XJ/XS topic deel IV

niemand meer iets nodig voor een fj600? dan ga ik verder met weggooien.
 
uhm , ben nog opzoek naar voetsteunen voor de BErijder. Weet niet of die dingen gaan passen op mijn xs..maar een foto plaatsen zou wellicht opheldering kunnen brengen.
Mijn voetsteunrubbers zijn nl versleten B|
 
@JPi: je hebt PB

Verbruiks update:

Na montage van nieuw luchtfilter zit ik met dezelfde oude lullen rijstijl nu op 1:21. Niet slecht, maar moet nog beter kunnen. kleppen stellen en carbs synchen moet helpen toch?
 
ik vrees dat ik nix voor jullie kan betekenen mbt voetsteunen en zadel. Heb al het nodige weggeknikkerd en zadel is verzaagd naar 1-zitterproject. Ander zadel was gescheurd.
 
@JPi: je hebt PB

Verbruiks update:

Na montage van nieuw luchtfilter zit ik met dezelfde oude lullen rijstijl nu op 1:21. Niet slecht, maar moet nog beter kunnen. kleppen stellen en carbs synchen moet helpen toch?


Kleppen stellen zal voor je verbruik niet zo veel uitmaken, carbs synchroniseren wel.
 
Goede dag mede XJ en XS rijders. Ik heb even een kort vraagje. Deze week heb ik het ventiel van m'n achterwiel vervangen. Nou heb ik net m'n achterwiel weer in de motor gezet en toen viel me op dat er een ruimte zit tussen de achterbrug en het wiel.

Waarschijnlijk is dit altijd al zo geweest en zie ik het gewoon nu pas. Het wiel lijkt er ook stevig in te zitten (zit geen speling op en draait ook soepel). Maar het ziet er vreemd uit vind ik en ik vraag me dus ook af of dit zo hoort.. En als dit niet zo hoort wat ben ik dan eventueel vergeten of wat is er loos. Bedankt!
full


En nee ik heb geen onderdelen over gehouden :p
 
Laatst bewerkt:
Zit die afstandbus niet verkeerd om...?
Normaal gesproken heb je van-binnen-naar-buiten:

- wiel(naaf),
- afstandring/-bus,
- remklauwschetsplaat
- afstandbus of vulbus
- achtervork

..
 
Nee dat is precies de volgorde waarop het zit. De as heeft aan de buitenkant een verdikking, die verdikking zit door de achterbrug en die zit wel recht tegen de ring aan. Het zit dus allemaal op z'n plek, maar het zou me logischer lijken als er geen ruimte zou zitten tussen de achterbrug en de rest.

Deze foto is trouwens van vlak voor ik het wiel er uit heb gehaald dus het zat ook al zo. Heb er dus ook mee gereden als ik er zo over nadenk. Het zal dus el goed zijn, maar ik vroeg me af of het bij andere XJ's ook zo zit of dat ik een vreemde achterbrug heb ofzo.
 
Ondanks mijn forumnaam die refereert naar een ander merk ben ik ook een meer dan tevreden XJ650J (1982) rijder die ik (waar mogelijk) helemaal zelf onderhoud. Binnenkort is het tijd voor een grote beurt. Moet hem echter wel eerst thuis zien te krijgen, hij staat nu bij mijn ouders wegens een remhendel die aan de stuurbevestiging is afgebroken (inmiddels verholpen) maar nu niet meer wil starten ondanks volle accu.
Gebruik hem vooral voor noodzakelijke ritjes over (liefst) grotere afstand als ik niet al te veel mee hoef te nemen en al helemaal geen passagiers. Rijd dan maximaal 100kmpu en kom zodoende aan een gemiddeld verbruik van om en nabij 1:20.
 
De RDW noemt het een 650, valt me trouwens op dat hij volgens mij niet vaak buiten is geweest. Er zit nog geen eens een GAIK plaat op (geen blauw vakje) , als je hier mee gaat rijden haalt de eerste politieagent je volgens mij van de weg.

mvg

db
 
hmm...in mijn xs zit meer leven dan in dit topic -O-
 
Hier in huis heerst ook een niet al te vrolijke stemming.
Zojuist de papieren de deur uitgedaan om een yammie xs400 seca uit het kentekenregister te laten verwijderen[lees slopen]
Mis haar nu al..en ik moet de slijptol er nog in gaan zetten...hoop dat ze niet teveel pijn lijdt[met lange ij en dt] en dat ze me het vergeeft.

Aan de andere kant... de rijdende xs krijgt nu voortaan alle aandacht die het verdiend :)

@Kornfed,

Wat is er loos met uwe motorfiets?
ps, waar komt de naam/nick Kornfed vandaan als ik vragen mag? :)
 
Laatst bewerkt:
Niks ernstigs, wil alleen niet zo goed starten en als ie dan eindelijk aanslaat dan loopt ie op 2 cilinders met de choke erop. Maar dat los ik wel op.

Kornfed is een personage uit Duckman, alleen schrijf je het eigenlijk met een C. Maar die was al bezet als nickname :Y
Zie onderstaand wikistukje over een geniale serie.

Duckman: Private Dick / Family Man was een Amerikaanse satirische animatieserie voor volwassenen, gemaakt door Everett Peck. Ze werd van 1994 tot 1997 uitgezonden. De serie bestaat uit 70 afleveringen die in de VS op het USA Network werden uitgezonden . In Nederland werd de serie uitgezonden door de VPRO.
[bewerken]Inhoud

De serie volgt de avonturen van de privédetective Duckman. Hij woont met zijn gezin en schoonzus Bernice (een eeneiige tweeling zus van zijn overleden vrouw), waarvan later blijkt dat het eigenlijk om een eeneiige drieling gaat, met nog een zus, Beverly. Duckman is een complete verliezer die zowel als thuis als op het werk geen respect vindt. Hij is een arrogante man die meer geïnteresseerd is in seks dan andere mensen. De serie was opmerkelijk vanwege haar zwarte humor en politiek-sociale satire. Tijdens het eerste seizoen werd er veel muziek van Frank Zappa als achtergrondmuziek gebruikt.
[bewerken]Belangrijkste personages

Eric Duckman : De hoofdpersoon.
Cornfed Pig: De zakenpartner en beste vriend van Duckman. Corny haalt Duckman vaak uit de puree.
Ajax: De oudste, oerdomme zoon van Duckman.
Charles and Mambo: De siamese tweeling zoon van Duckman, in de vorm van 1 lichaam met 2 hoofden.
Bernice: De chagrijnige schoonzus van Duckman.
Grandma-ma: De schoonmoeder van Duckman. Zit altijd bewegenloos in haar stoel en laat vaak winden.
King Chicken : De aartsvijand van Duckman
Fluffy en Uranus : 2 teddybeertjes die de assistenten zijn van Duckman.
 
Laatst bewerkt:
@Kornfed

Heb ff youtube geraadpleegd...en nee..is ver voor mijn tijd. Ik is van '78, dus nog nooit meegekregen in mijn A-team periode *O*
Die waren veel stoerder :Y

Kijk nu voornamelijk GTST _O- , als ik geen sleuteldrang heb :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan