xj600s diversion 25Kw project

MBosma

MF'er
17 dec 2011
219
0
den haag
beste mf-ers,
ik zag erg weinig projecten in het 25Kw gedeelte en de paar die ik zag waren allemaal RSjes.
dus leek het mij leuk om hier mijn Diversion project te plaatsen.

Even Een Korte Intro:
ik ben op dit moment 17 jaartjes oud en moet nog wachten tot juni tot ik mijn motorrijbewijs kan halen. aangezien ik al wat projectjes achter de rug heb(tomos, aerox en aprilia RS) heb ik al wat ervaring opgedaan met sleutelen.
dus heb ik maar alvast voor een leuk prijsje een diversion aangeschaft.

eentje uit 1995 dealer onderhouden met een keurige poetser als vorige eigenaar welke onderuit was gegaan en hem toen maar verkocht.
mankementen waren:
- linkerkant voorkap geschaafd
- rechterkant voorkap gebarsten
- rechteruitlaat ingedeukt en licht verbogen.

foto's:
p1010493l.jpg

p1010492yv.jpg



Plannen:
word vooral een optisch project aangezien hij al op 25Kw staat en de motor verder in topstaat is en er nog bijna als nieuw uit ziet. ik vind hem alleen wat saai vanwege de simpele koplamp en de donkergroene kleur.
dus frame coaten, kappen repareren en spuiten, velgen coaten, koplampje aanpassen, andere knipperlichten/achterlicht en spiegels.

om een beetje een idee te geven wat ik in mijn hoofd heb, heb ik een photoshop gemaakt
(mooi dat ik een beetje kan fotoshoppen :) :
diversioncomplete.jpg



Het Project:
heb mijn kap van mijn motor gehaald, welke in de garagebox in den haag stond, en meegenomen naar huis zodat ik er lekker rustig aan kon werken.

barsten had ik zo vlak mogelijk gemaakt:
10012012169.jpg


achterkant heb ik gepolyesterd en voorkant geplamuurd en geschuurd.
na 2 lagen plamuur:
10012012179.jpg

10012012180.jpg


na het schuren nog even zwart gespoten om te kijken voor oneffenheden en daarna stickers verwijderd en in de primer als voorbereiding (daarna toch even nog geschuurd met korrel 400 vandaar plekken zonder primer):
10012012181.jpg

11012012184.jpg




voor zo ver de eerste post. ik zal morgen gaan kijken voor het maken van de booskijker d.m.v. polyester.
daarna snel weer een update.
reacties zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig!
Doe je goed, met je 17e al een motor moeten kopen. :)
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
update 12-01-2012

kan het niet echt een update noemen maar toch maar even posten.
heb niet gepolyesterd maar wel alvast gekeken voor de vorm d.m.v. karton.
ben tot nu toe bij dit uitgekomen:
12012012184.jpg


mag misschien nog wat lager zodat hij wat bozer kijkt.


verder even wat gezocht voor wat voorn lak ik wil gaan gebruiken.
voor het bodywork zat een beetje te twijfelen tussen deze twee.

1. de Lazer Line:
lazerm.jpg


of 2. de Candy:
candyv.jpg


voorkeur gaat uit naar de 2e dus de candy maar wil deze graag nog even in het echt zien zodat ik het een beetje kan vergelijken (heeft toch nog geen haast).


frame word glans zwart dus daar hoef ik niet erg veel meer me te spelen.


kleur voor de velgen weet ik wel al.
die worden yellow gold net als de velgjes van mijn paps (toch wel leuk om een beetje te matchen):
p1010446y.jpg



morgen maar even kijken hoe de koplamp eruit zou zien met een iets grotere rand.
zal foto's uploaden.
tot de volgende update
 
als je de ruimte en mogelijkheden hebt, het frame verstevigingen van dat apparaat.
dan rijd dat ding ook een stuk strakker ipv zo'n zwabber ding te zijn in de bochten ;)
 
daar zeg je me wat, ruimte en mogelijkheden heb ik wel.
dus ik zal het even in mijn achterhoofd houden.
bedankt voor de tip
 
Laatst bewerkt:
als je de ruimte en mogelijkheden hebt, het frame verstevigingen van dat apparaat.
dan rijd dat ding ook een stuk strakker ipv zo'n zwabber ding te zijn in de bochten ;)
't is natuurlijk geen Fireblade en dat zal het ook nooit benaderen maar ik kan uit vele Diversion kilometers zeggen dat " het zwabberding" in de bochten heel erg meevalt hoor :P
Zorg voor betere veren in je voorvork (progressieve veren) en hij stuurt mooi strak.
 
Leuk project, ga ik ook volgen :)
Wat de knipperlichten betreft: ik weet dat sommige mensen kleine knippers mooi vinden, maar qua zichtbaarheid geldt: hoe groter, hoe beter!

Hopelijk ten overvloede: heb je de motor geschorst of verzekerd?
 
@RemcoNL
motor staat op mijn vaders naam en is geschorst.
en als voorknippers zat ik te denken aan geintergreerd in spiegels.
achter led wat hopenlijk beetje fel is. hoeft niet erg klein is zolang het glaasje maar niet meer oranje is, dat geeft zo'n oude look.

ik zit ook een beetje te kijken of ik de voorvorkpoten van mijn vaders motor erin zou kunnen krijgen.
deze zijn wat strakker geveerd, hebben antidive en dubbele klauwadapters.
 
Laatst bewerkt:
Leuk .. ben ook van de partij.

en als voorknippers zat ik te denken aan geintergreerd in spiegels.
achter led wat hopenlijk beetje fel is.

Voor de leds moet je bij Kees Den Haag zijn... :Y
Ook voor tips daarover. Hij heeft ze ook op zijn Div900 op de spiegels voor zitten.
Is wel handig in het verkeer .. die koekblikkers merken je dan veel sneller op :')
 
Laatst bewerkt:
MBosma, Je project ziet er goed uit, ga het zeker volgen.

Ik ga ook voor de Candy kleur. :Y :Y
Succes.
 
't is natuurlijk geen Fireblade en dat zal het ook nooit benaderen maar ik kan uit vele Diversion kilometers zeggen dat " het zwabberding" in de bochten heel erg meevalt hoor :P
Zorg voor betere veren in je voorvork (progressieve veren) en hij stuurt mooi strak.

ik heb hiervoor ook wel wat anders gereden ;)

maar het ding voelt niet stabiel in de bochten.
mede door de slechte veren, maar het frame mag ook wel stugger ;)

komt alleen maar ten behoeve van t draagvermogen van de motor.
 
*volgt project*

Als je fiets zo wordt zoals in je concept dan is dat de eerste diversion die ik wél mooi vind.
Dat zegt niet zoveel (ieder zn smaak), maar je maakt van een prima toerfiets een net wat stoerdere fiets.

Succes, jij komt je tijd wel goed door tot je 18 bent om je rbw te halen volgens mij ;)
 
dank jullie wel voor de reacties.

@konradW
ik heb al een beetje gezocht over het verstevigen van frames.
ga denk vooral achter verstevigen maar motor moet eerst uit elkaar voordat ik het echt kan zien.

@hete post
dank je :)
ik heb de div ook gekocht omdat ik er wel potentie in zag :P
gewoon door de groene kleur en de simpele koplamp heen gekeken.
fiets word zoveel mogelijk als het concept, dus dat komt wel goed.
en me tijd kom ik zeker wel door, heb altijd al projecten gehad.


misschien morgen naar garage toe om motor verder uit elkaar te halen (vooral kappen).
dan kan ik alvast een beetje zien hoe ik het met het frame ga doen.
 
Laatst bewerkt:
Photoshop dat blok trouwens eens zwart, volgens mij springen je blauwe kappen er dan veel meer uit :)
 
heb er 3 gemaakt (in 20 minuten :))
- alleen zwarte carterkappen
- volledig zwart blok (vond ik iets te donker)
- zwart blok met gouden carterkappen

hier zijn ze:
diversionrossireplicazw.jpg

diversionrossireplicazw.jpg

diversionrossireplicago.jpg



weet niet of hij hier nou echt op voorruit gaat.
als jullie zelf trouwens nog een fotoshop willen voor als je bv. je motor wilt spuiten stuur maar een pm.
 
Probeer 3 eens met alleen de carterkap deels goud/zwart. Hoe ziet de andere kant er uit? Gwn de hele vliegwieldeksel goud? (mits een diversion m daar heeft :'))
 
update 15-01-2012

ben weer even naar het schuurtje geweest vandaag om de kapjes te demonteren.
nu een naakt brommertje:
15012012201.jpg

15012012194.jpg


kapjes:
15012012195.jpg


deze gaan binnenkort mee naar huis om alvast geschuurd en spuitklaar gemaakt te worden.


tijdens het kijken naar punten om te verstevigen ben ik afgedwaald naar het blok.
hierbij de conclusie getrokken dat ik deze toch maar niet ga spuiten.
het dingetje ziet er nog puntgaaf uit en is zonde om dat te verpesten:
15012012196.jpg

15012012199.jpg


je zou bijna niet geloven dat het blok net zo oud is als ik :P

heb volgende week en de week daarop proefwerkweek dus kan ik niet zoveel doen.
daarbij wil ik zo snel mogenlijk het frame uit en in elkaar hebben zodat ik niet vergeet waar alles hoort (geheugen van een steen).

misschien dat ik wel een aantal kleine dingetjes zal doen zoals het schuren van de kappen/tank of het verder uitwerken van de voorkap.
dus zodra ik iets heb gedaan krijgen jullie het te weten.
tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:
Leuk man om een Div zo te verbouwen. Mis de mijne soms nog wel een beetje hoor rijdt lekker!
Is het trouwens niet een idee om je spiegels in je kuip te verwerken? Beetje fazer achtig bedoel ik dan.
 
bedankt voor julie reacties.
vind leuk om te horen dat mijn div een mooie of zelfs de eerste mooie div word :)

@guzziking
is inderdaad ook niet mijn bedoeling om er een kerstmisfiets van te maken.
kan ook voor niet veel meer geld effectlak kopen maar doe dit om deze reden juist niet.

@chriskras
zat ik inderdaad ook aan te denken.
wat dat betreft is de photoshop ook een groffe indicatie.
ook komen deze accesoires later, eerst maar even laten coaten en spuiten daarna de rest.

ben overigens druk bezig met het zoeken naar coaters voor het coaten van mijn velgen en frame.
lak word na mijn proefwerkweek een keer in het echt bekeken en daarna waarss. besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan