XJ/FJ 600/900 topic

Weet nog niet... als ik hem overneem moet ik wel met de motor terug... mss dat ik mijn partner lief aankijk en we op haar xj550 komen...

Ik neem aan dat ik hem wel rijdend naar huus krijg?

overigens is het nog niet zeker want ik ga diezelfde dag ook nog een V8 ophalen voor mijn andere (onbedoelde) project ... mijn Range Rover ligt tijdelijk uit mekaar
 
als ik hem overneem niet... ;) die heb ik namelijk zelf ook nog liggen maar áls ... dan blijft het een naked
 
Laatst bewerkt:
Dan is het gebeuren bij deze hoe dan ook terug getrokken.
Altijd leuk om viavia te vernemen dat er geen interesse meer in is.......
 
overigens is nog niet gezegd dát ik hem overneem... ik heb slechts interesse getoond. En wat tussen zich jou en de aanbieder afspeelt is verder niet aan mij... toch?
 
Laatst bewerkt:
Dan is het gebeuren bij deze hoe dan ook terug getrokken.
Altijd leuk om viavia te vernemen dat er geen interesse meer in is.......

Sorry Ernie, ik begreep even dat je alleen als jou deal door zou gaan een kuip zou hebben zonder kuipframe en koplamp. Die zou ik ook nog nodig hebben....
En eerlijk is eerlijk, ik hink zelf ook nog op 2 gedachten, fiets verkopen omdat ik er zelf toch voorlopig geen tijd voor heb, of fiets lekker in de schuur laten staan, waar die wel in de weg staat maar geen brood eet....

Dus excuus als ik je voor het hoofd gestoten heb. was niet de bedoeling.

ALbert
 
Ernie, ik zit je posts nog eens goed te lezen en je schrijft inderdaad over een complete tophalf, maar je noemt de prijs van alleen de kuip zonder. Dat heb ik dus door elkaar gehaald.
Albert
 
De prijs van de niet complete kuip komt omdat jij het alleen over een tophalf had en je wou weten wat die moest kosten. Dat was dus 30 euro. De prijs voor het geheel had rond de 75 euro gezeten wat een gangbare prijs is voor iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Oh, komt de spraakverwarring daar vandaan. 75 euro voor een complete tophalf is inderdaad een prijs die ik meer gehoord heb. Zelfs bij de officiele motorsloper kost zo'n ding (in nette staat) 75 euro.

Ik zal me de volgende keer direct wat duidelijker proberen uit te drukken.
 
Nou, bij de officiele motorsloper kost een kale tophalf in goede staat wel even wat meer.
Daar betaal je er al gauw € 100 - € 150 voor.
Ik heb die van mij destijds ook bij een sloper gekocht en die vroeg voor een complete tophalf (dus tophalf + ruit + kuipframe + koplamp) in goede staat een € 300.
 
Nou, bij de officiele motorsloper kost een kale tophalf in goede staat wel even wat meer.
Daar betaal je er al gauw € 100 - € 150 voor.
Ik heb die van mij destijds ook bij een sloper gekocht en die vroeg voor een complete tophalf (dus tophalf + ruit + kuipframe + koplamp) in goede staat een € 300.

Dan heb ik ongetwijfeld bij een andere sloper geinformeerd. Zou heel goed kunnen dat de slopers onderling ook in prijs verschillen.
 
M'n XJ begint weer vorm te krijgen:

Foto-LO3G6QJT.jpg


Foto-DO4KJRZ3.jpg


Vorkveren zijn reeds gemonteerd, evenals de staalflex-leidingen.
Remsysteem is onder druk gebracht.
Je voelt echt wel verschil qua leidingen.
 
M'n XJ begint weer vorm te krijgen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vorkveren zijn reeds gemonteerd, evenals de staalflex-leidingen.
Remsysteem is onder druk gebracht.
Je voelt echt wel verschil qua leidingen.


Begint inderdaad weer mooi vorm te krijgen. Die tophalf zelf zo gespoten? ziet er als nieuw uit.

Beslissing is genomen : Mijn XJ blijft !!! Ondanks dat ie er op een afstand niet uitziet, blijkt dat van dichtbij reuze mee te vallen.
Technisch is alles redelijk in orde, en dat wat er aan mankeert hoeft geen vermogen te kosten.

't Wordt nu dus een winterproject. Of misschien wel een project voor 2 winters. :) Komende tijd zal ik er hooguit wat kleine dingen aan doen, maar het grote werk moet nog maar even wachten.
 
Wat glimt die uitlaat mooi. In mijn budget (700 eur) heb ik nooit zulke uitlaten gezien, in mijn hoofd heeft een XJ900 een zwarte of verroeste uitlaat :P

De voorrem van die van mij voelt minder goed dan die van mijn lesmotor. Ik mag er nog niet op rijden, dus ik heb hem nog niet helemaal kunnen testen. Als ik erg hard knijp (zo hard heb ik tijdens de noodstop nooit geknepen) krijg ik de hendel net tegen het stuur, is daar iets mis mee?
 
Laatst bewerkt:
Wat glimt die uitlaat mooi. In mijn budget (700 eur) heb ik nooit zulke uitlaten gezien, in mijn hoofd heeft een XJ900 een zwarte of verroeste uitlaat :P

De voorrem van die van mij voelt minder goed dan die van mijn lesmotor. Ik mag er nog niet op rijden, dus ik heb hem nog niet helemaal kunnen testen. Als ik erg hard knijp (zo hard heb ik tijdens de noodstop nooit geknepen) krijg ik de hendel net tegen het stuur, is daar iets mis mee?

Ja, er zit echt een heel mooi setje originele uitlaten onder.
Deze zaten er onder toen ik de motor vorig jaar kocht voor € 550.
Voor wat je voorrem aangaat: heb je hem al eens ververst en ontlucht?

Mocht je wat meel geld te spenderen hebben dan kun je overwegen om ook de remleidingen te vervangen door een setje van HEL.
En heb je nog meet te besteden dan zou een set progressieve vorkveren ook geen overbodige luxe zijn.
 
En Enno had vandaag benzinekraan en benzinesensor op de gecoate tank gemonteerd en is bezig de tank te vullen blijkt het membraam van de tweedehands gekochte benzinekraan zo lek als een zeef te zijn. |(
En eens te meer blijkt dat de meeste verkopers dus echt niet te vertrouwen zijn, helaas.
Hij moet dus eerst een reparatiesetje aanschaffen........ :N
Het zal verdomme eens mee zitten met dit ding :(
 
Laatst bewerkt:
Dat hoef je als 2e hands koper toch niet zomaar te 'pikken'? Is het lang geleden dat je hem gekocht hebt? Ik heb goede ervaring met 2e hands kopen via internet.
 
bij 2e hands kopen (behalve bij een huis) is het garantie tot aan de deur... misschien dat je enige coulance krijgt maar feitelijk is de verkoper niets verplicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan