XJ/FJ 600/900 topic

och ... mss heppie gelijk. maar a/d andere kant gaat het div topic zó snel dat je al snel je eigen vraag / antwoord kwijt bent
er wordt best vaak teruggelezen en gequote, en vooral als het om technische vragen gaat zitten daar veel mensen met kennis :Y

Daarom ben ik ook weer teruggegaan naar een Div :') :P
 
Als ik een technische vraag heb ga ik naar het XJ/XS topic, voor specifiek XJ900 ervaringen kom ik hier, en als ik over kleuren wil praten ga ik naar het diversion topic :o

Ik weet eerlijk gezegd niet op welke punten een XJ900s en een XJ900f verschillen (leeftijd natuurlijk, en vermogen }) ).

Mij maakt het eigelijk niet uit, ik heb op alle 3 de topics een notification en mijn mailbox staat bijna vol met mailtjes daardoor ;)
 
Mijn motor is 18 en heeft een midlife crisis, hij heeft net een nieuwe eigenaar die veel jonger is dan de vorige.
 
Mijn xj900 is nu 21... en eindelijk volwassen financieel onafhankelijk 8-)

(maar hij snapt dat 'financieel onafhankelijk' nog niet helemaal ... -O- )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens eerst maar afgezien van een koffer en eerst een tanktas gekocht. Als dat niet genoeg bagageruimte blijkt te zijn kan er altijd nog een koffer komen. Nu nog uitvinden hoe ik kan zorgen dat mijn telefoon recht blijft liggen in het kaartvenster. Ik heb eigelijk geen zin om klittenband op mijn telefoon te gaan plakken.

Het beeld van mijn telefoon draait automatisch bij als ik hem op zijn zijkant hou en draait weer recht als de onderkant naar onderen wijst. Jullie zien hem mischien al aankomen, iedere keer dan ik een bocht lekker schuin genomen heb zal ik een wheelie moeten maken om mijn beeld weer goed te krijgen. _O- (geldt alleen bij bochten naar links trouwens :] )

Wat jij doet mag best trouwens Faithy, zo lang je er maar geen seks mee hebt ;)
 
Ouderdom komt inderdaad met gebreken.
Die dame van mij bereikt in oktober van dit jaar de pensioengerechtigde leeftijd ( geen belasting meer) maar heeft tal van kwaaltjes.
Het zal wel goed komen met het meiske nu ze er een kameraadje bij heeft gekregen.
 
Ik heb inmiddels, naast een givi topkoffer nog twee krauser zijkoffers gemonteerd. Met ook nog een tanktas hebben we genoeg bergruimte voor dit weekend lekker een weekendje weg te gaan *O*

Al die bergruimte is wel nodig wat mijn partner rijdt op een xj500 maxim... en kan werkelijk nix kwijt |(
 
ok.. wilde al zeggen :') in je eentje zoveel bergruimte nodig hebben voor een weekend :o
 
tent, slaapspullen, kleding, fotogear (ben fotograaf dus de topkoffer is alleen al nodig voor mijn fotospul :$ ), eten en drinken (op zondag en maandag is er geen winkel open B| gelukkig wel restaurantjes *O* ), spul om eten op/in/mee te maken, etc.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een 900F uit 86 in mijn bezit gekregen waar vroeger een windjammer kuip op gezeten heeft. Na demontage van de kuip heeft de motor het uiterlijk van een 900N gekregen, dus geen tophalf maar een echte naked met ronde koplamp. Ook de tellerpartij is volgens mij van een N, ding heeft 2 klokken, geen benzine meter. Zijn er ook officiele F types geweest die deze tellerpartij origineel al hadden?
Wat mij ook opviel is dat de remklauwen 2 zuigers hebben, zowel links als rechts van de schijf 1. Is dit normaal of is dit echt een samengeraapt zootje? Kleurschema is wel van een N, zie

http://www.xj900club.nl/techniek/models/ (Yamaha XJ900Club Nederland - Kleuren en modeljaren XJ900)

en dan de 5e foto. Is weer een originele N.. Ik snap het niet meer, :? het kenteken en het frame plaatje zeggen dat ik een F heb, maar alle uiterlijkheden zeggen dat ik een N heb..
wie o wie weet er meer van deze 900....

groet
Albert
 
Hallo allemaal,

Ik heb een 900F uit 86 in mijn bezit gekregen waar vroeger een windjammer kuip op gezeten heeft. Na demontage van de kuip heeft de motor het uiterlijk van een 900N gekregen, dus geen tophalf maar een echte naked met ronde koplamp. Ook de tellerpartij is volgens mij van een N, ding heeft 2 klokken, geen benzine meter. Zijn er ook officiele F types geweest die deze tellerpartij origineel al hadden?
Wat mij ook opviel is dat de remklauwen 2 zuigers hebben, zowel links als rechts van de schijf 1. Is dit normaal of is dit echt een samengeraapt zootje? Kleurschema is wel van een N, zie

http://www.xj900club.nl/techniek/models/ (Yamaha XJ900Club Nederland - Kleuren en modeljaren XJ900)

en dan de 5e foto. Is weer een originele N.. Ik snap het niet meer, :? het kenteken en het frame plaatje zeggen dat ik een F heb, maar alle uiterlijkheden zeggen dat ik een N heb..
wie o wie weet er meer van deze 900....

groet
Albert

Dat ding stond op Marktplaats voor € 300 zeker?
Heeft er al eerder opgestaan maar toen met volledige kuip.

Ach je hebt wel meer raadsels.
Een tijdje terug was er op het forum van de XJ900-club iemand die een F had gekocht en die bleek er uit te zien als een 31A.
Voor wat je remklauwen betreft: dat klopt wel.

Maar maakt dat naked bike uiterlijk je wat uit?
Veel gasten bouwen de XJ juist om naar naked bike omdat ze dat mooier vinden.
 
Stond op marktplaats voor 300 euro ja, heb de advertentie maar weer verwijderd. Ik heb het ding een paar weken geleden gekocht omdat ik als Bold'or rijder toch altijd een xj900 wou hebben. (Heel vroeger ook al eens 1 gehad en die door omstandigheden moeten verkopen). Maar hier zit zo vreselijk veel werk aan om hem mooi te maken dat ie nu weer in onderdelen te koop staat. Een beetje op de gok. Ik ben ook met een verbouwing bezig dus hij staat wel een beetje in de weg.
Als ik er niets van kwijt raak blijft ie gewoon staan, dan ga ik aanstaande winter wel een andere tellerset en een originele tophalf zoeken, alles overspuiten etc etc. Eigenlijk is het zonde om hem weg te doen, het blok loopt zo vreselijk mooi, en technisch mankeert er zo weinig aan. 't Is alleen effe een wintertje mooi maken. :)

Ik kan op de site van de xj900club ook niet terugvinden welke fietsen nu origineel deze klauwen hadden, ben daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Ondanks dat ie te koop is ben ik ernu al wel aan gehecht...

;(

Albert
 
Ik heb, als het goed is, straks een kuipframe + tophalf + koplamp van een XJ/FJ 600/900 over.
Tophalf is niet mooi en heeft wat beschadigde bevestigingen zoals je wel meer bij de tophalfs ziet.
Ben momenteel bezig m'n eigen motor aan te pakken dus weet wat er bij komt kijken.
Tank coaten, vorkveren vervangen, remleidingen door staalflexleidingen vervangen, hoofdremcilinders reviseren, etc.
 
Ik heb, als het goed is, straks een kuipframe + tophalf + koplamp van een XJ/FJ 600/900 over.
Tophalf is niet mooi en heeft wat beschadigde bevestigingen zoals je wel meer bij de tophalfs ziet.
Ben momenteel bezig m'n eigen motor aan te pakken dus weet wat er bij komt kijken.
Tank coaten, vorkveren vervangen, remleidingen door staalflexleidingen vervangen, hoofdremcilinders reviseren, etc.

Das ongeveer precies wat er aan de mijne meer moet gebeuren. Wat moet dat tophalfje etc gaan kosten?
Het kan best dat de hoofdremcilinders gewoon geod zijn. Ding remt helemaal niet slecht. De mijne heeft geventileerde schijven, en die lijken me versleten, zal ze morgen even checken.
Maar weet er nog iemand welke types/jaargangen er die dubbele remklauwen hadden? Theoretisch moet dat vreselijk goed remmen. Weet er ook iemand wat dat tank-coat-goedje kost?

ALbert
 
Je hebt voor een tank van de XJ900 600 gram TankCure nodig en dat kost circa 53 euro bij de fabrikant van TankCure (zie http://www.tankcure.nl/prijs.html (TAN CURE PRIJSOVERZICHT) ).
Dat van die tophalf kan ik je in de loop van de week pas uitsluitsel geven maar dat zal ongeveer de prijs zijn die ik er ook voor betaald heb, namelijk 30 euro. Let wel, dat is de kale tophalf zonder kuipframe, koplamp en ruit.
 
Heb de koplamp, ruit etc zelf nodig of heb je dat al aan iemand anders beloofd? En het is toch wel de tophalf van na 84? Niet dat lullige (sorry ;) ) stuurkuipje wat op de 83'er zat?

Het liefst heb ik alles in 1 keer compleet, dan graag ook met tellerset met 3 klokken. Nu zit er zo'n 2 klokken ding op, die ik allesbehalve mooi vind..

Haast heeft het geenzins, als er iemand komt die alleen het blok wil hebben, mag dat weg en ga ik eerst maar eens verder met de verbouwing van mijn huis....... :Y
 
Het gaat niet om een stuurkuip van de 31A maar de tophalf zoals op de 58L en 4BB.
Hij zou eerst worden aangepast (dwz het kuipframe) om op de mijne te komen maar heb nu via Marktplaats een kuipframe voor de 31A met bijpassende tophalf, koplamp, ruit en grondspoiler gekocht in de zelfde kleurstelling als mijn XJ.
Ik moet dus eerst even dat spul afwachten voor ik harde afspraken kan gaan maken.
Maar die prijsindicatie was voor wat ik voor de kale tophalf had betaald zonder ruit, koplamp en kuipframe.

Maar als jouw XJ ook de tank van de N heeft dan zul je die ook moeten vervangen voor een exemplaar met benzinemeteraansluiting.
Anders heb je nog steeds niets aan een dergelijke tellerpartij.
 
Het gaat niet om een stuurkuip van de 31A maar de tophalf zoals op de 58L en 4BB.
Hij zou eerst worden aangepast (dwz het kuipframe) om op de mijne te komen maar heb nu via Marktplaats een kuipframe voor de 31A met bijpassende tophalf, koplamp, ruit en grondspoiler gekocht in de zelfde kleurstelling als mijn XJ.
Ik moet dus eerst even dat spul afwachten voor ik harde afspraken kan gaan maken.
Maar die prijsindicatie was voor wat ik voor de kale tophalf had betaald zonder ruit, koplamp en kuipframe.

Maar als jouw XJ ook de tank van de N heeft dan zul je die ook moeten vervangen voor een exemplaar met benzinemeteraansluiting.
Anders heb je nog steeds niets aan een dergelijke tellerpartij.

Kortom, ik heb gewoon een sloopfiets nodig, die is waarschijnlijk goedkoper dan alle onderdelen los zien te bemachtigen. Naast de al genoemde onderdelen heb ik nl. ook nog losse stuurhelften nodig, plus alles wat daar bij hoort. Nu zit er een vast stuur op, en die vind ik sowieso te hoog voor een xj.

Is de vorm van de tank trouwens wel gelijk of is die ook nog anders?

Als de benzine meter het op mijn fiets niet doet kan ik ieder geval wel zien hoe laat het is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan