xj600

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
mijn xj 600 diversion loopt als het koud is hartsikke beroerd prutteld wil niet stationair draaien en slaat om de haverklap af, lijkt soms op 3 poten te lopen. als het warmer dan 5 graden word loopt hij prima iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen, filters en bougies zijn nieuw.
alvast bedankt
:]
 
Laatst bewerkt:
Je geeft vrij weinig informatie...

Wat je nu zegt, lijkt nog het meest op het bevriezen van je carbs. Dit treedt op bij temperaturen boven 0 tot ongeveer 8 graden. Bij die temperaturen zit er nog veel vocht in de lucht (als het vriest dus niet meer, omdat alle vocht bevriest).
Je carbs zuigen lucht aan, waardoor onderdruk ontstaat. De onderdruk koelt de lucht sterk af, waardoor het vocht in de lucht bevriest en "aanslaat" op/in je carburateurs. Dat veroorzaakt slecht lopen, afslaan enz. Het verdwijnt meestal na een paar minuten, als het blok genoeg is opgewarmd om de aangezogen lucht wat voor te verwarmen.
Er zijn meerdere oplossingen voor. Fabrikanten leveren soms carbverwarmingssetjes, maar die zijn vrij duur.
Je kunt ook een toevoeging voor in je benzine kopen, maar als je dat de hele winter moet doen wordt dat ook aardig duur.... Je kunt wel een keer zo'n flesje proberen om te kijken of het je probleem oplost.
De laatste optie is het plaatsen van een gloeilampje bij het luchtfilter. Dat warmt de lucht meestal net genoeg op om bevriezen tegen te gaan.

Een tweede mogelijkheid is vocht in je tank/carbs. Tap de tank af, zodat het water dat zich onderin heeft verzameld er uit kan. Hetzelfde geldt voor het aftappen van de vlotterkamers van je carbs.
 
ik denk ook dat de carbs bevriesen, dat lampje werkt dat echt of is het een plak middel en werkt het alleen als het "zelf" zin heeft te werken, en hoeveel watt zou het moeten zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan