XJ/XS topic deel IV

Weet iemand de diameter van een remzuiger van een XS400 DOHC.

Sta in Italië met een brakke voorrem. En dan is het handig om te weten bij het zoeken naar een vervangende seal.
Ik kan je wel de diameter van de zuiger vertellen die is 36mm,het yamaha onderdeelnummer is 4X8-W0057-00-00
 
Weet iemand de diameter van een remzuiger van een XS400 DOHC.

Sta in Italië met een brakke voorrem. En dan is het handig om te weten bij het zoeken naar een vervangende seal.
Aiii Wim, met dat oude hok naar Italie en niet (goed) gekeken naar de staat van de remmen?? :o:o
Sterkte met oplossen en een goede toer nog!!
 
Kan gebeuren, ik dacht ook dat alles ok was bij vertrek, needus. Bobine kapot, loodjes van voorwiel gevlogen en goed getest branderdje die niets meer wilde doen, door stoeltje gezakt. Alles wel weer weten op te lossen onderweg muv bobine op de terugweg, de nieuwe uit spanje ter vervanging van de kapotte, gaf de geest.
 
De XS400 rijdt weer. Rem werkte thuis perfect. Maar onderweg problemen gekregen. Remhoofdcylinder is geschoond en het werkt weer perfect. Vandaag met circa 40 kg bagage erop over wat passen in de Dolomieten. Kan melden dat de toerenbegrenzer werkt 8-) op 10,5 duizend. Zolang je z’n kleintje boven de 7 duizend toeren houdt gaat het goed omhoog. Omlaag wel even rekening houden met beperking in het remvermogen, maar hoog in de toeren remt het aardig op de motor. Maar je kan zeker lol hebben met dit oude spul in de bergen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft echt wel iets hè, een motor die je nog lekker uit kunt persen. Doet me denken aan de tijd dat ik met een XS400 dohc door de VS reed. Stukje Blue Ridge mountains omhoog / omlaag was precies zoals jij het omschrijft *D: omhoog het gas vol tegen de stuit, komt ie tegen de begrenzer schakel je op, komt ie onder de 7000 schakeltje terug. Maar het gas - blijft - vol - open }) })
 
Zaterdag mijn nieuwe aanwinst halen: een XJ900 N uit 1986. Heeft 5 jaar stilgestaan, zit een een Schurger 980S kuip op en een vierkante koplamp ipv een ronde zoals de N versie heeft.Ik herkende hem aan de kleurstelling en het dashboard. Wil hem weer in zijn originele staat herstellen.

De derde foto is zoals hij uiteindelijk moet worden.

1405154
1405156
1405157
 
Heb je toevallig enig idee waar je aan zo´n tellerpartij kan komen?
Ik wil mijn XJ900f het liefst ombouwen tot een N maar die grote lelijke tellercluster zit me dan een beetje in de weg...
 
Heb je toevallig enig idee waar je aan zo´n tellerpartij kan komen?
Ik wil mijn XJ900f het liefst ombouwen tot een N maar die grote lelijke tellercluster zit me dan een beetje in de weg...
zoeken, veel zoeken. Onderdeelnummer opsnorren, en kijken op sloperijen, donor motoren etc.
maar die nakeds zijn er niet zo heel veel dus het kan "een uitdaging" worden.
maar je weet nooit, voor hetzelfde geld reageert hier over 5 minuten iemand die er een heeft..
 
Ik heb nog een tellerpartij liggen voor een xj600 die zijn volgens mij identiek
 
Mijn brommert is inmiddels voorzien van een andere cdi (niet yamaha) en er komen 2 hele verse bobines op ook niet-yamaha.
Ontsteking alleen maakt al aardig wat verschil qua rijden. Komende jaren (3 jaar garantie) is de elektriek dus goed.
Blijf toch doorrijden met deze dus investering wel waard, vind ik.
 
Ik heb nog een tellerpartij liggen voor een xj600 die zijn volgens mij identiek
Kijk uit met deze uitspraak,toerenteller en snelheidsmeter waardes kunnen afwijken,die van de 600 gaat tot 220 en die van de 900 tot 240.
het max toerental op de toerenteller kan ook verschillen.
 
Ik vermoed zomaar dat daar weinig werkelijke verschillen inzitten, maar je hebt gelijk.. het kan natuurlijk wel.
 
Maar is dat een tellerpartij voor een naked? Een 600N is toch alleen in Diversion uitgebracht? Als het past zou het mooi zijn! Ik ga even bedradingsschema's doorbladeren. Edit: net gedaan en de 600N (diversion) wijkt in ieder geval genoeg af dat ik geen zin heb om de kabelboom dusdanig te verbouwen...
 
Laatst bewerkt:
Diversion is idd een heel ander verhaal. Dacht dat het om tellers voor/van de xj ging.
 
Heb je toevallig enig idee waar je aan zo´n tellerpartij kan komen?
Ik wil mijn XJ900f het liefst ombouwen tot een N maar die grote lelijke tellercluster zit me dan een beetje in de weg...
Nee, het probleem is dat hij maar twee jaar geproduceerd is en er dus weinig van zijn. De tips van Haga-San volgen is het enige denk ik. Maar aangezien ik op zoek ben naar een originele ronde koplamp van een naked , zal ik ook mijn ogen voor je open houden voor een dashboard.
 
Hmm. Eerst eens een ronde koplamp kopen. Het interesseert me niet zoveel wat voor een. Zolang hij een e-keur heeft, een normale lichtopbrengst en niet te duur is vind ik het best.

Ik heb ergens op het forum een oud topic gevonden van iemand die een xj900 naked heeft gemaakt met de originele tellerset. Zag er nog niet verkeerd uit, misschien lijkt het erger in mijn hoofd dan dat het wordt. Dan kan ik later altijd nog andere tellers proberen te vinden.
 
Goedenavond allen,
sinds ik afgelopen vrijdag in bezit ben van een XS400 Seca kom ik mij hier ook even voorstellen.
Ik ben Gerard, woonachtig in Hoorn en in het bezit van een Kawasaki ZRX1100 ELR voor de lange motorritten, 2 Honda's CB400 Four uit 1977 die ik afwisselend gebruik voor oldtimerritten en aangezien ik sinds kort piketdienst draai voor mijn werk en af en toe bij nacht en ontij paraat moet staan kwam deze voordelige XS op mijn pad. Het is een XS in identiteitscrisis omdat de vorige eigenaar hem Kawasaki groen heeft gespoten :) , technisch is ie top. De motor is aantoonbaar 16000km geleden gereviseerd en hij rijd als een zonnetje. Wel houd ie wat in rond de 6000 / 6500 toeren en daarna gaat ie er weer vandoor dus dat zal een afstelling in de carburateurs zijn vermoed ik. 2 jaar geleden is de motor helemaal uit elkaar geweest en is het frame gepoedercoat. Wat er nog aan moet gebeuren is een nieuwe voorband, de startmotor draait niet echt overtuigend rond dus ik vermoed ook een nieuwe accu en ik zag dat de benzineslang wat broos aan het worden is dus die ga ik ook nog vervangen en doe er dan gelijk een filtertje tussen.
Voor een 400 vind ik hem vrij groot en vooral vergeleken met mijn Honda's zeer comfortabel, kortom een fijne motor!
 

Bijlagen

  • 181496675_2_big.jpg
    181496675_2_big.jpg
    132,2 KB · Weergaven: 12
Hoi Gerard,

Mooie XS. En het inhouden bij genoemd toerental herken ik wel. Heeft mijn XSandra (XS400 uit 1982) ook. En als je startmotor brak blijkt, volgens mij heb ik er wel eentje liggen.
 
Hoi Gerard,

Mooie XS. En het inhouden bij genoemd toerental herken ik wel. Heeft mijn XSandra (XS400 uit 1982) ook. En als je startmotor brak blijkt, volgens mij heb ik er wel eentje liggen.
Dank je wel, ik heb je verhaal over XSandra aandachtig doorgelezen, leuk verhaal.
Ik weet haast zeker dat het de accu is maar mocht het anders zijn dan laat ik het je weten.
Klopt het trouwens dat je kan kiezen uit 2 voorband maten? Te weten 3.00x18 en 90/90/18?
Om die van mij zit 90/90/18 maar als ik kijk op internet voor banden dan krijg ik 3.00x18 voor mijn motor.

Groeten,

Gerard
 
Klopt het trouwens dat je kan kiezen uit 2 voorband maten? Te weten 3.00x18 en 90/90/18?
Om die van mij zit 90/90/18 maar als ik kijk op internet voor banden dan krijg ik 3.00x18 voor mijn motor.

Zal vanavond wel even de bandenmaten doorgeven die ik gemonteerd heb. Moet zeggen dat de motor er goed mee stuurt (en in de alle omstandigheden waarin gereden is, goed grip geeft).
 
120/90-18 betreft Michelin Pilot Activ (achter) en 90/90-18 voor
 

Bijlagen

  • 2A148F9D-C736-4AEF-ADE3-BB2B12B0D2D5.jpeg
    2A148F9D-C736-4AEF-ADE3-BB2B12B0D2D5.jpeg
    189,9 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan