XJ600N rijder --> wat doen jullie aan onderhoud

gv

MF'er
22 apr 2004
59
0
Eindhoven
Sinds 2 weken heb ik een Yamaha XJ600N, bouwjaar 1998. Met dit type heb ik verder geen ervaring.
Daarom vraag ik mij ook af wat andere Yamaha XJ600N rijders aan onderhoud doen bij deze motor :)

Ik heb zelf een XJ600s met een onderkuip en twee linker handen.

Het enige wat ik dan ook doe is alles zo schoon mogelijk houden, om de 500km (voor ongeveer om de maan) de ketting schoonmaken en weer opnieuw smeren en de remvloeistof + olie regelmatig te controleren. Daarnaast natuurlijk altijd op tijd naar de dealer brengen voor onderhoud.

Misschien dat ik mezelf ook nog ooit eens ga proberen om m'n ketting te verstellen en / of wat andere kleinere dingen zelf te proberen O-)

Wachten tot ie stuk gaat idd....

Ik heb er een uit '94 en staat nu voor een kleine beurt bij de dealer. Bellen ze net op, je ketting + tandwielen zijn versleten, je achterband en nog wat kleine dingetjes $ ;( Of ze het allemaal maar moeten vervangen

Ik doe btw niets aan onderhoud (behalve ketting en olie). Voortaan misschien maar wel doen....

Ik heb er een uit '94 en staat nu voor een kleine beurt bij de dealer. Bellen ze net op, je ketting + tandwielen zijn versleten, je achterband en nog wat kleine dingetjes $ ;( Of ze het allemaal maar moeten vervangen

Ik doe btw niets aan onderhoud (behalve ketting en olie). Voortaan misschien maar wel doen....

aj das kloten, wat gaat het kosten?
In welke kleur heb jij hem trouwens?

Je gebruikt het, dus slijt het... dat is de deal!

XJ600s rijder('95)
Het enige is idd ketting smeren, oliepeil blijft (bij mij) vrijwel onbewogen, en de kappen en uitlaten lekker laten glanzen :9 Maar dit is een beetje standaard voor elke motor, bedoelde je soms iets specifieks??

Mss handig als iemand hier een lijstje heeft om de hoeveel km er wat vervangen/nagekeken moet worden?

Kosten vielen mee, 300 € voor de kleine beurt en nieuwe ketting set. Achterband heb ik nog maar even laten zitten...

Het is een blauw/paarse

Het enige wat ik weet is dat een div om de 6.000 kilometer een grote/kleine beurt moet hebben (dus om en om). Ik heb mij laten vertellen dat je voor een grote beurt gemiddeld op 400-500€ moet tellen en een kleine beurt tussen de 150-250€. Tot op heden klopt dat bij mij aardig (helaas :P )

Hey mensen......hier ook een XJ600S berijder,

Het meeste onderhoud kan je zelf doen, remblokken vervangen, remschijven vervangen, ketting vervangen en tandwielen, dat is allemaal niet zo moeilijk. Alleen moet je wel ff een paddock standaard hebben, want de normale bok heft je motor net niet ver genoeg omhoog.

Verder moet je altijd je schokbrekers schoon houden, want die keerringen gaan nogal snel kapot. (Hint: koop voorvork beschermers, kleine kapjes, weinig moeite, en je bespaart een hoop onderhoud.

Verder kan je de nippel uit je motor trekken en zo de olie eruit laten lopen, zodat je hem kan verversen

Menno

Even heel wat anders............

Weten jullie XJxxxN/S berijders waar je het beste je onderdelen kan kopen, als je wat speciaals wilt hebben om je div een beetje leuk aan te kleden :)

Bijvoorbeeld:
-Lederen Tankhoes
-Kettingkast aluminium
-andere zadel hoezen
-etc.

Let me know mannuh (en evt. vrouwen!)

Menno

ik heb voor de lol een beetje rondgekeken wat er allemaal op een xj kan worden gepropt, was niet veel.
Naast het "standaard" grut zoals voet steuntjes, vervaningsruitjes is er ook nog de mogelijkheid voor een puntbak of onderkuip, een hugger en vervangingsuitlaten (hier zat ik eerst naar te kijken, tot ik de prijs zag van 700,- € :X )

Twee leuke links:
- http://www.tech-line.nl/ (voor de extra kappen)
- http://www.mdi-online.nl/ (voor een hoop ander grut)
- Goede/leuke links (heel veel links :o )

ik heb voor de lol een beetje rondgekeken wat er allemaal op een xj kan worden gepropt, was niet veel.
Naast het "standaard" grut zoals voet steuntjes, vervaningsruitjes is er ook nog de mogelijkheid voor een puntbak of onderkuip, een hugger en vervangingsuitlaten (hier zat ik eerst naar te kijken, tot ik de prijs zag van 700,- € :X )

Twee leuke links:
- http://www.tech-line.nl/ (voor de extra kappen)
- http://www.mdi-online.nl/ (voor een hoop ander grut)
- Goede/leuke links (heel veel links :o )

Fijne links, vooral die 2e :}

Terug
Bovenaan Onderaan