Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De carburateur is schoongemaakt geen problemen met vastzittende onderdelen aanslag viel mee alleen 1 verstopte sproeier.
Het gebruik van een kleine ultrasoon is niet verkeert. Heb wat Dreft bij het water gedaan en daar de ultrasoon maar 600 seconden zijn werk doet heb ik de verstopte sproeier er een keer of 3 erin gehad.
Het gaatje van de sproeier is zo klein dat een naald nog te dik is.
Op de foto is links niet schoongemaakt heb deze bewust laten zitten eerst de 3 overige schoongemaakt en weer terug plaatsen voor het geval ik iets verkeerd zou doen.Bekijk bijlage 1509455
Kom over de gestanste sproeier nog op terug ben er nog niet helemaal uit wat deze voor een functie heeft in de kap die alles afsluit zit geen doorvoering naar de vlotterkamer heb er 2 los gemaakt en gekeken maar ze zijn alle 2 helemaal dicht.Dat is de stationair sproeier, ik heb wat oude gitaarsnaren, die zijn zo dun dat ze er wel in passen. Maar vergis je niet, de eigenlijke sproeier zit onder de te verwijderen sproeier, gestanst in het carb huis. Als de te verwijderen sproeier verstopt zit, zit dat vaste ding daaronder ook verstopt..... doorprikken, in de ultrasoon, en doorblazen. Met remmenreiniger testen of alle kanalen open zijn.
Heb de website onder favorieten gezet altijd goed om het een en ander na te kijken.Dat boek kan ik dromen maar dit plaatje is veel duidelijker :
Bekijk bijlage 1510607Daar waar lichtblauw (lucht) en rood (benzine) samenkomen zit die gestanste sproeier. De stationair sproeier zit er bij de rode pijl met stippellijn.
Je ziet dat die gestanste sproeier op een punt uitloopt , dat moet dus ook brandschoon zijn. Als je het luchtsproeiergat met je vinger dicht houdt en je spuit remmenreiniger in het gat van de stationair dan moet dat er bij de stationair regelschroef weer uitkomen.
Draai die regelschroef een slag of 4 open, dan moet de remmenreiniger door die 3 kleine gaatjes bij de gasklep weer naar buiten spuiten.
Zolang dat niet gebeurt, hoef je ze niet te monteren.
Dat documentje waar dit plaatje uitkomt staat hier : http/www.xj4ever.com/inside your carbs.pdf
T-stuk vervangen omdat deze van plastic is.Ik heb deze ringen vervangen voor deze:
O-ring 6x2 mm Viton (FKM) 80 Shore A
De vermelde maten van de O-ringen zijn de binnendiameter x de snoerdikte in millimeters. Vermelde prijzen zijn per stuk. Maten zijn in millimeters. Voor toleranties en bestendigheidslijsten verwijzen wij u naar de website. Indien de door u bestelde ringen uit een ander magazijn moeten komen...www.technirub.nl
Zowel van de benzineleiding als de t-stukken van de overloopleiding.
Als je de carburateurs van elkaar af haalt is de kans groot dat je ook het T stuk van de benzineleiding moet vervangen, dat is origineel een plastic deel. Kost bij Roukema iets van 30 euro. Ik heb de maten wel ergens genoteerd, zal ik later opzoeken.
T-stuk vervangen omdat deze van plastic is.