XJ900, met MF sticker

Status
Niet open voor verdere reacties.

emgi

Die hard MF'er
15 okt 2009
728
1
Rilland
Vanwege de aanschaf van een andere woon-werk motor bied ik hierbij mijn trouwe XJ900 te koop aan. Km stand is 74250, bouwjaar 1991. Perfekt is hij niet en daar ga ik geen geheim van maken. Hij heeft de volgende eigenaardigheden:
-Olieverbruik circa 1:1000. Heb altijd netjes bijgevuld want dat is goedkoper dan reviseren.
-Voorvork, rechterpoot lekt een klein beetje.
-Bij remmen bij lage snelheden wiebelt het stuur een beetje, zal een slagje in zitten in de schijven.
-Een van de dempers zit alleen nog met gaas vast aan de collector, lekt dus ook een beetje. Het geluid is echter nog redelijk beschaafd.
-Banden zijn een eind versleten. Ik zou zeggen voor 80 a 90%.

Dit is hem:


Uiteraard heeft hij ook voordelen:
-Altijd starten. Hij heeft mij het laatste jaar vele malen zonder problemen van/naar schiphol gebracht. (circa 300km/dag) Wegligging is prima en ook zonder handen aan het stuur gaat ie netjes rechtdoor.
-Mits je het oliepeil in gaten houdt kun je er nog tijden mee vooruit.
-Ideale starterfiets. Voor dat geld kun je nog eens een keer in de fout gaan.
-Ook te gebruiken voor onderdelen.
-Cardanfiets, dus onderhoudsvrij.
-Soepele viercilinder motor met een groot toerenbereik.
-Benzineverbruik zo rond de 1:20.
-Sinds ik hem heb is hij om de 6000km bij de dealer geweest voor een beurt.
-Er zit een MF-sticker op. :)
-Gunstige prijs: 250 euro. Take it or leave it.
 
Laatst bewerkt:
Verkocht aan een mede MF-er. :)


Motor staat inmiddels bij mij in de schuur. Kan me voorstellen dat "inhalers" op de snelweg hun neus dichtknepen.... :)
Fiets krijgt een ander blok, andere uitlaat, setje andere banden, een voorvork- en remmen revisie en dan moet ie weer netjes zijn. O ja, en andere achterschokkers want die zijn lek. Maw, er zit ff wat werk in maar dan heb je ook wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan