XJ of FJ en XJ 650 vraagje

robbes

MF'er
31 mrt 2008
140
0
Zwolle
Ik overweeg begin volgende week een van deze twee motoren aan te schaffen.

optie 1. XJ 650, cardan, uit 81, geen kuip, klik hier voor meer info... http://www.motorbikes.be/nl/Yamaha_XJ_650_1981.aspx
helaas geen info over vermogen enzo kunnen vinden. Weet iemand die toevallig? Pk's...

optie 2. FJ 600, kettingaandrijving, eind jaren 80, kuipje,

Dit wordt mijn eerste motor die ik vooral wil gebruiken om dit seizoen nog wat ervaring op te doen. Ik heb net mijn rijbewijs gehaald. Aan het begin van volgend seizoen heb ik dan mooi budget voor een aanschaf van een nog toffere sport/tour motor om lekker lange ritten mee te gaan maken.

Ik zoek een motor om lekker sportief mee te kunnen toeren, dus ook nog wel een beetje mee te kunnen gassen.

mijn vragen:
wat rijeigenschappen, betrouwbaarheid, geschikt om ervaring op te doen voor beginners etc betreft... ik ben benieuwd naar jullie ervaringen / tips...

dank alvast!

rob
 
Laatst bewerkt:
hoi
zelf ben ik zeer positief over een motor met cardan en zou daar dan ook voor gaan .
wat betreft je toekomst voor het toeren en toch ook flink kunnen gassen dan ga je voor een XJ900F of een XJ900s (diversion) maar dat ligt aan je buget .
zelf heb ik een XJ 900 f gehad en heeft veel koppel en een leuke topsnelheid 220 .
lekker wendbaar en supersnel ,maatje rijd een fj1200 en bleef ik bij stoplicht start vaak voor of hij ken niet rijden hahha

suc 6 met je beslissing
 
Het is een Yamaha FZtje geworden... Een FZ700 uit 1987.... ook voor weinig kunnen aanschaffen en rijd erg lekker. Al is het wel ff wennen met de lesmotor waar ik op heb moeten lessen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan