XJ600 uit 1992 maakt vreemd geluid en knalt steeds vaker

3 apr 2017
15
0
Hallo,

Mijn motor maakt nadat ik ronk een vreemd geluid, het is niet goed hoorbaar maar misschien kunnen sommige het ook horen:


Vooral in het tweede deel van de video is het een paar keer te horen.

Ook hoor ik mijn motor laatste tijd en knal maken als ik flink gas geef, dit komt steeds vaker voor. Ik weet dat dat veroorzaakt kan worden door een slechte verbranding. Vanmiddag ontdekte ik ook het volgende (zie foto). De bovenste ring zit zoals te zien los. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Dat er nu meer lucht in wordt gezogen of zoiets?

Ik heb zelf (nog) niet zo'n heel veel verstand van motoren maar probeer steeds meer te leren

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hier is de foto (als het goed is)
full
 
Dan ga ik die maken en dan zien we wel hoe het afloopt, toevallig ook enig idee wat het geluid uit de video is of kan je het niet horen? Het soort van geratel hoor je net nadat het geluid van de motor minder wordt.

In ieder geval bedankt!
 
heel dat stuk ziet er niet al te fris uit. Hoop roest ingekomen waardoor het metaal is gaan opzetten. Als je goed gaat luisteren zul je ws. ook wel een paar luchtlekken gaan vinden daar. Zou me niet verbazen als de rest van de uitlaat ook een beetje krokant is.

benno
 
Hallo,

Mijn motor maakt nadat ik ronk een vreemd geluid, het is niet goed hoorbaar maar misschien kunnen sommige het ook horen:


Vooral in het tweede deel van de video is het een paar keer te horen.

Ook hoor ik mijn motor laatste tijd en knal maken als ik flink gas geef, dit komt steeds vaker voor. Ik weet dat dat veroorzaakt kan worden door een slechte verbranding. Vanmiddag ontdekte ik ook het volgende (zie foto). De bovenste ring zit zoals te zien los. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Dat er nu meer lucht in wordt gezogen of zoiets?

Ik heb zelf (nog) niet zo'n heel veel verstand van motoren maar probeer steeds meer te leren

Bedankt!

Tikkend geluidje.

Doe eerst eens uitlaat van voor tot achter controleren. Daarna verder met andere dingen.
 
Okee, ik zag op MF een topic over een tank ontroesten dmv elektrolyse. Zou ik dit ook kunnen doen met mijn uitlaat of zou dit maar weinig uithalen of zelfs niet goed zijn voor het chroom?
 
Tikkend geluidje.

Doe eerst eens uitlaat van voor tot achter controleren. Daarna verder met andere dingen.

Ik heb de uitlaten er af gehaald, ze zijn erger beschadigd dat ik had gehoopt. Ik kon alleen nog geen lek vinden. Mijn idee was om de elektrolyse uit te voeren om zoveel mogelijk roest te verwijderen, dan de uitlaten terug plaatsen maar in plaats van de kapotte ringen een soort elastische rubberen buizen er omheen die tegen de warmte kunnen.

Iemand een idee wat voor materiaal hiervoor gebruikt kan worden?

Of hoe warm het daar ongeveer wordt?

En of het idee überhaupt logisch klinkt?
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de uitlaten er af gehaald, ze zijn erger beschadigd dat ik had gehoopt. Ik kon alleen nog geen lek vinden. Mijn idee was om de elektrolyse uit te voeren om zoveel mogelijk roest te verwijderen, dan de uitlaten terug plaatsen maar in plaats van de kapotte ringen een soort elastische rubberen buizen er omheen die tegen de warmte kunnen.

Iemand een idee wat voor materiaal hiervoor gebruikt kan worden?

Of hoe warm het daar ongeveer wordt?

En of het idee überhaupt logisch klinkt?
[afbeelding]

Je uitlaatdemperhalzen zoals op je foto te zien is, zijn echt op.
Daar valt weinig aan te doen. Nieuwe halzen aanzetten is erg veel werk en kostbaar, wat uurloon betreft.
Werken met rubber, kun je wel vergeten, uitlaten en bochten worden bloedheet, en je krijgt ze niet luchtdicht.
Als je toch andere dempers-bochten gaat plaatsen neem dan ook nieuwe grafietbussen en uitlaatringen.
Hoe zit het met je (voorste) uitlaat bochten, zijn die nog wel goed of ook naar zijn grootje?
Plaats daar ook eens een foto van.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de uitlaten er af gehaald, ze zijn erger beschadigd dat ik had gehoopt. Ik kon alleen nog geen lek vinden. Mijn idee was om de elektrolyse uit te voeren om zoveel mogelijk roest te verwijderen, dan de uitlaten terug plaatsen maar in plaats van de kapotte ringen een soort elastische rubberen buizen er omheen die tegen de warmte kunnen.

Iemand een idee wat voor materiaal hiervoor gebruikt kan worden?

Of hoe warm het daar ongeveer wordt?

En of het idee überhaupt logisch klinkt?
[afbeelding]
Lekje kan op de plek waar de bochten op het blok vast zit zitten.

Er is uitlaatpakking. Zowel vast als kneedbaar, zoals gungun
 
Lekje kan op de plek waar de bochten op het blok vast zit zitten.

Er is uitlaatpakking. Zowel vast als kneedbaar, zoals gungun

Ik had hetzelfde zoals de meeste divrijders, ook mijn bochten waren lek, dat heb ik nieuwe voor gekocht RVS..Van laser.

De dempers zijn 1x gelast, was van korte duur...Laser Duotech RVS demper gescoord voor €37,50 op MP en deze voor ca. Pas laten maken.

De dempers op MP hebben vaak hetzelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Je uitlaatdemperhalzen zoals op je foto te zien is, zijn echt op.
Daar valt weinig aan te doen. Nieuwe halzen aanzetten is erg veel werk en kostbaar, wat uurloon betreft.
Werken met rubber, kun je wel vergeten, uitlaten en bochten worden bloedheet, en je krijgt ze niet luchtdicht.
Als je toch andere dempers-bochten gaat plaatsen neem dan ook nieuwe grafietbussen en uitlaatringen.
Hoe zit het met je (voorste) uitlaat bochten, zijn die nog wel goed of ook naar zijn grootje?
Plaats daar ook eens een foto van.

Hier is een foto. Ik heb al een VTR1000F klaar staan waar ik over 3 maanden op mag rijden dus wilde het eigenlijk zo goedkoop mogelijk houden.

Wat zou je aanraden als oplossing?

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan