xj600n

sjefkuhk

MF'er
8 okt 2010
237
0
standdaarbuiten
heeje beste mensen

de velgen van een yamaha xj 600 diversion, van wat voot materiaal is da?
wil ze graag polijsten....

alvast bedankt
mvg jeffrey
 
Als je de standaard driespaak bedoelt:

images


Is een aluminiumlegering en tamelijk grof. Niet echt geschikt om te polijsten.
Ik zou ze dan eerder heel licht zilver metallic spuiten...
 
Nu ik deze foto zie, kom ik ook tot de conclusie dat het door mij aangeboden wiel anders is. Vermoeden had ik eerlijk gezegd ook al. In ieder geval de kleur en de spaakvorm. Of het materiaal hetzelfde is vermoed ik wel. Mocht TS interesse hebben hoor ik het wel.
 
Nu ik deze foto zie, kom ik ook tot de conclusie dat het door mij aangeboden wiel anders is. Vermoeden had ik eerlijk gezegd ook al. In ieder geval de kleur en de spaakvorm. Of het materiaal hetzelfde is vermoed ik wel. Mocht TS interesse hebben hoor ik het wel.
Dit zijn de standaard Yamahavelgen van eind jaren 80, begin jaren 90.
Ze zaten indertijd ook onder de FZR 600 en 1000 (die met die twee ronde koplampen)
 
Misschien niet goed te zien, maar dit is mijn voormalige Div uit 1992:
diversion_4.jpg


Hier misschien beter te zien:
diversion_5.jpg



Maat van mij had destijds een FZR600:
diversion_6.jpg


Heel slecht te zien op die (analoge) foto, het is de FZR op de achtergrond, met precies dezelfde velgen (wellicht wel een andere maat)

Ik zou ze niet proberen te polijsten, het materiaal is veel te grof.
Gewoon heel licht zilver metallic spuiten.
 
Ik zou gewoon met een spuitbusje Motip velgenzilver spuiten.
Wel eerst goed scotchbriten en ontvetten!!

Daarna eerst de velg heel dunnetjes (niet dekkend) innevelen en dit goed laten aandrogen. Daarna in een paar doorgangen afspuiten (laagje spuiten, 10 minuten laten drogen, daarna nog een laagje enz enz.)
Eventueel om het af te maken nog een paar laagjes blanke lak erop. Let op, spuit niet teveel in 1 keer, daar krijg je "memmen", of ook wel zakkers van.....

Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan