XJ600s olielek...?

rajd

MF'er
6 mrt 2011
112
2
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen lekt mijn Yamaha XJ600S diversion olie. Na een beetje speuren (met de zaklamp) lijkt het erop dat het hoogste punt waar ik olie aantref in de buurt van de cabarateurs ligt.

Zie ook de bijgesloten foto. Zonder de boel te demonteren kan ik helaas niet echt een beter kiekje schieten...

Heeft iemand toevallig enig idee wat daarboven zit waardoor er daar olie kan lekken? Ik ga ergens uit van een sluitrubber, pakking oid?

Ik wil het graag zelf oplossen, toch maar eerst hier even navragen voor ik op goed geluk alles los ga draaien.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt!
full
 
OK... dus als ik het goed begrijp even warm rijden en dan de boel wisselen? Interessant met een loeiheet blok :-)

Wat is het voordeel daarvan? Dat de olie dunner is en zo het blok beter wordt ontdaan van oude resten?

Thx!
ja, loopt er makkelijker uit.

Wel even letten op de handjes en zo. En olie zelf is ook heet!
 
ja, loopt er makkelijker uit.

Wel even letten op de handjes en zo. En olie zelf is ook heet!


P'cies ;)

Je zou zelfs nog een Oil Flush met Forté kunnen doen. Daarmee los je ook de resterende oude zooi in de oliekanalen op, wat bij een luchtgekoeld Diversionblok echt wel van voordeel is...

Forté Oil Flush zou de koppelingsplaten niet aantasten, volgens hun vertegenwoordiger hier in de regio.
Let wel op: met Oil Flush in het blok mag je absoluut niet gaan rijden. Precies aan de gebruiksaanwijzing houden!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan