XJ650 cockpit vraag

Cecotto

MF veteraan
6 jun 2002
1.429
10
Oisterwijk
Hoi,

Ik weet dat hier ook de guru's rond de befaamde XJ serie rondhangen. Ben van plan mijn XZ uit te rusten met een cockpitje met ronde klokken (zal wel moeten want originele cockpit al aan Theo verkocht, zie topic rond brabantse brikken elders).

Ebay biedt wel mogelijkheden, maar ik wil me neus niet 2 keer stoten (eerste aankoop ligt al weer te koop):

Het volgende cockpitje wordt aangeboden, betreft een cockpitje van een XJ650 Modell 4K0 uit 1981. Nu is mijn vraag of de toerenteller mechanisch of electronisch is, en of de XJ650 uit dat jaar al een CDI had ? Zo ja, dan zou dit ook op mijn XZ moeten gaan werken.

full


....of iemand van jullie moet nog zo'n cockpitje hebben liggen ??

Alvast bedankt, groet,
John
 
.........en ik geloof dat ik zelf het antwoord al gevonden heb, andere aanbieder was zo goed om ook de onderkant te fotograferen.

Dan moet ik de vraag anders stellen: heeft er iemand een cockpitje liggen, ronde klokken, wat lijkt op die van een XJ, waarvan de toerenteller electronisch is ?

Thanks,
John

full
 
Ik geloof dat er vanaf 82 elektronische toerentellers op de 650's werden geplaatst, mcvdmvs heeft bv een elektronische. Als die andere tellers heeft wilde hij ze volgens mij wel verkopen.
Ik heb maar 1 setje en die heeft mechanische toerenteller en wil ik niet kwijt, kan je daarmee niet verder helpen. XJ heeft ontsteking via cdi.
 
Heb je een link voor mij of het zoekwoord wat je gebruikt hebt. Ik heb een XJ650 en heb een dashboard nodig i.v.m. schade aan die van mezelf. Ik kan em echter niet op Ebay vinden. Laat je graag ff horen hier.
 
Een XJ900 heeft een elektronische toerenteller, maar dit zijn geen losse klokken maar één grote plastic doos, met drie ronde glaasjes naast elkaar. Snelheid, toeren en benzine/klok.

Tom
 
Hier kun je in ieder geval partnummers opzoeken en vergeljken met andere XJ's en XS-en.

Misschien heb je er iets aan ... misschien niet :9
 
Jeemig de peemig. Dat die elec-tellers zo moeilijk te vinden zijn. Ik wil graag een 60mm elec ipv de huidige, maar kan niets anders vinden dan nieuwe voor E 75,00. Mechanisch zijn de tellers er volop, maar electronisch is het echt diep graven.

Ik ben al bezig de hoop op te geven en denk aan een led-toerenteller in mijn km-teller in te bouwen, maar goed dat zijn alleen nog gedachten. Zou wel tof zijn. Stel je voor één teller voor alles... En dan, ja dan heb ik een elec teller voor een XJ650 over. Kan ik blijkbaar veel geld voor vragen ;)
 
Jeemig de peemig. Dat die elec-tellers zo moeilijk te vinden zijn. Ik wil graag een 60mm elec ipv de huidige, maar kan niets anders vinden dan nieuwe voor E 75,00. Mechanisch zijn de tellers er volop, maar electronisch is het echt diep graven.

Ik ben al bezig de hoop op te geven en denk aan een led-toerenteller in mijn km-teller in te bouwen, maar goed dat zijn alleen nog gedachten. Zou wel tof zijn. Stel je voor één teller voor alles... En dan, ja dan heb ik een elec teller voor een XJ650 over. Kan ik blijkbaar veel geld voor vragen ;)

Tell me about it..... Zondag nog in Gemert in wat kraampjes staan te graven. Mechanisch genoeg te vinden, maar elec, ho maar.
Ik heb wel afgelopen weekend gescoord op Ebay:
full

Dit zijn inderdaad van die 75,= Euro tellertjes, waarvan de toerenteller electronisch is. Heeft me wel een paar weken gekost, maar is de moeite waard om te proberen, ze worden www.ebay.de regelmatig aangeboden, zoeken op drehzahlmesser in de sectie motoren.

cu,
John
 
LOL, 75 euro, en nieuw zijn ze goedkoper. Dit teller in beeld is die van www.louis.de, als je daar kijkt vind je ze ook rond de 70 euro, verzenden naar nederland is ongeveer iets van 6 a 7 euro tot 5 kilo meen ik (creditcard of vooruitbetalen, of ik haal het als ik in osnabruck bent, en je pikt het op in Enschede)
 
Terug
Bovenaan Onderaan