XJ/XS topic deel IV

..Misschien heb ik nog een oude kentekenplaat, moet ik even graven.. Dan plaat achter op houder frutten met 2-compo spul? Gaten er in boren lijkt me juist weer gevoelig voor uitscheuren...
Wij deden de gaten door boren,maar 2 compo spul zal ook wel werken.
 
Yup, weet ik, heb zadel er al vaak afgehad, maar het slotje heeft verder geen effect/uitwerking/doet niets..
Ik zie hier maar 1 slotje (nr19)en dat is een helmslotje,geen zadelslot.
yamaha-xj900-1986-1fw-france-261fw-351f1-seat_big3IMG00981270_b9e4.gif
 
Bij de mijne zit het slotje aan de rechterzijde, en kan er geen haakje/lusje aan ontdekken.. Misschien eens afgebroken?
Ik kwam net op het heldere idee de handleiding erbij te pakken. Het slotje zou idd vergrendeling van de buddyseat moeten zijn.
aan de andere kant zit het helmslotje, maar die is bij de mijne niet aanwezig..
Het mysterie is opgelost..
 
Laatst bewerkt:
Bij de mijne zit het slotje aan de rechterzijde, en kan er geen haakje/lusje aan ontdekken.. Misschien eens afgebroken?
Herstel,er zit toch een gecombineerd hevel en slotje op,nr8 op de tekening,bij dat andere slotje hoort een beugeltje aan te zitten,zit
dat er niet zal het inderdaad wel afgebroken zijn.
seat-lock-assy_medium41Y2470501-01_d75a.jpg

helmet-hanger-assy_medium26H2130800-01_6ca8.jpg
 
Wat anders, als het wiel er uit gaat.. Voor de splines heb je dat aparte 'staburag' vet nodig? Geen kopervet oid?
 
Wat anders, als het wiel er uit gaat.. Voor de splines heb je dat aparte 'staburag' vet nodig? Geen kopervet oid?
Ja,dat is momenteel wel het beste vet,maar duur,je moet vet hebben wat hoge druk aankan en niet wegslingert.
BMW dealers verkopen dat Staburag vet in kleine tubes,dan is het nog betaalbaar.
Of in kleinverpakking;
Grotere tube,
 
Misschien had ik er vanmiddag om moeten vragen toen ik een nwe kentekenplaathouder ging halen.. En lithiumvet voor de achterbrugscharnieren?
 
Misschien had ik er vanmiddag om moeten vragen toen ik een nwe kentekenplaathouder ging halen.. En lithiumvet voor de achterbrugscharnieren?
Geen idee,ik weet de specs niet van dat vet,dat staburags is net lijm.Bij mijn Wing had ik eerst Moly gebruikt,zou ook voor hoge drukken zijn en vrij hoge temperaturen,maar 10000km later was het totaal vermalen en lag als stof onderin de naaf,niet goed dus.
 
Op mijn cardanfietsen altijd kopervet gebruikt zonder problemen.
Sterker nog.. dat werd zelfs geadviseerd zodra de verse achterband erom zat en ik weer huiswaards ging.
 
..Op de splines? Maar je wordt met pek & veren gedingesd als je geen staburag gebruikt? Of bedoel je nu de achterbruglagers...
 
Op mijn cardanfietsen altijd kopervet gebruikt zonder problemen.
Sterker nog.. dat werd zelfs geadviseerd zodra de verse achterband erom zat en ik weer huiswaards ging.
Dat is dus een slecht advies,kopervet is om corrosie tegen te gaan geen smeermiddel.
Als BMW het een goed idee vond kopervet te gebruiken hadden ze dat wel geadviseerd.
Moly TS-60 of Honda Moly 60 zijn wel goede alternatieven,als je ze kan vinden.

COPPER GREASE:

Copper grease is an anti seize compound specially designed to operate at extremes of temperature. It's important to note that it is not a lubricating grease. It is used in the auto industry to prevent seizing and protect against corrosion in situations of very high temperatures. It is used on flanges, exhaust brackets, studs and nuts & bolts to prevent metal on metal seizure. It is effective up to temperatures in excess of 1,000°C.
 
Laatst bewerkt:
Mss slecht advies echter nooit problemen ondervonden met dat spul in de 30 jaar dat het hier gebruikt wordt.
Dus ach..
BMW en kwaliteit gebruiken/toepassen.. hmmm_O-;)
 
Mss slecht advies echter nooit problemen ondervonden met dat spul in de 30 jaar dat het hier gebruikt wordt.
Dus ach..
BMW en kwaliteit gebruiken/toepassen.. hmmm_O-;)
Dat laatste is ook wel weer zo :+
Bij een GL moet je zeker nooit iets anders toepassen dan Honda Moly60 of Staburag,iets anders word gewoon weggeslingerd of vermalen.
Met name als je al wat speling op de aandrijving heb moet je erg goed vet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
..versteviging gemaakt voor de plaathouder die nu ook op 3 punten ipv 2 vastzit maar.. HOE krijg je de plaat in het plastic? Intussen heb ik de plaat langs de randen al beschadigd om er in proberen te krijgen...
 
Eerst de onderkant er in en dan de rest er in drukken bij de lipjes,hopelijk heb je geen kit bij de lipjes gedaan anders heb je wel een probleem
als die niet meer kunnen bewegen.
 
Geen kit, Klopt ziet er ook uit alsof onderkant eerst moet maar het werkt niet.. ik weet dat 't gerust aan mij ligt maar.. het wil niet? Plaathouder is intussen ook stuk. Terug naar de tekentafel..
 
Geen kit, Klopt ziet er ook uit alsof onderkant eerst moet maar het werkt niet.. ik weet dat 't gerust aan mij ligt maar.. het wil niet? Plaathouder is intussen ook stuk. Terug naar de tekentafel..
Als de randen van de kentekenplaat niet netjes in model zijn kan het wel een probleem worden,maar normaal gesproken moet
het geen probleem zijn.
 
Er is zon.. strax op fietse naar de andere kant van het dorp. Ik heb een tip gekregen over een automaterialenzaak die mogelijk dat staburags-spul heeft. Gezien de prijs is het wel heul speciaal spul?
 
Er is zon.. strax op fietse naar de andere kant van het dorp. Ik heb een tip gekregen over een automaterialenzaak die mogelijk dat staburags-spul heeft. Gezien de prijs is het wel heul speciaal spul?
Spul is speciaal ontwikkeld om extra hoge druk te kunnen weerstaan zonder er afgeslingerd te worden,in dat kader is het
speciaal spul.Mijn cardanoverbrenging werd er ook een stuk stiller door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan