XJ/XS topic deel IV

Met frisse moed en meer kalmte nog eens gekeken, eerst met een penseel al het stof/vuil weggehaald en..met een zaklampje (daglicht is niet zo super nu) gekeken.. met de kabel los kun je de rotatiedinges verder doordraaien en komen de glijnokjes tegenover openingen en kun je 'm gewoon loshalen..:$

Dan kan het armatuur ook uit elkaar en zie je de nok die aan de klem van de koppelingshandle zit die in een inham van het kunststof armatuur (bovenzijde) moet vallen.
De passing in het kunststof is uitgelubbert en daardoor draait het hele zwik mee.
Misschien opvullen met 2-compo zooi maar ben zowieso van plan de chokekabel; te vervangen. Niet meer dan logisch dat deze is ingesleten en daarom zwaar gaat.
De chokestang van de carbs komt zelf wel heel goed & soepel terug.
 
Nwe chokekabel is onderweg. Gisteren een stukje met 't ding gereden. Startte wel beter dan een week geleden maar toen had hij weken stilgestaan EN was hij nat. Was weer na 3 keer ca. 5 seconden op de starter drukken, dus nog niet zo goed als jullie zeggen dat 't kan.

Nog steeds niet gevoeld of de bougiekabels doorslaan (vergeten). Volgende stap is dan 'R'-loze bougies monteren.
 
Nwe chokekabel is onderweg. Gisteren een stukje met 't ding gereden. Startte wel beter dan een week geleden maar toen had hij weken stilgestaan EN was hij nat. Was weer na 3 keer ca. 5 seconden op de starter drukken, dus nog niet zo goed als jullie zeggen dat 't kan.

Nog steeds niet gevoeld of de bougiekabels doorslaan (vergeten). Volgende stap is dan 'R'-loze bougies monteren.
Wat voor benzine gooi je er eigenlijk in?
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Straks iemand helpen sleutelen aan een enfield, kan met yammie gaan en aan de bougiekabels voelen..
 
Vandaag is de nwe choke-kabel aangekomen en heb 'm er meteen ingezet; Ik was benieuwd of de oude idd zwaar zou gaan.
Conclusie; De oude is met de hand haast niet te bewegen? Vandaar ook dat die passing van het armatuur zo is uitgesleten...dat helpt niet mee..

Met de nieuwe kabel gemonteerd (drupje dunne olie boven bij het tonnetje) komt de chokestang in alle standen goed en meteen terug en is de choke aanmerkelijk lichter te bedienen.
Chokekabeltje was 4,50.
Ik vind dit soort dingen echt leuk! Dat je echt verschik merkt!

Nieuw probleem; 1 van de 2 schroeven voor het armatuur was al vervangen voor een spaanplaatschroef (dolle draad) en die is nu ook 'lam'.
Ik kon nix overmaatsachtigs in mijn bakken vinden.
Ik denk dat ik op zoek moet naar een ander armatuur?
 
Vandaag is de nwe choke-kabel aangekomen en heb 'm er meteen ingezet; Ik was benieuwd of de oude idd zwaar zou gaan.
Conclusie; De oude is met de hand haast niet te bewegen? Vandaar ook dat die passing van het armatuur zo is uitgesleten...dat helpt niet mee..

Met de nieuwe kabel gemonteerd (drupje dunne olie boven bij het tonnetje) komt de chokestang in alle standen goed en meteen terug en is de choke aanmerkelijk lichter te bedienen.
Chokekabeltje was 4,50.
Ik vind dit soort dingen echt leuk! Dat je echt verschik merkt!

Nieuw probleem; 1 van de 2 schroeven voor het armatuur was al vervangen voor een spaanplaatschroef (dolle draad) en die is nu ook 'lam'.
Ik kon nix overmaatsachtigs in mijn bakken vinden.
Ik denk dat ik op zoek moet naar een ander armatuur?
Boonstra heeft wel een aantal gebruikte liggen,maar zijn ook zonder schroeven zo te zien,als je 2 componenten kit
heb zou je het gat dicht kunnen maken en er een nieuwe draad in tappen.,maar ja ook daar moet je het gereedschap voor hebben.
 
Dat heb ik wel maar is dat wel sterk genoeg? En idd mijn vrees is dat een gebruikte hetzelfde probleem heeft.
Tapsetje (aldi) heb ik wel..

Ik heb bison 1-compo-rolletjes die je door elkaar moet kneden (heb ik ook die uitgelubberde pasvorm mee 'gefixed') en epoxy 2 compo.(waarmee ik de tellerpartij eerder, die onder aan de bevestiging is losgebroken probeerde te fixen, werkte ook niet)

Voor beide punten zoek ik een goede tip? Dan kan ik die stomme tie-rib ook van de tellerpartij halen waarmee het nu vast zit..

Hmm ik wil er intussen stiekum een 'nette' motor van maken?
 
Dat heb ik wel maar is dat wel sterk genoeg? En idd mijn vrees is dat een gebruikte hetzelfde probleem heeft.
Tapsetje (aldi) heb ik wel..

Ik heb bison 1-compo-rolletjes die je door elkaar moet kneden (heb ik ook die uitgelubberde pasvorm mee 'gefixed') en epoxy 2 compo.(waarmee ik de tellerpartij eerder, die onder aan de bevestiging is losgebroken probeerde te fixen, werkte ook niet)

Voor beide punten zoek ik een goede tip? Dan kan ik die stomme tie-rib ook van de tellerpartij halen waarmee het nu vast zit..

Hmm ik wil er intussen stiekum een 'nette' motor van maken?
Deze bedoel je?kost nieuw niet de hoofdprijs.
Of deze,
 
Nee.. De tellerpartij zit met 2 kunststof punten vast aan de onderzijde. Dat is van elkaar losgebroken.
 
Nee.. De tellerpartij zit met 2 kunststof punten vast aan de onderzijde. Dat is van elkaar losgebroken.
Deze zeker,jammer genoeg is deze niet meer leverbaar,
1642435304960.png
 
Ik heb nog veel liggen van een XJ600, volgens CMS zijn veel van die onderdelen uitwisselbaar. Mocht ik je ergens mee kunnen helpen laat dan maar weten dan zoek ik even naar wat ik heb.
 
Ik heb nog veel liggen van een XJ600, volgens CMS zijn veel van die onderdelen uitwisselbaar. Mocht ik je ergens mee kunnen helpen laat dan maar weten dan zoek ik even naar wat ik heb.
Top!
Zal ik eerst met 2 compo-zooi proberen te fixen? Ik kan me niet voorstellen dat schroefdraad daarin gaat houden maar..
(doorboren, schuin tussendinges maken en contramoer?)
 
Laatst bewerkt:
Top!
Zal ik eerst met 2 compo-zooi proberen te fixen? Ik kan me niet voorstellen dat schroefdraad daarin gaat houden maar..
(doorboren, schuin tussendinges maken en contramoer?)
We hebben op m,n werk wel tellerbakken gerepareerd met 2 componenten epoxy maar dat was professioneel spul,
Zelf heb ik wel eens een spoiler vastgelijmd aan een auto met dat spul,zit er al zo,n 10jaar aan vast en is het enige wat
hem vasthoud,en daar komen echt grote krachten op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan