XJ/XS topic deel IV

Niet dat ik extreem veel kennis heb...maar dit soort dingen vind ik altijd rete interresant. :Y

Al iets kunnen meten van compressie/ kleppen ed?
Dat icm een vonk en benzine zou toch al een begin moeten zijn.
Tankontluchting, kanalen vd carbs?
Vacuum vd carbs. Stationairsproeier[moet schoon zijn...anders slaat hij bij start niet aan.]
Goede vonk op het juiste moment[timing]?
Valse lucht?
Krijgt de cilinder de benzine die het vraagt?

En er zijn nog zoveel mogelijkheden...bijv electronisch...
Op de koffie vind ik ook niet verkeerd, anderzijds rijdt mijn motorfietsje pas begin volgende week.

De orginele koppakking kost fucking 56 euro...een imitatie...14.. :} , dus ff wachten op mijn bestelling...dan kan ik :]

Rotterdam is iig niet zover weg van Breda :)

Ach, zover heb ik nog niet eens gekeken joh! Heb ook elke keer maar eventjes de tijd om het spul uit elkaar te trekken en dan maar weer eens te proberen. Heb nog weinig kijk op deze fiets, dus het voelt al snel of ik zo oeverloos bezig ben.. Als ik er nou een keer een weekendje de tijd voor uittrek met lekker weer, dan is echt alle hulp welkom, haha!
Hij staat nu even bij mijn ouders in de tuin, scheelt me wat frustratie, haha.. Heb er gister overigens een keer de straat mee op en neer kunnen rijden, maar damn, wat rijdt'ie slecht :(..
 
Vandaag voor het eerst sinds mijn ongeluk twee jaar geleden weer een rondje op 'Kamikaze' gereden....mèn wat rijdt een 850 3-pitter toch sterk.
Was niet allemaal rozegeur en maneschijn: na een tankbeurt bleek mijn accu óf niet bij te laden óf overleden te zijn, dus starten ho-maar...
Zelfs een aantal duwpogingen (dank-u-wel-meneer-de-argeloze-voorbijganger) mocht niet baten: zo'n 850-met-cardan druk niet niet 1-2-3 door z'n compressie.
Gelukkig bood een startbooster uitkomst: vanwege de slechte accu op twee cylinders naar huis (ontsteking trekt het niet met 10V)..

Ik is in ieder geval weer helemaal happy, nog even wat kinderziektes wegwerken...
 
@TripleXS

Kinderziektes...heb ik hier ook last van. Ik leer wel veel van al dat sleutelen...maar wil onderhand ook eens een x rijden B|
Tis iig prachtig weer voor de motorfiets :Y

Misschien maar een luxe fiets voor erbij kopen...vrouw aankijkt terwijl ze nope schudt

Ik wacht nog ff met rijden, nieuwe klepseals kan ik waarschijnlijk morgen ophalen..en de koppakking verwacht ik deze week nog... al zal het wel natuurlijk pas volgende week worden eer dat dat ding binnen is B|
 
Haha, de xs400 is bij mij de fiets voor erbij, terwijl mijn sevenfifty in reparatie ligt en voor de minder flauwe dagen (als de wereld zo flauw wordt dat ze zelf de wegen gaan zouten)

mvg

db
 
Triple XS mooi dat je weer rijdt :]
Alleen jammer dat je XS het enigszins liet afweten.

Voor de rest plezier met het triple rijden de komende tijd. Er wordt alvast goed weer geleverd komende week, tenminste als de weerman het juist had in het journaal :+ )
 
De XS400 is bij mij eigenlijk ook mijn pekelfiets, maar heb er maar 1x mee kunnen rijden toen er gestrooid was :P
Dagelijks rijd ik op mijn R1, maar zou het liefst nu ook gewoon op mijn rat kunnen klepperen, die trekt meer bekijks dan dat blauwe race-monster..
 
@Wim: ik rij natuurlijk alláng weer sinds dat ongeluk, heb de brommerts maar een jaartje of zo niet kunnen gebruiken vanwege lichamelijke klachten, maar 'Kamikaze' heeft ruim een jaar in de lappenmand gelegen.
Frame was krom na de aanrijding, voorvork was dôdt ...
Dik een jaar later zat ik alweer op Japchop en 'Caferacert'..

Nadat alles weer gericht en vervangen is nu en gespoten kan er weer met 'Kamikaze' gereden worden.
nog wat kleine dingetjes dus.

Hier een linkje naar dat ongeluk-topic -> klik!

Jammer genoeg heb ik de foto van 'Kamikaze's schade al weggedaan
 
Laatst bewerkt:
ik zag op mp nog een frame van een XS750 af te halen voor een kratje bavaria. Frame is gestraald en gespoten in de primer en heeft een slapend kenteken.
Is vlakbij mij. Mischien toch maar ff ophalen.
 
Niet interresant voor de 750 liefhebber...maar heb hier nog een xs400 '82 frame staan. Oldtimer zoals dat heet en is opnieuw gespoten.... : prijs...kratje bier wat we samen pastoor maken terwijl we ouwehoeren over alles wat er nog gedaan moet worden aan de motorfiets :)


ik zag op mp nog een frame van een XS750 af te halen voor een kratje bavaria. Frame is gestraald en gespoten in de primer en heeft een slapend kenteken.
Is vlakbij mij. Mischien toch maar ff ophalen.
 
Niet interresant voor de 750 liefhebber...maar heb hier nog een xs400 '82 frame staan. Oldtimer zoals dat heet en is opnieuw gespoten.... : prijs...kratje bier wat we samen pastoor maken terwijl we ouwehoeren over alles wat er nog gedaan moet worden aan de motorfiets :)


Overigens vandaag nogmaals vd losse kop de klepspeling ff opgemeten.
Ik had nieuwe klepseals geplaatst en de borgplaatjes op de klepstelen moet zich volgens mij ook nog enigzins zetten.[superleuk werk
Ik merkte na montage vd beide nokkenassen dat de klepspeling ietwat verlopen was.
Nu heb ik een kleine/minimale indirecte tik op de klepsteel gegeven waar de stoterbus normaal overheen zit.Bedoeling was om de boel een beetje op zijn plek te krijgen. En ja...paar x alles met olie overgoten en de nokkenassen rondgedraaid..En nu klopt het weer zoals ik eerder had afgesteld.De klepzittingen zien er netjes uit, en de kleppen zijn dicht.
Word bovenstaande vaker gedaan?[heb het nl pas 1x ergens gelezen]



sjit...beetje problemen met mijn internetverbinding
 
Laatst bewerkt:
beste ls,

Ik zit met het afstellen van mijn nokkenastiming.
Ik heb in het topic techniek mijn vraag gesteld in een nieuw geopende bericht/topic.

Zie link nokkenas timing yamaha xs400seca

En reageer als je info hebt wat me verder op weg zou kunnen helpen.

Alvast bedankt.
 
Zo, vandaag weer een honderdtal heerlijke kilometers op de XJ 600 gemaakt. Dankuwel lente!

Heb het verbruik even in de gaten gehouden. Ik rij echt als een oude lul. Niet hard optrekken, zo snel mogelijk naar zes, de motor uit laten rollen ipv op het laatste moment in de ankers en op de snelweg liever 100-110 dan 120.

Mijn verbuik blijft steken op 1:18, toch wel een beetje teleurstellend gezien mijn rijstijl. Is dit normaal voor deze motor (bj 1989)?
 
Zo, vandaag weer een honderdtal heerlijke kilometers op de XJ 600 gemaakt. Dankuwel lente!

Heb het verbruik even in de gaten gehouden. Ik rij echt als een oude lul. Niet hard optrekken, zo snel mogelijk naar zes, de motor uit laten rollen ipv op het laatste moment in de ankers en op de snelweg liever 100-110 dan 120.

Mijn verbuik blijft steken op 1:18, toch wel een beetje teleurstellend gezien mijn rijstijl. Is dit normaal voor deze motor (bj 1989)?


Met die rijstijl moet je 1 op 25 neer kunnen zetten. Luchtfilter soms oud en vies?
 
Uh ja, hoe weet je dat :-) Had al een nieuw filter gekocht, maar nog niet gemonteerd aangezien de pasvorm niet helemaal leek te kloppen. Erin met dat ding!
 
Hoe ik dat weet? Ervaring. Heb zelf meerdere van die dingen gehad.

Als ie minder lucht krijgt doordat het filter half verstopt zit zuigt ie meer benzine aan.
 
Laatst bewerkt:
is er iemand die toevallig weet welke 2 draden ik kan pakken om een XJ650 bj 82 op contact te kunnen schakelen....ja ..sleutel is gone en ben hem aan verbouwen dus komt toch een andere schakelaar op tzt maar kan niet zo 123 vinden welke kabels ik kan verbinden om hen te laten lopen .
bvd voor de oplossing alvast.
grtz renso
 
is er geen schema ergens te vinden? Anders dat ding maar uit elkaar halen, gebruiken doe je het toch niet meer. En wie weet geeft het wat meer duidelijkheid over welke te gebruiken draden om te schakelen :)

Heb hier overigens ook nog een contact liggen, kan welleens kijken welke draden het bij mij zijn..

tevens was dit een topic-kickje :Y
 
Laatst bewerkt:
Vandaag toch weer aangenaam verrast door de xs400 :)

Na de laatste keer tanken had ik weer 274 km gereden en de laatste keer een verbruik van 1:17 dus zou ik bij de 300 km droog komen te staan.

Ben ik aan het tanken, gaat er maar 13,5 liter in :)

Ik kwam dus opeens op een verbruik van 1:20, Moooi :)

Nog beter dan ik had verwacht :)

db
 
zo gaat het natuurlijk niet hard met de airmiles :)


Vandaag toch weer aangenaam verrast door de xs400 :)

Na de laatste keer tanken had ik weer 274 km gereden en de laatste keer een verbruik van 1:17 dus zou ik bij de 300 km droog komen te staan.

Ben ik aan het tanken, gaat er maar 13,5 liter in :)

Ik kwam dus opeens op een verbruik van 1:20, Moooi :)

Nog beter dan ik had verwacht :)

db
 
_O-

Vindt de overheid ook maar niks: dit levert veuls te weinig belasting op zo...
 
en dan misschien ook nog oldtimer rondrijden...dan verdienen ze helemaal nix aan ons :) .
+ zelf het meeste sleutelwerk uitvoeren..Wij worden rijk *D

reken u niet rijk...de Roverheid naait u wel langs een andere weg ;)
 
Vandaag op de xs naar het werk.Eerste x snelweg na het eerdere versprongenNAK verhaal.
Spannend dus. Mooi een lange opritbocht gepakt vd snelweg, en vol gas erop. Als het dan toch moet...dan maar goed. En ja, trok als een lier :9 [voor xs begrippen] door naar de 130kmpu..waar het dan ook niet veel verder ophoud natuurlijk :Y .
Maar ik verklaar het motorseizoen voor geopend hier in Breedjeda.

*plop* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan