XJ750 rijdend weggezet na 4 weken issie dood

okkie72

Rookie
19 apr 2015
5
0
Beste motornerds,

Ik heb een XJ750 seca van mijn buurman gekregen, hij heeft deze dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer.
Na 4 weken stil te hebben gestaan wilde ik hem van hem overnemen, starten en verder niks.

Geen vonk of iets.

Neem maar mee en probeer hem maar aan de praat te krijgen, veel plezier ermee!
Ik bedankt gezegt en de xj meegenomen.

De motor draait rond, krijgt bezine maar geen vonken!
Alle 4 de bougies eruit gehad en 1 voor 1 getest maar niet 1 vonkt er.
Neutraal lamp brandt trouwens ook niet!

Standaardschakelaar ook doorverbonden gehad.
Stekker verbindingen gecheckt, kwam bij de stekker die van het startrelais afkwam (8-polig), zat sluiting in. de dikke zwarte - zat sluiting op daar was de stekker weggesmolten.

Die stekker gesloopt en de draden doorverbonden, daarna weer geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik hoop zo dat ik op de weg kan met deze XJ750 seca

WIE O WIE HEEFT EEN IDEE EN KAN MIJ VERDER HELPEN???????
 
Beste motornerds,

Ik heb een XJ750 seca van mijn buurman gekregen, hij heeft deze dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer.
Na 4 weken stil te hebben gestaan wilde ik hem van hem overnemen, starten en verder niks.

Geen vonk of iets.

Neem maar mee en probeer hem maar aan de praat te krijgen, veel plezier ermee!
Ik bedankt gezegt en de xj meegenomen.

De motor draait rond, krijgt bezine maar geen vonken!
Alle 4 de bougies eruit gehad en 1 voor 1 getest maar niet 1 vonkt er.
Neutraal lamp brandt trouwens ook niet!

Standaardschakelaar ook doorverbonden gehad.
Stekker verbindingen gecheckt, kwam bij de stekker die van het startrelais afkwam (8-polig), zat sluiting in. de dikke zwarte - zat sluiting op daar was de stekker weggesmolten.

Die stekker gesloopt en de draden doorverbonden, daarna weer geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik hoop zo dat ik op de weg kan met deze XJ750 seca

WIE O WIE HEEFT EEN IDEE EN KAN MIJ VERDER HELPEN???????
Welkom op MF!
 
Accu bijgevuld en opgeladen maar gaf geen verschil.

Als iemand mij de plaats van de neutraalschakelaar kan vertellen dan kan ik de draad nalopen en eventueel deze doorverbinden om zo te tackelen of deze schakelaar wel of niet goed is
 
Koppeling in knijpen heeft geen effect op alles.

De kabel die van de neutraal schakelaar het blok in gaat als ik die volg gaat deze aan de zijkant van een deksel het blok in, kan ik deze deksel gewoon losmaken en de kabel losmaken en in het blok de connector doorverbinden?

Maar kan het zijn als de neutraalschakelaar kapot is dat de motor daarom niet vonkt???

groetjes Roy
 
Of gemeten of de bobine's wel spanning krijgen? of het contactslot doorgemeten?

Als dit zo'n gek ding is wat perse in de vrij moet staan om te kunnen starten en het neutraallampje, wat je uiteraard al heb gewisseld, en hebt gemeten of er spanning in de fitting komt, niet brand, zit 't em wellicht daar ergens..
 
Ik zeg neutraalschakelaar. Toevallig vorige week hetzelfde gehad met een S4R Monster.
Op vrijdag helemaal geen problemen en op zaterdagmorgen helemaal dood. Neutraalschakelaar zat los. Aangedraaid en geen problemen weer gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan