xj600 diversion met radiaal banden

spikey1973

MF'er
22 jun 2005
56
0
Leuven
Oke, eindelijk is het dan ook voor mij zover, k ga binnen kort m'n eerste 2ehands ophalen een diversion :D echter een probleem, de banden die er onderliggen zijn grandioos versleten en ik moet dus nieuwe hebben, geen probleem laat er gewoon een setje BT-45's onder plakken en klaar.
niet dus, de achterband van deze zijn niet te verkrijgen, toch niet in belgie waar ik nu eenmaal woon. Nu vraag ik mij af, wie heeft er ervaring met radiaal ipv diagonaal banden onder z'n diversion... en zoja, welke kan ik dan t beste nemen. Eerste vereiste voor mij is goede wegligging bij natweer. slijtagesnelheid is van minder belang (deze zal toch weer weg zijn voor de banden erdoor zijn...)

wie kan hier iets zinnigs overmelden.

Alvast bedankt!!!!
 
Pilot Road Van Michelin
Roadtec van Metzeler,
etc ..
Alle gekende bandenmerken hebben goede geschikte banden.
Een xj600 gaat niet zo snel de grenzen van zen bandjes opzoeken. Tis geen koersmachine waarvoor je de allerbeste banden nodg hebt.
Ga naar een bandenleverancier of motordealer en laat het merk opleggen waar zij dealer van zijn. Zo krijg je ze nog aan een prijsje.
Zolang het geen chinese namaak is of andere obscure bandenmerken zit het wel goed.
 
Yeaaaaah,

Ik heb eindelijk m'n xj600 voor m'n deur staan en nu wil ik dus graag wat onderhoud plegen. ben begonnen met het smeren van m'n ketting (na t zooitje eerst goed te hebben schoon gemaakt) daarna wilde ik eigenlijk graag het stationaire toerental omlaag brengen (draait n ruime 3000 tpm) Hij leek initieel te reageren op verdraaien van de gasstopschroef (zo noemt t boekje t) is maar zakte niet meer dan 2500. Helaas staat er geen duidelijke tekening van dat ding in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing en het boekje met uitgebreid onderhoud van hayes (is dit trouwens n goed book) is nog niet binnen.

Kan iemand met vertellen om ik goed aan t draaien ben (schroef met een licht veertje achter de kop) precies tussen de twee linker en twee rechter cilinder koppen onder het niveau van de carbarateurs,

1) Zo niet wat heb ik verziekt door hier wel aan te draaien en wat was wel de goeie of.
2) Wat te doen als het stationair toerental dus gewoon niet omlaag wil met de juiste schroef.

alvast keihard bedankt voor elke ondersteunende reactie :)

Groetjes Matthieu
 
Nee ,ik kan je niet helpen(div 900) :$

maar gewoon naar 't grote diversion topic en daar je vraag stellen en dan zal vast een van de inpandige Div goeroes antwoord geven .

Gefeliciteerd overigens.
 
dat schroefje is de synchroon schroef tussen linker twee en rechter carburateurs. draai daar aan en je haalt de balans tussen de linker cylinders en de rechter weg. gevolg meer belasting aan een Kant van de krukas en dus... krukas lagers weg binnen no-time. stationair afstellen gaat "normaal" gewoon met een makkelijk te bedienen schroef aan (meestal links) zijkant van de carbs. als je daar aan hebt lopen klooien moet je voorzichtig aan naar de dealer om dit terug te laten zetten (synchroniseren van de carbs) tenzij je hem niet al te lang wilde bezitten.
 
nee hoor je heb de juiste schroef je moet hem ietsje uitdraaien voor een lager toerental

succes
 
@ dontwalk:

eh dat lijkt me onwaarschijnlijk se, deze schroef is duidelijk bedoeld om met de hand gemakkelijk te verdraaien en eigenschap dat zeker niet ideaal is voor zo'n synchronisatie schroef. De schroef die jij bedoelt zal mijn ziens dan een stuk moeilijker hanteren zijn als ie niet al t liefst geborgd is. Wel zou ik graag nog van je willen weten waar DIE schroef nu juist wel is. zodat ik er netjes van kan afblijven.

@ gaius-slampampus:
zijn 'helaas' vele div topics ma denk de grote te pakken te hebben en werk me vandaag even door de 101 pagina's heen, vind k dit niet dan her post ik hem daar nogmaals.

@ denniskx250
Helaas dat dus gedaan, maar na een initiele reactie bleef het toerental daaren stabiel tussen de 2500 en de 3000, mijn ziens echt te hoog.

maar allen iig bedankt voor de respons
 
Oh my gooo...d,

oeps, geloof niet dat ik me ooit zo blond gevoelt heb se. Idd de choke stond op vol aan ipv vol uit. dom dom dom. ma ondertussen is t probleem opgelost. :D
Dank je :D

Wel nog gelijk even een klein anders vraagje. er staat in t boekje dat het toerental tussen de 1250 en 1350 moet zitten. ma echt nauwkeurig is die toerenteller natuurlijk niet, gewoon beetj natte vinger werk van maken? of is er een nauwkeurigere manier?

vast weer bedankt.
 
Oh my gooo...d,

:+

Overkomt iedereen wel eens ... O-)

Wel nog gelijk even een klein anders vraagje. er staat in t boekje dat het toerental tussen de 1250 en 1350 moet zitten. ma echt nauwkeurig is die toerenteller natuurlijk niet, gewoon beetj natte vinger werk van maken? of is er een nauwkeurigere manier?
vast weer bedankt.

Hoe bedoel je de toerenteller is niet nauwkeurig genoeg?
Wil de naald niet stabiel blijven stationair draaiend?
btw: enkel afregelen met volledig doorwarmde motor. 5 km is niet genoeg.
 
Oh my gooo...d,

oeps, geloof niet dat ik me ooit zo blond gevoelt heb se. Idd de choke stond op vol aan ipv vol uit. dom dom dom. ma ondertussen is t probleem opgelost. :D
Dank je :D

Wel nog gelijk even een klein anders vraagje. er staat in t boekje dat het toerental tussen de 1250 en 1350 moet zitten. ma echt nauwkeurig is die toerenteller natuurlijk niet, gewoon beetj natte vinger werk van maken? of is er een nauwkeurigere manier?

vast weer bedankt.
_O- da's dan ook voor het eerst dat ik iemand in techniek heb kunnen helpen :P
 
voor alles is eens een eerste keer he :)

Net als voor mij, gister voor het eerst helemaal solo gereden.
Dat zijn van die kleine dromen die dan uitkomen he :D en ik moet ik zeggen t was heerlijk, wel net iets te veel zijwind naar m'n goesting ma swoit ik heb haar op de weg gehouden.
Ze kwam me wel iets wat nerveus over (tov de bmw waar ik opgelest heb)
3 uurtjes rond getuft en er gelijk nieuw paar bandjes onderlaten leggen (toch ma die BT45's)
na die 3 uurtjes bleek toch t toerental nog iets wat hoog, ma da pruts ik van de week nog wel wat aan.

Ze staat nu op stal, ma vrijdag geef ik haar weer de vrijheid :) heb r nu al zin in :)
Helaas mag ik nog niet de grens tussen belgie en nl over, dus me bijvoegen bij een div optocht gaat er de komende tijd nog niet inzitten, ma een mens kan niet alles in een keer willen he.

grtz allemaal en tot spreeks
 
@ wullebolle,

ik bedoel dat t toerental van 1250 niet wordt aangegeven, moet da voor schatten tussen de 1000 en 1500, ma zolang ja aan de ruime kant blijft zit ik denk ik wel goe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan