gsx-f terug op mijn xj stapte was ik toch blij dat mijn nieuwe motor minder flexibel is...
 

Bijlagen

  • DSC_1419.JPG
    DSC_1419.JPG
    216,8 KB · Weergaven: 13
Ja dat elastiek merk ik ook, las ergens dat een givi-rek 't wat zou verbeteren..


Waarschijnlijk geschreven door iemand die dat heel erg graag hoopt. Als je ziet op welke punten dat givi rek gemonteerd wordt zie je ook dat dat niet uit kan maken voor de stabiliteit. Als je stabieler wilt sturen moet je gewoon een andere (recentere) motor kopen.
Een XJ900 Diversion schijnt stabieler te zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.

Een FJ1200 is wel veel stabieler, dat weet ik zeker ;)
 
Het rek zou ook een dempende werking kunnen hebben op het geheel. Alleen al vanwege de massa er van.
 
Hallo mensen,

Ik heb hier een xj600 51j staan die ik aan het ombouwen ben tot cafe racer.
Ook heb ik nog een donor motor bij, zit er in de 2 motorblokken van de afbeeldingen verschil?
Of is alleen de deksel met een andere opdruk?
 

Bijlagen

  • IMG_5884.jpg
    IMG_5884.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 12
  • IMG_5886.jpg
    IMG_5886.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 11
  • IMG_5883.jpg
    IMG_5883.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 11
  • IMG_5885.jpg
    IMG_5885.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 11
Die laatste foto is van een model '89 of later. In dat jaar is vooral de laadinstallatie gewijzigd en verhuisd van de oorspronkelijke plaats achter de cilinder (nu leeg) naar die bult. Deze wijziging gold voor zowel de Radian als de XJ/FJ600.
De draadboom van de die oude en nieuwe modellen verschilde behoorlijk, mede vanwege de veranderde positie van diverse componenten, zoals de gelijkrichter/regelaar.
 
Dat zou dus betekenen dat er op dit moment geen origineel blok onder mijn '86 zit.
Zijn alle modellen met de "nieuwe" ontsteking terug gebracht van 72 naar 66pk of alleen de radian varriant?
Nu heb ik dus de keuze uit deze 2 blokken.
Ik ga hem sowieso loshalen om te vervangen wat nodig is. Voor welk type kan ik dan het beste gaan? (Op het vermogen verschil na)
 
Dat zou dus betekenen dat er op dit moment geen origineel blok onder mijn '86 zit.
Zijn alle modellen met de "nieuwe" ontsteking terug gebracht van 72 naar 66pk of alleen de radian varriant?
Nu heb ik dus de keuze uit deze 2 blokken.
Ik ga hem sowieso loshalen om te vervangen wat nodig is. Voor welk type kan ik dan het beste gaan? (Op het vermogen verschil na)
In jou geval met oudere blokken het technisch gezondste blok,dus compressie testen,of nog beter een lektest .
En in het geval dat ze beide nog technisch goed zijn zou ik persoonlijk voor het oudste blok gaan,ik heb op beide gereden
en een oude FJ is voor die tijd echt heel sterk wat vermogen betreft,daar kan zo,n terug getunde niet aan tippen.
 
Dat is dus het blok in het gestripte frame van de fotos? Ik wou eigenlijk eerst met het blok gaan rijden dat er al in de cafe racer zit zodat ik in tussentijd het andere blok (in het kale frame). Maar dat wordt ook lastig dus omdat de kabelboom helemaal anders is. Dan moet ik dus 2 nieuwe bomen maken ipv 1.
 
Dat is dus het blok in het gestripte frame van de fotos? Ik wou eigenlijk eerst met het blok gaan rijden dat er al in de cafe racer zit zodat ik in tussentijd het andere blok (in het kale frame). Maar dat wordt ook lastig dus omdat de kabelboom helemaal anders is. Dan moet ik dus 2 nieuwe bomen maken ipv 1.
Tja doe wat je zelf het makkelijkst vind,wat bij elkaar hoort scheelt je het meeste werk,er van uitgaande dat het
blok technisch in orde is.
 
Radian is die met de pukkel op het ontstekingsdeksel,ontsteking is sowieso anders gezien de verschillende deksels,
Radian,
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...600%2086.htm&usg=AOvVaw2jtsyDxRun1lIvSQhQloT6FJ600,
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...600%2084.htm&usg=AOvVaw15nvXAhoEXsB8pZHule9Zo

RG-gamma,

weet jij toevallig wat het verschil is in de kabelboom van beide blokken?
Ik wil nu eerst met het radian blok gaan rijden en het xj600 blok intussen gaan reviseren.
Graag zou ik voor nu dus even snel mijn kabelboom aanpassen zodat ik tijdelijk met het radian blok kan rijden.
Voor het xj600 blok maak ik tegen die tijd dan een compleet nieuwe nette boom.

Groeten Daan
 
Hallo Xj specialisten....

In het kortO-)O-): ik zoek de specificatie van de originele bobines van een XJ900 uit 1985 om vervangende bobines te kunnen kopen (tweedehands/nieuw/universeel), maar mis informatie om de juiste te vinden.

Langer:

Een vriendin van mij heeft een oude XJ900 (1985) die niet helemaal lekker loopt. Na wat zoeken kwamen we er achter dat:
1 bobine gescheurd is (van bougies 1 en 4) (secundaire weerstand is 23k Ohm met de doppen (a 5 K Ohm) erop)
1 bobine heeft oneindige weerstand (dus er is geen verbinding meer tussen dop 2 en 3)

de bobine met oneindige weerstand ook getest met de doppen verwijderd, om te voorkomen dat het in de dop of de overgang kabel naar dop zat.

Ik zoek nu een setje acceptabele vervaningsbobines, primaire weerstand is 3 ohm (denk ik), secundair weet ik niet zeker om dat ik die 23 k ohm (met de bougiedoppen van 5 k ohm gemonteerd) niet vertrouw. Gat afstand op 10 cm zou mooi zijn, dan kunnen ze op dezelfde plek terug.

Tweede hands mag, nieuw ook, misschien heeft iemand er nog een paar liggen? . :}:}
Om mijn zoektocht wat te vergemakkelijken zoek ik dingen als de voorgeschreven primaire en secundaire weerstand van de originele bobines (primair heb ik gemeten op 2,8 ohm, ik schat in dat een 3 ohm bobine daarop wel past).
 
Terug
Bovenaan Onderaan