XJ/FJ 600/900 topic

Als ik aan de koper vraag of zoiets lek is, hij zegt dat hij niet lek is en ik kom er thuis achter dat hij wel lek is moet hij er op rekenen dat hij nog niet met me klaar is...

Dat een verkoper niet uit zichzelf slechte punten aandraagt kan ik me voorstellen, maar als er naar gevraagd wordt ga je niet liegen toch?
 
dat is waar... ik zou het ook niet doen. Maar ik vraag mij af wat de wettelijke basis is...

Overigens hoeft de verkoper bovenstaand probleem niet geweten te hebben... als dat ding al een poosje op de plank heeft gelegen...
 
Dat zou ik ook niet zomaar pikken, gewoon even contact opnemen met verkoper, misschien wist ie het niet eens. Niet gelijk boos tegen hem doen. ;)

Is mij ook eens overkomen. Paar wielen verkocht, (ja, ik was de verkoper), stonden me in de weg en had ze niet meer nodig. foto gemaakt en op marktplaats gezet. Vrij snel verkocht. Belt de koper volgende dag dat 1 wiel krom is...... Hij balen want nu had ie nog geen wielen, en ik schaamde me kapot. Heb ze uiteraard terug genomen en koper geld terug. Heb wiel nog hier staan maar gaat naar oud ijzer.

Was ongetwijfeld mijn meest beschamende motormoment.....

Dus wie weet heb je geluk en neemt de verkoper zo zijn spullen weer terug.

succes
 
Weet iemand trouwens of Showa 476 goede schokbrekers zijn? Kan geen site van showa vinden. Deze dingen zitten onder mijn fiets, en 't lijkt niet verkeerd.
 
Nu kost een reparatiesetje niet zo gekke veel ( € 15 voor imitatie) maar de verkoper had me bezworen dat de kraan goed was.

Ik was dus de tank aan het vullen terwijl de tank nog niet op de motor gemonteerd was i.v.m. eventuele lekkage via de O-ringen.
Met de benzinekraan op ON is het vacuumgebeuren dus actief: niet dus.
Benzine liep er gewoon uit.
Ik kan m'n beklag bij de verkoper doen maar denk niet dat dat veel zal uithalen.

Ik zal echter wel even de verkoper van die tophalf en dergelijke mailen.
Het blijkt dat er wat essentiele onderdelen niet bij zijn geleverd die ik wel moet hebben, namelijk de korte rubbers van de voorste RAW's en het bevestigingmateriaal voor de grondspoiler.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag koolborstels gekocht en die in startmotor geprutst. Hoef ik niet meer te duwen. :)

Accu blijkt ook nog goed te zijn, want na een week stilstaan zonder optimate oid ging ie vlot rond en sloeg heel snel aan. Ben blij dat ie niet verkocht is.
Aangezien ik ook nog aan het verbouwen ben zal het verdere opknappen niet snel gaan, maar er komt echt een tijd dat ik lekker op deze fiets kan rondtoeren.
 
ik heb me xj 900 verkocht en neem een fjr


heb nog wel een schurgers kuip liggen kompleet doe een leuk bod en je kan hem halen ik stuur niet op ,hij is voor een xj 900 maar op een 600 wil ook wel

kleur is paars
 
Vertel daar eens meer over aub. Wat is de breedste maat Metzlers die er voor en achter zonder problemen onderpassen?

110- 80-18 voor en achter 130-70-18 geloof dat dit de max maten zijn er word nog gezegt 140 moet ook kunnen maar word krap aan 130 is max

zelf had ik 110 voor omgelegt en het rij gedrag van de xj is sterk toegenomen echt een aanrader om met een 110 voor band te rijden
 
heeft er nog iemand interesse in een hoog RAD scherm voor een Diversion 600.
Het mijne staat met foto's te koop op 2dehands .be en 2dehands .nl
Groetjes Tony
 
heeft er iemand oren naar een complete krauser K1 kofferset met beugels en sleuteltjes erbij?

ik heb deze koffers tijdens het opknappen van mijn xj 600 type 51J op de kop getikt maar ik vind ze eerlijk gezegd niet praktisch omdat mijn schuurdeurtje erg smal is.
en ik snap met geen mogelijkheid hoe ik ze vast moet zetten op mijn motor :o :o

evt te ruil tegen een hele nette moderne top koffer.
( moet een helm en wat rommel in passen )
of anders 60 euro en dan is de set verkocht. Af te halen op afspraak in eindhoven.

als je oren hebt even mij een mail sturen naar mijn nickname met een apenstaart msn.com
 
Mijn XJ750 uit 1984.

greetzz toro...
full
 
het volgende is het geval. Als ik de xj doortrek in de toeren zie ik dat, zo gauw ik voorbij de 7500 á 8000 toeren kom, de toerenteller ineens in het rood schiet, ik hoor hem ook ineens enorm janken, schakel ik weer op dan is het weer normaal... gebeurt in alle versnellingen.

Is nu mijn koppeling aan vervanging toe?

Ik rijdt nu dus gewoon altijd onder de 8000 toeren wat op zich geen probleem is tot je een keer even lekker door wilt trekken...
 
Laatst bewerkt:
Klinkt een beetje als een slippende koppeling.
Ik trek meestal tot een een 6000 toeren door dus zou niet weten wat er gebeurd als ik hem verder doorjaag.
 
hard optrekken is iets anders dan hard rijden ;)

Als ik 80 rij en in wil halen, kan ik terug naar de 4 en dat wil prima, maar ga ik terug naar de 3 dan is het echt een spurt vooruit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan