XJ900 Diversion technisch probleem

duibhcek

Die hard MF'er
21 jul 2004
253
0
Leuven (BE)
zit met een klein technisch probleempje op m'n Divi...
vanmiddag ben ik er nog mee van Antwerpen naar Leuven gereden, maar toen ik net een klein toertje wou gaan maken wilde ie niet starten... geen kik -O-

de symptomen:
- zolang het contact niet aan staat werkt de klok, maar parkeerlicht niet
- zodra contact aan staat werkt er helemaal niets, klok valt uit, geen lichten, niet starten
- de batterij lijkt in orde. Tenminste op de plug waar ik mijn intercom op aansluit zit 12V, de batterij kan ik momenteel niet bij wegens schroef naar de kl#ten en geen materiaal bij de hand op het appartementje om 'm uit te boren...
- de zekeringen zijn geen van de 4 doorgebrand

iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken???????
 
Probeer em eens aan te lopen, 2 versn. oid. verder als ie loopt even kijken of het aan de dynamo ligt. Dwz. licht aan en dan kijken of licht beter of minder wordt.

eehh. ik snap het niet helemaal Divs behoren het toch altijd te doen?

Misschien foutje in de CDI unit? die willen af en toe nog weleens stuk gaan.
Misschien vocht tussen het contact? ikhoorde dat het nogal nat was geweest bij jullie afgelopen tijd?

Succes verder
 
Lijkt of je batterij naar de kl*te is! 12 Volt meet je bijna altijd wel maar de stroom die zo`n accu moet leveren is een ander verhaal.12 volt is onbelast meten.

Vandaar dat m`n vermoeden bijna zeker je accu is, kan je niet ff de oude loskoppelen en er een andere aanprikken.
 
dat zou idd kunnen. Als ik het contact omdraai zakt voltage plots naar 4.5V
maar dat zou toch voldoende moeten zijn om de (parkeerlichten)lichten op z'n minst een heel klein beetje licht te laten geven. niet?
 
100 % accu verrot ik heb precies hetzelfde gehad in het voor jaar ik maakte een rit niks aan de hand.Thuis aangekomen was ik wat vergeten dus weer op de motor maar helaas hij deed in enen niks meer, de spanning gemeten zakte in naar 6 volt.
Kontact uit had je weer 12 Volt (maar is onbelast uiteraard)

Dus conclusie accu vervangen.

je verlichting brand echt niet op 4 of 5 volt hoor en de stroom die zo`n lamp nodig heeft , is er gewoon niet omdat je accu verrot is.
 
Aanvulling het is vaak te wijten aan vervuiling in het zuur wat door chemie en veroudering onstaat en bij een teveel aan vervuiling kan er sluiting onstaan tussen de platen onderling.Had een autolamp erop aangesloten en deze brandde half tot zwak, toen de lamp erop laten zitten en de accu een beetje geschud,en ineens ging deze weer feller branden.
 
bedankt voor de hulp allemaal, hij rijdt weer als tevoren!

De batterij bleek nog in orde, het was gewoon een slecht contact. Kheb er wel een vijs voor moeten uitboren om het te kunnen zien (de kop was helemaal vernaggeld en anders kreeg ik mijn zijkapje er niet af).
Eens de kap eraf kon ik zien dat het moertje waar de min-kabel mee vast zat een klein beetje was losgekomen waardoor de kabel alleen nog met de puntjes contact maakte.

even aandraaien (en nieuwe vijzen gaan halen) en alles is weer a-ok *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan