XJ/XS topic deel IV

Zo, ik moet met @DrWho nog regelen/afspreken hoe we het gaan doen met de tellerbehuizing en juist nu op de brakke zondagochtend schiet me nog wat te binnen; De behuizing links op het stuur van het chokemechanisme (hoe heet dat?) is uitgelubbert door het vele malen de choke uittrekken, ik denk dat een slechte chokekabel (had ik al snel vervangen) ook niet echt meehielp.
Zou het nog mogelijk zijn om een exemplaar te vinden die niet uitgelubberd is?

Ik heb destijds getracht om het te fixen, maar dat is niet helemaal gelukt, misschien kan ik vandaag als het even droog is nog eens kijken of ik er wat aan kan doen..
 
Laatst bewerkt:
Morgenmiddag met @DrWho in pittoresk Zwolle afgesproken voor den overname van de tellerbehuiskapseldingen.

Zwolle is voor mijn 20 jaar geleden, een stad kan snel veranderen en ik kan een mindere dag hebben duss. navigatie mee.
De driekwart jaar geleden aangeschafte heeft het vanaf dag 1 nog geen enkele keer normaal/goed gedaan, zo ook vandaag niet en heb de verkoper - nogmaals- gevraag om een oplossing (1 die het doet of geld terug).

Ik heb net de 8 jaar oude peaklife er op gezet die het nog prima doet? Is wel wat gaar/.schermpjegevoeligheidsding is wat minder maar, zou er zo weer 1 willen..
Goed, eerst kijken of er een reactie komt van de verkoper (NL) van de 'nieuwe'.

Ik kijk er naar uit de 900 weer wat 'netter' te kunnen maken en een stukje oude glorie te herstellen?

Damn, ga ik een japanner leuk vinden? Wil iemand met me mee naar de huisarts om m'n hand vast te houden?:$
 
Morgenmiddag met @DrWho in pittoresk Zwolle afgesproken voor den overname van de tellerbehuiskapseldingen.

Zwolle is voor mijn 20 jaar geleden, een stad kan snel veranderen en ik kan een mindere dag hebben duss. navigatie mee.
De driekwart jaar geleden aangeschafte heeft het vanaf dag 1 nog geen enkele keer normaal/goed gedaan, zo ook vandaag niet en heb de verkoper - nogmaals- gevraag om een oplossing (1 die het doet of geld terug).

Ik heb net de 8 jaar oude peaklife er op gezet die het nog prima doet? Is wel wat gaar/.schermpjegevoeligheidsding is wat minder maar, zou er zo weer 1 willen..
Goed, eerst kijken of er een reactie komt van de verkoper (NL) van de 'nieuwe'.

Ik kijk er naar uit de 900 weer wat 'netter' te kunnen maken en een stukje oude glorie te herstellen?

Damn, ga ik een japanner leuk vinden? Wil iemand met me mee naar de huisarts om m'n hand vast te houden?:$
Je doet toch ook aan MA,dat komt ook uit die regio ;)
 
Achter de versnellingsbak, ik vermoed onder de rubber kap zal een kruiskoppeling zitten?
Kan het zijn dat deze gaar is ('clunck')?

Even wachten op sleutelvriendelijker weer/zonlicht/moed verzamelen..
 
Ja, dat kan.
Meestal is de kruiskoppeling de boosdoener inderdaad..
 
Zo, ter afleiding; foto van ding. De vorige eigenaar had een gat in plastic kap gemaakt voor een klokje?
Ik heb het gat uitgesneden (mesje met diesel/WD40, gaat erg goed) om dit Voltmeterje er in te laten vallen.
Ik heb de bedrading ervoor netjes met krimpkoud proberen te verwerken maar de krimpkous wil niet krimpen.
De spanningsval na het con
PTDC0027 (1).JPG
tactslot lijkt ca. 1 Volt te zijn.
Ziet er leuk uit zo? Vlgde keer wat rechter proberen te snijden.. heb er nog wel zo m'n best op gedaan..(was van weekend)
PTDC0026 (1).JPG
 
Op de jawa had ik een cool Voltmeter 'klokje' gebouwd, past op zich goed bij de andere klokjes, maar waar te plekken? Was wel een leuk ding met led/kleurtjes welke spanning wel/niet goed..(kan voorbeeld niet zo snel vinden)
Maar verder ben ik van plan deze motor zo origineel mogelijk te houden.. Misschien een koffersetje voor de handig/leuk?
Ik ben nog steeds trillerig
 
Bezig pruttende met de motor vroeg ik me ineens af waar het slotje rechts achter onder de buddy voor is? Ik kon geen helmhaakklemdinges ontwaren...
 
Dan is het slotje defect denk ik.. Hmm om te voorkomen dat kwaadwillenden er met je zadel vandoor gaan? Psst, zadeltje kopuh? _O-
 
Ik heb bij de ombouw van 6v magneetontsteking naar een chinese GY6 12v op m'n AWO een voltmeter in de koplamp ingebouwd

 
Iemand wees me er gisteren op dat 1 van de 2 achterlichtjes het niet doen.. Haal de verdachte er uit, draadje stuk.. zet er een nw exemplaar voor in maar, nu doet de andere het niet? die het 5 min. eerder wel deed? Raar....
 
Iemand toevallig een werkplaatsboek of digitale versie voor een XJ600S uit 1999 beschikbaar.

Of anders een kopie van de bladzijden van kleppenstellen plus rekentabel van de shims.

En ook niet onbelangrijk is er een tooltje voor nodig? Zo ja, dan aub het bestelnummer.

Alvast bedankt.:Y
 
Zow dat is vreemd, goed, lampje 1 vervangen en lampje 2 doet plots niet meer.. wil de plastic bak verwijderen zodat ik er beter bij kan maar kom er - net wat te laat- achter dat de hele kont er dan af moet.. :$
Goed, stekker schoongemaakt, lampjes van plek gewisseld en probleem verhuisd met de lamp mee..
Pak de verdachte lamp- die het 5 min. eerder nog deed en de draad ziet er idd wat groezelig uit maar zulk toeval.. kannieh??

Misschien toch wel.. lampje nr 2 ook maar vervangen (voelt als tegen beter weten in maar..)enm nu doen ze het beide?
Kan iemand dit opmerkelijke coïncidentele verschijnsel verklaren?
 
Neej effe, eerst deed alleen 1 het, dus 2 vervangen, dan doet alleen nr 2 het? Vreemd..

Goed, motor op straat met spons en borstel gewassen.. alles optisch bij langs en zie je.. dat de kentekenplaathouder (plaat zit er in 'geklikt'? Is hij er non-destructief uit te halen?) eigenlijk wel stuk is en aan kit aan elkaar hangt.. morgen eens kijken hoe op te lappen en misschien intussen eens uitkijken naar een intacte plaathouder (zal wel zeldzaam zijn?)

Zo'n oude yammie houdt je bezig!:Y
 
Iemand toevallig een werkplaatsboek of digitale versie voor een XJ600S uit 1999 beschikbaar.

Of anders een kopie van de bladzijden van kleppenstellen plus rekentabel van de shims.

En ook niet onbelangrijk is er een tooltje voor nodig? Zo ja, dan aub het bestelnummer.

Alvast bedankt.:Y
Na wat zoeken een how to kleppenstellen voor de xj600 gevonden.

Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Nu nog een kopie van de rekentabel voor de shims.

Wie kan mij daar aan helpen?
 
Neej effe, eerst deed alleen 1 het, dus 2 vervangen, dan doet alleen nr 2 het? Vreemd..

Goed, motor op straat met spons en borstel gewassen.. alles optisch bij langs en zie je.. dat de kentekenplaathouder (plaat zit er in 'geklikt'? Is hij er non-destructief uit te halen?) eigenlijk wel stuk is en aan kit aan elkaar hangt.. morgen eens kijken hoe op te lappen en misschien intussen eens uitkijken naar een intacte plaathouder (zal wel zeldzaam zijn?)

Zo'n oude yammie houdt je bezig!:Y
Iedere motordealer die nieuwe motoren verkoopt heeft wel kentekenplaathouders liggen :Y
er uithalen doe je door voorzichtig de bovenste uitstekende lipjes 2x met een schroevendraaiertje omhoog te wippen en de plaat iets naar vooren te drukken,en ook de 2 aan de zijkanten,
De uitstekende lipjes die je op deze foto ziet,
kentekenplaathouder-motor-mot-006-450x450.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iedere motordealer die nieuwe motoren verkoopt heeft wel kentekenplaathouders liggen :Y
er uithalen doe je door voorzichtig de bovenste uitstekende lipjes 2x met een schroevendraaiertje omhoog te wippen en de plaat iets naar vooren te drukken,en ook de 2 aan de zijkanten,
De uitstekende lipjes die je op deze foto ziet,
kentekenplaathouder-motor-mot-006-450x450.jpg
Damn.. dat ik dit soort dingen niet weet... Eruit halen zal 'anders' gaan vanwege de vele siliconenkit..
 
Damn.. dat ik dit soort dingen niet weet... Eruit halen zal 'anders' gaan vanwege de vele siliconenkit..
Ik denk dat je dan beter die houder kan slopen om de kentekenplaat niet te beschadigen,overigens moet je bij een nieuwe houder
wel voor iets van een versteviging zorgen,wij deden een aluminium plaat achter de houder,doe je dat niet dan kan de houder kapot trillen en
ben je op een gegeven moment je kentekenplaat kwijt,die houders scheuren rond de boutgaten zonder versteviging.
Een goedkoop alternatief is zonder houder de plaat te monteren.
 
Check, is dat omdat de nwe kentekenhouder zo slecht zijn of ze alle slecht zijn- zoals deze oude-? Eens kijken waar een alu plaat te vinden.. is wel een goede tip..:t
 
Check, is dat omdat de nwe kentekenhouder zo slecht zijn of ze alle slecht zijn- zoals deze oude-? Eens kijken waar een alu plaat te vinden.. is wel een goede tip..:t
Slecht zou ik het niet noemen maar had beter en steviger gekund,misschien dat een dealer ook de alu plaat heeft.
 
..Misschien heb ik nog een oude kentekenplaat, moet ik even graven.. Dan plaat achter op houder frutten met 2-compo spul? Gaten er in boren lijkt me juist weer gevoelig voor uitscheuren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan