xj750 secam

landoke13

MF'er
24 sep 2006
54
0
belgie
hoi
zijn er hier mensen die ooit aan een xj750 van '82 gewerkt hebben
ik zit met een vraagje , er zullen er wel nog meer komen, maar hier al een eerste

ik ben dus begonnen aan een xj 750 en heb de carbs eruit gehaald
om die eruit te krijgen moest ik eerst de rubbers tussen het luchtfilterhuis en de carbs eruit halen
dit ging al niet makkelijk , maar nu , dus na het reinigen van de carbs, even laten draaien en nu zou ik de rubbers er terug willen tussen zetten
dit gaat bijna niet
heb het blok los geschroefd , de voorste schroeven om te zien om hem naar voor te laten kantelen , maar dit heeft weinig zin , hij kanteld maar een cm naar voor
zijn er mensen die een TRUKJE weten om die rubbers er terug in te krijgen, zonder w
mijn vel van mijn handen te forceren
 
Geen ervaring met de XJ750 maar bij mijn ouwe CB hing dat altijd veel beter als die rubbers warm waren.
Gewoon met een hetelucht pistool zo heet stoken dat je ze met blote handen net niet meer vast kunt houden. Of een betrouwbare oven hebben die op pakweg 60 graden kan.
 
Geen ervaring met de XJ750 maar bij mijn ouwe CB hing dat altijd veel beter als die rubbers warm waren.
Gewoon met een hetelucht pistool zo heet stoken dat je ze met blote handen net niet meer vast kunt houden. Of een betrouwbare oven hebben die op pakweg 60 graden kan.

Gewoon een emmer met heet water volstaat prima. :Y

Naast m'n bed staat altijd een emmer heet water..... :+
 
Ik las je berichtje te laat, maar misschien heb je er een volgende keer wat aan:

Ik druk de rubbers eerst helemaal in het luchtfilterhuis, zodat je maar een klein randje hebt wat uitsteekt. vervolgens haal ik het luchtfilterhuis los, schuif het zover mogelijk naar achteren en zet het weer vast. Na het weer monteren van de carbs trek ik de rubbers weer in hun positie en zet het luchtfilterhuis weer terug. Om alles wat makkelijker te laten verlopen smeer ik de rubbers vantevoren in met motorolie.


Grtz.
 
hoi
dat van die rubbers erui te duwen en bij montage er terug uit te trekken
had ik ook aan gedacht maar toen waren ze er al uit
maar in een emmer met warm water ging het echt wel super

indien er nog mensen zijn die weetjes hebben of zaken nog weten in verband met problemen of gewoon hinten GRAAG

ik moet er nog aan beginnen dus ik ga misschien nog veel problemen tegen komen

de bedoeling is van 3 stuks er 1 te maken die dan zo af en toe gebruikt gaat worden om eens mee te toeren

zo ben ik weer een jaartje bezig en stil

groetjes

marc
 
hoi
dat van die rubbers erui te duwen en bij montage er terug uit te trekken
had ik ook aan gedacht maar toen waren ze er al uit
maar in een emmer met warm water ging het echt wel super

indien er nog mensen zijn die weetjes hebben of zaken nog weten in verband met problemen of gewoon hinten GRAAG

ik moet er nog aan beginnen dus ik ga misschien nog veel problemen tegen komen

de bedoeling is van 3 stuks er 1 te maken die dan zo af en toe gebruikt gaat worden om eens mee te toeren

zo ben ik weer een jaartje bezig en stil

groetjes

marc
Kijk eens op het forum van www.xjbikes.com, daar zitten de echte kenners
 
Terug
Bovenaan Onderaan