XJ900 naked conversion

JSalvador

MF'er
3 jul 2012
33
20
hi all,
Ik ben begonnen met oriënteren en stiekem al e.e.a. gekocht/verplaatst voor mijn XJ900 Diversion conversion project.
Het plan is uiteraard om de fairing volledig weg te laten en een mooie koplamp, cockpitje, windscherm (klein) te plaatsen.
Wat betreft de kabels, de snelheidsmeter, koplamp, knipperlichten heb ik een plan - dit gaat mij lukken met mijn skills.

Een zaak waar ik wel tegen aan loop zijn de Air Cut Off Valves aan weerszijden van de motor. Deze zijn vrij groot en worden door het subframe op zn plek gehouden.
Mijn vraag aan jullie is:
1. Kan je zomaar de lengte van de rubberen en stalen slangen inkorten om de cut off valves 'in' de body te krijgen?
2. Is er een kleinere aftermarket oplossing voor de huidige aardig grote cut off valves?

Enorm dank voor tips/tricks!

WhatsApp Image 2020-11-05 at 12.04.37.jpeg
IMG_1923.JPG
IMG_1935.JPG
 
Lijkt verdacht veel op het spul wat ze hier gewoon compleet verwijderen en afdoppen:
 
Lijkt verdacht veel op het spul wat ze hier gewoon compleet verwijderen en afdoppen:
Hi Nampus, thanks - deze had ik ook gevonden een uur na dit bericht.
Enig idee wat voor materialen het beste geschikt zijn om het blok af te doppen, en de slangen?
Ik denk dat loodgietermaterialen wel kapjes bevatten die zowel op metaal en als plug in rubberen slangen werken?

Groet.
 
Hi Allen , ben er ook mee begonnen om het kuipje van mijn div 900 te vervangen en ben ook blij met de tip dat het AIS gewoon verwijderd kan worden. Kan alleen de ,, capped plugs made by reaper '' niet vinden . Maar dat is misschien optelossen met de juiste maat bout ?
Heb dit onderwerp op volgen gezet .....dus als je verder gaat met de presentatie .
Groet Jolo
 
Op pagina 2 van dat topic reageert die reaper die die caps maakt.
Als hij nog actief is op dat forum zou je hem een pm kunnen sturen.
Hij zegt ook dat die dopjes op de vroege r1's passen.
Dus in dat geval zouden deze dopjes ook op de Diversion moeten passen :
 
Op pagina 2 van dat topic reageert die reaper die die caps maakt.
Als hij nog actief is op dat forum zou je hem een pm kunnen sturen.
Hij zegt ook dat die dopjes op de vroege r1's passen.
Dus in dat geval zouden deze dopjes ook op de Diversion moeten passen :
Heb hem idd een bericht gestuurd - nog niks vernomen.
Ik ga ook aan de slag met RVS eindstukjes voor het blok en rubberen plug + slangklem voor de leidingen.
Dank voor de tip!
 
Wel voor een yamaha -r1 ......ook passend voor een diversion 900 s ?
Neem aan dat je de metalen buizen afzaagd en deze dingen er op zet. Maar hoe maak je het vast . Solderen kan je wel vergeten want is veel te warm zo dicht bij het blok .
 
Wel voor een yamaha -r1 ......ook passend voor een diversion 900 s ?
Neem aan dat je de metalen buizen afzaagd en deze dingen er op zet. Maar hoe maak je het vast . Solderen kan je wel vergeten want is veel te warm zo dicht bij het blok .
Ik doe momenteel navraag bij Graves over de pasvorm - ze kunnen niet confirmeren dat het ook op een DIversion past.
Wel krijg ik nog de binnen diameter door.

Die zelfgemaakte plugs van eerder in deze thread hebben 2 schroefjes om het vast te zetten op de buisjes.
Het werkt kennelijk, al weet ik niet hoe luchtdicht dat is. Echter, werken met rubber/o-ring/loctite oid is niet mogelijk ivm hitte.

Het lijkt een beetje op dit:

Maar het moet volgens mij 15mm zijn, ik kan dat maatje niet vinden.
 
Ik ga het wat anders doen dan normaal . Ga eigenlijk grof beginnen en daarna verfijnen . Hou de oude cockpit , lekker duidelijk en elektrisch ook weer simpel aan te sluiten. Haal het subframe er niet af is voor mij een bouwsteiger .Kan er van alles aan en op bouwen . Stuur is met een verhoger 6 cm verhoogd maar die word weer van de zomer vervangen door een stuur van 12 a 15 cm hoger dan standaard. Wil dus echt naar een rechtop zithouding. Daar het subframe blijft hou ik ook het emissie systeem . Doe het werk in gedeeltes ,wil de motor niet te lang stil laten staan en elke winter weer even kijken wat ik weer wil veranderen. En aan allen blijf genieten van het motorrijden .
 

Bijlagen

  • IMG-20201114-WA0004.jpg
    IMG-20201114-WA0004.jpg
    146 KB · Weergaven: 79
  • IMG-20201114-WA0000.jpg
    IMG-20201114-WA0000.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 74
  • IMG-20201114-WA0005.jpg
    IMG-20201114-WA0005.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 80
Ze zitten er op!
IMG-2023.jpg



Alleen gaat de motor nu niet meer aan door een anders probleem wat ik nog moet ontdekken!
 
In principe moet i gewoon starten zonder koplamp en cockpit aansluitingen .Bij mij zit alleen het emissie systeem er nog op.
Ziet er goed uit die doppen !
 
Even een update!

Inmiddels ben ik verder en is de AIS (of ACV) verwijderd en afgedopt. De motor heeft nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw remvloeistof, nieuwe sparkplugs. Twijfel nog om de koppelingsplaten te doen.

Verder heb ik de carburateurs door @MotorSleutelaar van motor-service-weert.nl laten reviseren. De 4 carbs zagen er flink verwaarloosd uit maar ik kreeg ze brandschoon en met verse pakkingen e.d. terug! :t
Nog even het stationair goed afstellen maar met behulp van de choke kan ik al concluderen dat ie erg lekker draait.

Volgende fase:
- Koplamp
- Universele speedometer
- LED achterlicht
- Elektra mooi samenbrengen in een kastje
- Extra witte en rode leds toevoegen
- Delkevic uitlaten?
 

Bijlagen

  • IMG_2045.JPG
    IMG_2045.JPG
    162,1 KB · Weergaven: 56
  • IMG_2046.JPG
    IMG_2046.JPG
    166,6 KB · Weergaven: 46
  • IMG_2054.JPG
    IMG_2054.JPG
    160 KB · Weergaven: 53
  • IMG_2136.JPG
    IMG_2136.JPG
    244,1 KB · Weergaven: 63
  • IMG_2145.JPG
    IMG_2145.JPG
    151,1 KB · Weergaven: 59
Even een update!

Inmiddels ben ik verder en is de AIS (of ACV) verwijderd en afgedopt. De motor heeft nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw remvloeistof, nieuwe sparkplugs. Twijfel nog om de koppelingsplaten te doen.

Verder heb ik de carburateurs door @MotorSleutelaar van motor-service-weert.nl laten reviseren. De 4 carbs zagen er flink verwaarloosd uit maar ik kreeg ze brandschoon en met verse pakkingen e.d. terug! :t
Nog even het stationair goed afstellen maar met behulp van de choke kan ik al concluderen dat ie erg lekker draait.

Volgende fase:
- Koplamp
- Universele speedometer
- LED achterlicht
- Elektra mooi samenbrengen in een kastje
- Extra witte en rode leds toevoegen
- Delkevic uitlaten?
Graag gedaan en veel plezier ermee 👍
 
Klein detail over je carbs. De buitenste vlotterbakjes zitten verkeerd om.

Want op deze manier kan je deze vlotterbakjes niet leeg laten lopen. Verder succes met je verdere werkzaamheden !
 
Hi all,
Kleine update en vraag;

Ik ben bezig met de koplamp en tellerunit te monteren. De koplamp werkt, maar ik krijg de tellerunit niet aan de praat.
Het is zo'n aliexpress model en ik heb er tal van filmpjes en handleidingen van - ik denk dat dit wel gaat lukken....
Maarrrrr... ik krijg spontaan mijn motor niet meer aan de praat.
In het filmpje hoor ik rare geluiden als 'ie probeert te starten, iemand enig idee?
Alvast enorm dank!
 

Bijlagen

  • IMG_2227.MOV
    9,6 MB
Net 2x ruim 10 min aangesloten op mn auto. Hij blijft hetzelfde doen. Grootlicht en handvatverwarming etc doet het gewoon. Meter leest 11.57V. Hij maakt hetzelfde aandraaigeluid 1x en daarna dat geklik.
iemand een idee?
 
is een veels te lage waarde die 11.6. Moet min. 12.5 zijn en liefst nog hoger.
Heb je proberen te starten terwijl de auto liep of gewoon koud eraan gehangen want dat zet mbt opladen geen zoden aan de dijk.
 
Auto liep. Auto (BMW) heeft 680A accu en kabels waren 600A weet niet of dat nog uitmaakt? Plus op plus en min op frame. De meting op de klemmen was wel circa 12.5V.
ik ga het later nog eens proberen. Vreemd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan