XJ/XS topic deel IV

Zou er genoeg 'vlees' zijn om door te boren en M4 in te tappen?
Ff opmeten? iets langs in het gat steken dan de afstand begin boutgat tot eind meten en de hoogte van de twee schakelaar helften
opmeten,het verschil zal ongeveer zijn wat je nog over heb.
 
Zo bedoel ik 't niet. Ik bedoel opboren en overmaat draad (van 3 naar 4) tappen.. nou ja, eerst kijken, dan piepen..
 
Lief dagboek, Ik had helegaar geen zin in geprut met 2-compo-zooi waar ik door eerdere ervaringen niet zo'n vertrouwen in had.
Ik heb dus meteen mijn aldi-tapsetje gepakt en er een overmaat tap door het gat gerost.
Schroef er in draaien, wel vast maar niet te lomp doen, en het zit.
Problem fixed.8-)
 
Enige- wat ik me nu pas bedenk- zou de dikkere schroef misschien sluiting maken met electr. compo's? Misschien zo een proefritje of startpoging..
 
Iemand had een setje VV-keerringen voor deze motor in de buurt te koop en ben er met de yammie heen gegaan.
De chokekabel loopt soepel en je kan nu-wel- beide standen (klik) voelen. Verschil in chokewerking tussen beide standen niet gevonden (Kabel afgesteld dat hij net helemaal terugkomt/er net geen speling is).

Hij start nog wel moeilijk.(5 maal ca. 5 sec. startknop indrukken)
Stiekum vraag ik me af of een setje verse bobines misschien zou helpen?

Ik heb gevoeld aan de kabels/doppen en ze 'lekken' niet.
Ik denk dat ik straks de weerstandsloze bougies er in draai.. Eens kijken of dat uitmaakt voor de koude start.
 
Laatst bewerkt:
Iemand had een setje VV-keerringen voor deze motor in de buurt te koop en ben er met de yammie heen gegaan.
De chokekabel loopt soepel en je kan nu-wel- beide standen (klik) voelen. Verschil in chokewerking tussen beide standen niet gevonden (Kabel afgesteld dat hij net helemaal terugkomt/er net geen speling is).

Hij start nog wel moeilijk.(5 maal ca. 5 sec. startknop indrukken)
Stiekum vraag ik me af of een setje verse bobines misschien zou helpen?

Ik heb gevoeld aan de kabels/doppen en ze 'lekken' niet.
Ik denk dat ik straks de weerstandsloze bougies er in draai.. Eens kijken of dat uitmaakt voor de koude start.
Controleer wel eerst de elektrode afstand of die volgens fabrieksopgave is.
Heeft ie eigenlijk altijd al zo slecht gestart,of is dat later gekomen?
 
Heb ik gedaan en die klopte, ook van de nieuwe.
Koude start is altijd een probleem geweest..
Ik zou carbreiniger kunnen proberen maar verwacht er eigenlijk niets van.
Indien warm loopt de motor goed en loopt netjes stationair.

Misschien komt het slechte starten wel omdat ik er te weinig op rijdt en de vlotterbakken eerst 'volgestart' moeten worden?
 
Heb ik gedaan en die klopte, ook van de nieuwe.
Koude start is altijd een probleem geweest..
Ik zou carbreiniger kunnen proberen maar verwacht er eigenlijk niets van.
Indien warm loopt de motor goed en loopt netjes stationair.

Misschien komt het slechte starten wel omdat ik er te weinig op rijdt en de vlotterbakken eerst 'volgestart' moeten worden?
Tja wat is weinig,een aantal weken kan al genoeg zijn om een motor slechter te laten starten,mijn GL
moet dan ook eerst flink doorstarten om aan de gang te gaan,normaal hoef ik er bij wijze van spreken maar naar te kijken en dan start hij al.
Verse benzine veroudert al na een paar weken,na een paar maanden is het eigenlijk al niet meer bruikbaar,e10 al helemaal niet.
Het is ook aan te raden bij langere stilstand de tank zo vol mogelijk te doen,weinig benzine in de tank in combinatie met lucht is helemaal slecht voor de overgebleven benzine,nou is een tank nog enigszins afgesloten ,maar de vlotterbakken niet,de benzine die daar in zit veroudert dus nog sneller,en ontsteekt dus minder goed dan verse benzine,gevolg kan zijn niet of pas starten na flink doorstarten.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, ik zou voor de fun/probeersel eens nwe of verse bobines kunnen proberen (of carbreiniger?) maar denk dat 't bij het ding hoort. Ik weet 't verder ook niet.
Zitten er componenten in de electronische ontsteking waar 't aan kan liggen?
 
Nou ja, ik zou voor de fun/probeersel eens nwe of verse bobines kunnen proberen (of carbreiniger?) maar denk dat 't bij het ding hoort. Ik weet 't verder ook niet.
Zitten er componenten in de electronische ontsteking waar 't aan kan liggen?
Onwaarschijnlijk dan zou hij warm ook niet goed lopen,enigste wat misschien helpt is de mengselschroeven armer of rijker zetten,
maar dan moet je wel eerst weten of de motor te arm of juist te rijk staat,normaal gesproken moet de fabrieksafstelling redelijk goed staan,maar bij oudere motoren kan het wel zo zijn dat een andere afstelling beter werkt.
 
Hmm maar met koude start zou de choke toch voldoende surplus moeten geven? Koude start in de zomer is trouwens net zo slecht..
 
Hmm maar met koude start zou de choke toch voldoende surplus moeten geven? Koude start in de zomer is trouwens net zo slecht..
Probleem is dat alles wat in een carb zit aan sproeiers,gasnaalden en gasschuif elkaar gedeeltelijk overlapt alshet gaat
om het mengsel,staan bv de mengsel schroeven te rijk afgesteld dan gaat dat ook invloed hebben bij het gebruik van de choke.
Kortom om alles goed te laten werken moet het ook goed afgesteld staan.Is je luchtfilter nog wel goed schoon?
 
hmm ik moet de choke er zeker 3 straten/5 min. ophouden anders kom ik bij stoplicht niet weg dus denk niet dat de mengselschroeven te rijk staan..
Luchtfilter heb ik na aankoop vervangen, net als oliefilter en bougies en olie..
 
hmm ik moet de choke er zeker 3 straten/5 min. ophouden anders kom ik bij stoplicht niet weg dus denk niet dat de mengselschroeven te rijk staan..
Luchtfilter heb ik na aankoop vervangen, net als oliefilter en bougies en olie..
Dan zou je zeggen dat hij vrij arm staat,ik kan na een minuutje de choke al terug zetten.
 
De oude bougies hebben witte electrodentippen en zwarte randen, maar was kort ritje en koud weer..
Oplossing zou zijn op gasmeetbankdinges?
Nou ja, eerst maar eens kijken wat hij met deze bougies doet; Als hij m,et deze beter start is het -wellicht- een bobinegerelateerd ding.

Super dank voor het meedenken en stuff!*O*
 
Maar zwarte randdinges niet, maar verbruikt ook olie..
1 pitter afstellen snap ik wel maar deze dingen?
en alles is stdt?
 
Maar zwarte randdinges niet, maar verbruikt ook olie..
1 pitter afstellen snap ik wel maar deze dingen?
en alles is stdt?
Hoeveel olie verbruikt de motor?hoog olieverbruik kan ook slecht starten veroorzaken,maar dan rookt(blauw) de motor vaak ook bij koude
start.
 
Staan de menselschroeven afgesteld op wat de fabriek opgeeft?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen idee van heb of hoe ze moeten staan.
Ik ben er niet aan geweest. Ik ben al lang blij dat ik met een mix van oude en nieuwe onderdelen de vlotterbakken dicht heb/niet meer overlopen..
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen idee van heb of hoe ze moeten staan.
Ik ben er niet aan geweest. Ik ben al lang blij dat ik met een mix van oude en nieuwe onderdelen de vlotterbakken dicht heb/niet meer overlopen..
2,5 slag uitdraaien.
 
Zal ik dat eens bij alle doen (kan ik ook bij de binnenste komen? En voor de zekerheid opschrijven hoe ze nu staan voor het geval dat de afstelling strax ruk is?
Een 'slag' is 360 graden in deze?
 
Terug
Bovenaan Onderaan