XJ/XS topic deel IV

iemand ervaring met de aliexpress startrelais? De XJ kan wel een verse gebruiken, zo af en toe druk je op de startknop maar dan gebeurt er niets... Ik durf wbt geld de gok wel te wagen voor 10 euro. Waar ik niet op zit te wachten is het affikken van de motorfiets :-)

Heb nog zat van die dingen liggen, en (volgens mij woon je vlakbij)
 
die startrelais zijn gezekerd als het goed is, tenminste die van mij wel.
 
klopt maar het soms wel eng als je ziet hoe dingen uit china in elkaar zitten O-)
 
Met dank aan Bol d'or Albert een ander relais gescoord, Nogmaals bedankt!!!!!
 
Kweetniet Dunc...goedkoop=duurkoop?
Eentje van de sloop misschien?
Of gewoon je oude schoonmaken...het is gewoon een spoel met contactpunten...
 
Heb inmiddels een andere gekregen en hij start voorals perfect.... Mooi om te merken dat als je hem wel elke dag gebruikt hij met 1 druk op de knop aanslaat. Na de lange stops heeft hij toch echt wat gasvormige hulp nodig.......
 
Hai, mijn xj650 krijgt een nieuwe aangepaste kabelboom....Nu mistte hij wat dingen...
Start cut off relay, turn signal cancelling unit en distance sensor...

Hoe nodig zijn deze dingen?

Wordt een cafe racertje zonder luxe...Alleen de knipperlichten wil ik erop hebben..
 
Zou de automatische uitschakeling van de knipperlichten gewoon laten vervallen. Later modellen van Yamaha hebben het ook niet.

Op mijn XS400 zit ook z'n cancellingunit. Is zelfs wat onhandig met filefilteren, want je knipperlicht gaat vanzelf uit na enige tijd.

Succes met het opbouwen van je kabelboom.
 
Heb nog een zo staan. Liep wel toen ik hem weggezet. Is niet in de netstestaat maar banden/velgen etc zijn nog gewoon goed. Wellicht leuk als donor ofzo. Heeft gewoon kenteken. Iemand belang bij?

FB_IMG_1557054348522.jpg
 
Dag allen!

Mijn xj650 krijgt steeds vaker moeite met starten. En dan zo, zit ik aan de choke, dan doet hij wisselend wel/niet.

Nou heb ik al gezocht op beschadigingen aan de kabelboom, ik de directe omgeving van de chokekabel. Maar helaas zonder resultaat.

Hebben jullie tips, naar de standaard punten waar hij door slijt? Zou zonde zijn om de hele kabelboom los te moeten maken...
 
Weet je wel zeker dat het electrisch is? Kan je de choke ook indrukken op de zijkant van de carburateurs? Dan zou je de chokekabel boven ook eens los kunnen halen en anders wegleggen om te zien of dat het probleem verandert.
 
Startmotor beweegt ook niet. Relais doet ook niets. Choke bewegen, en alles werkt weer.
Relais was het probleem ook niet. Heb 4 verschillende geprobeerd. Waaronder een aantal nieuwe.
 
Startmotor beweegt ook niet. Relais doet ook niets. Choke bewegen, en alles werkt weer.
Relais was het probleem ook niet. Heb 4 verschillende geprobeerd. Waaronder een aantal nieuwe.
Bedrading rond het balhoofd nakijken en dan vooral in de buurt waar de choke kabel loopt.
 
Er springen dan geen zekeringen? Er zit in de linker schakelaar niets wat naar onsteking leidt of zo..(toch?) En met kortsluiting zou je kapotte zekeringen verwachten..
 
Er springen dan geen zekeringen? Er zit in de linker schakelaar niets wat naar onsteking leidt of zo..(toch?) En met kortsluiting zou je kapotte zekeringen verwachten..
Er zit toch iets niet goed als de motor wel en dan weer niet start als je de choke beweegt,dan moet er iets zijn waar de choke kabel tegenaan komt.
Of er moet iets sluiting maken in de schakelaar,maar ja dat is niet de schakelaar waar de startknop zit,dus dat zou vreemd zijn.
 
Het lijkt me geen kortsluiting maar eerder een onderbreking in de draad naar je startrelais. Het hele circuit eens nalapen, dus waar komt de draad van je startknop vandaan, welke kleur, welke stekkers. En waar gaat ie nog meer naartoe. Desnoods eens een draad "buitenom" leggen.
 
Weet iemand de diameter van een remzuiger van een XS400 DOHC.

Sta in Italië met een brakke voorrem. En dan is het handig om te weten bij het zoeken naar een vervangende seal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan