XJ900 stottert

Jeronimo85

Rookie
26 apr 2012
2
0
Beste forummers,

Ik ben Jeroen en sinds kort in het bezit van een XJ900 uit 1994. Erg prettige motor om mee te beginnen moet ik zeggen. Nu is het zo dat als ik de motor in de 4e en/of 5e versnelling flink door trek de motor begint te stotteren vanaf 6500 toeren ongeveer. Hij komt heel schokkend op snelheid. In de 2e versnelling trekt die wel goed door, in de 3e stottert die af en toe. Het was eerst erger maar het is nog steeds niet over. De motor heeft een half jaar stil gestaan maar er is inmiddels al 3000km mee gereden. Kan iemand mij zeggen wat dit mogelijk kan zijn? Ik heb al veel gezocht maar kan niets vinden.

groetjes
 
Benzinefilter zou goed kunnen inderdaad. Maar als het eerst erger was zou het ook goed met vervuilde carbs te maken kunnen hebben. Die kun je schoon maken, maar als dat teveel werk is zou je eerst ook nog kunnen proberen wat er gebeurd als je een flesje Forte Moto power I in de tank gooit. Spul er in gooien en meteen een flink stuk rijden.

Is het een XJ900F of is het al een XJ900 Diversion?
 
Het is een XJ900F, een van de laatsten die er gemaakt zijn volgens mij. Ik ga eens rondneuzen hoe ik dat met die carburateurs en die benzinefilter kan schoonmaken. Bedankt voor alle snelle reacties in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan