XJ/XS topic deel IV

Ah, tof, dankjewel 🤗
Als je ze nog hebt, ben ik zeker geïnteresseerd 🙂

En ik zal eens naar de Virago kijken 👍
Ik heb de berg oud ijzer eens bekeken maar daar zag ik geen valbeugels meer tussen liggen. Heb wel zitten neuzen in wat oude foto's. Ik vermoedt dat het een setje universele beugels was, destijds gekocht bij Motozoom.nl maar voor de kwaliteit moest je daar niet zijn. Ik kan me vaag herinneren dat de chroomlaag vrij dus was en dat ik om die redenen (lees: roest) de beugels heb weggedaan.
Wellicht zijn er betere sites te vinden waar deze beugels nog te verkrijgen zijn.
 
Ik heb de berg oud ijzer eens bekeken maar daar zag ik geen valbeugels meer tussen liggen. Heb wel zitten neuzen in wat oude foto's. Ik vermoedt dat het een setje universele beugels was, destijds gekocht bij Motozoom.nl maar voor de kwaliteit moest je daar niet zijn. Ik kan me vaag herinneren dat de chroomlaag vrij dus was en dat ik om die redenen (lees: roest) de beugels heb weggedaan.
Wellicht zijn er betere sites te vinden waar deze beugels nog te verkrijgen zijn.
Super bedankt voor het zoeken en je reactie 🤗
Ik heb inmiddels een setje highway steps gevonden die als het goed is direct op het frame gemonteerd kunnen worden en daarmee ook aan de buitenkant van de uitlaten zitten; wat voor mijn lange benen ook fijner is 🙂
 
De yammie gaat weer slechter starten..
-Recent nwe motobatt geplaatst.
-Laadspanning is i.o.
-Sationair loopt hij heel prima en verder is er ook niets aan te merken.
-Choke werkt.
 
De yammie gaat weer slechter starten..
-Recent nwe motobatt geplaatst.
-Laadspanning is i.o.
-Sationair loopt hij heel prima en verder is er ook niets aan te merken.
-Choke werkt.
Je moet die accu wel af en toe aan de lader hangen (als je dat niet doet). Ook een nieuwe kan kapot als die te veel ontladen raakt.
 
Dat weet ik, maar waardoor zou hij te diep ontladen worden?
Doordat hij niet bijgeladen word, nou kan een accu in goede staat best lang zonder bijgeladen te worden, maar
is er bijvoorbeeld een lekspanning dan kan het snel gaan. Bij langere stilstand is het beter om een accupoolklos te koppelen, maar
ook dan heeft een accu last van zelfontlading, die is zo'n 5 % per maand. Om de zoveel tijd meten hoeveel Volt de accu nog levert
zorgt er voor dat je op tijd de accu aan de druppellader kan hangen. Maar goed, slecht starten hoeft niet aan de accu te liggen, alle verouderde elektrische componenten zoals een startmotor die niet helemaal fris meer is kan ook de accu extra belasten. Maar ook verouderde benzine kan
slecht starten veroorzaken. Ik moet mijn motor ook flink doorstarten na een week of 4 stilstand. Is dan de oude benzine uit de vlotterbakken start hij de volgende keer weer als een raket. Er blijft nu eenmaal altijd wat benzine in de vlotterbakken staan en die verouderd heel wat sneller dan wat in een tank zit. Moderne benzine begint al achteruit te gaan na zo'n 3 weken.
 
Laatst bewerkt:
Dit weet ik, maar de motor staat geen week stil.. en de laadspanning is i.o. 14,5V zonder licht, 13,7 met licht. Startmotor recent schoongemaakt. Alle contacten waar ik bij kan ook.
Sinds ik ontdekt heb dat de bandenspanning wekelijks teruggetopt moet worden (dit is mijn eerste tubeless motor) gaan de bochten ook beter en vind ik 't fijn ding..
 
Dit weet ik, maar de motor staat geen week stil.. en de laadspanning is i.o. 14,5V zonder licht, 13,7 met licht. Startmotor recent schoongemaakt. Alle contacten waar ik bij kan ook.
Sinds ik ontdekt heb dat de bandenspanning wekelijks teruggetopt moet worden (dit is mijn eerste tubeless motor) gaan de bochten ook beter en vind ik 't fijn ding..
Tja oude motor = oude motor kwaaltjes, bij oude beestjes kan het van alles zijn waarom hij slecht start, vocht, afstelling carbs , ontsteking
niet meer optimaal, noem het maar op. Die van mij heeft ook zo zijn eigenaardigheden, zo start hij in de zomer bijna zonder choke en
in de winter moet ik de choke vol openzetten. Lekt hij in de winter een beetje koelvloeistof en in de zomer niet.
Overigens, als je de bandenspanning na een week alweer moet verhogen heb je ergens luchtlekkage, die van mij blijft maanden gelijk.
 
Ja ik vind het bandenspanningding ook raar, een andere xj900f rijder heeft dat ook met de zijne... Misschien onzuiverheden in het velgbed?
Ik kan uit experimentdingen beide banden eens op 3 bar zetten, en dan terug naar de normale spanning.
Misschien dat het e.e.a. zich dan 'zet'.
 
De tank van xj 900 wil wel eens vocht in komen
En kraan zit niet op laagste punt.
Weet niet of ie veel buiten staat?
 
..staat in schuur.. net na aankoop heb ik de tank helemaal leeg/drooggemaakt om deze reden..vind 't beetje vreemd omdat hij na de plaatsing van de motobatt zo super startte en dat nu over lijkt? Nou ja, misschien kom ik er nog achter, misschien niet..
 
..staat in schuur.. net na aankoop heb ik de tank helemaal leeg/drooggemaakt om deze reden..vind 't beetje vreemd omdat hij na de plaatsing van de motobatt zo super startte en dat nu over lijkt? Nou ja, misschien kom ik er nog achter, misschien niet..
Kan ook aan de temperatuur liggen, mijn ''vrachtwagentje'' is daar ook gevoelig voor. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan