Hallo MFers,
Graag zou ik weer een beroep doen op jullie ervaring en kennis.
Ik heb een Yamaha XJ900F uit '92 en deze geeft sinds een week of 2 startproblemen.
symptomen:
Ik wil 's ochtends naar mn werk, maar de motor weigert te starten. De startmotor draait goed, de choke staat uitgetrokken, de accu heeft 14,3 Volt. Na een keer of 10 geef ik het op en ga ik maar met het koekblik.
's Avonds kom ik thuis. dan kijk ik er eens naar, trek de choke uit, druk op de knop en hij loopt.
Dit is nu een aantal malen gebeurd. De laatste tijd gebeurt het ook dat ie 's avonds ook niet meer wil starten. Ik dacht eerst dat het met vocht te maken had, omdat hij niet startte nadat het geregend had. Maar onlangs is het lang droog geweest, en toen wilde ie ook niet. Inspuiten met contactspray van de killswitch was dus niet nuttig (als ie 'off' staat, draait de startmotor ook nieth rond).
Nu heb ik de bougies eruit gedraaid, en die waren goed zwart.
Ik had ze schoongemaakt en op geschuurd. Gelijk lopen. ik ben gelijk nieuwe boegies wezen halen.
deze vanochtend geplaatst, de bougiekappen goed aangedraaid, en natuurlijk gelijk lopen!
Echter, na een paar keer testen wilde ie niet meer starten! ondanks dat het droog was, ondanks de nieuwe bougies.
Dus nu is mijn vraag: wat is de volgende stap om te onderzoeken?
Ik had nog als tip ontvangen om naar het punt te kijken waar de min-pool van de bobine aan het frame zit, en deze op te schuren en weer vast te zetten. Anders eventueel boegiebekabeling + doppen vervangen.
Iemand nog suggesties?
Tijdens het testen liep de motor soms wel, soms niet. wiebelen aan het stuur of bekabeling leek geen impact te hebben op het functioneren.
Help en zo
Gr. Bartosz
Graag zou ik weer een beroep doen op jullie ervaring en kennis.
Ik heb een Yamaha XJ900F uit '92 en deze geeft sinds een week of 2 startproblemen.
symptomen:
Ik wil 's ochtends naar mn werk, maar de motor weigert te starten. De startmotor draait goed, de choke staat uitgetrokken, de accu heeft 14,3 Volt. Na een keer of 10 geef ik het op en ga ik maar met het koekblik.
's Avonds kom ik thuis. dan kijk ik er eens naar, trek de choke uit, druk op de knop en hij loopt.
Dit is nu een aantal malen gebeurd. De laatste tijd gebeurt het ook dat ie 's avonds ook niet meer wil starten. Ik dacht eerst dat het met vocht te maken had, omdat hij niet startte nadat het geregend had. Maar onlangs is het lang droog geweest, en toen wilde ie ook niet. Inspuiten met contactspray van de killswitch was dus niet nuttig (als ie 'off' staat, draait de startmotor ook nieth rond).
Nu heb ik de bougies eruit gedraaid, en die waren goed zwart.
Ik had ze schoongemaakt en op geschuurd. Gelijk lopen. ik ben gelijk nieuwe boegies wezen halen.
deze vanochtend geplaatst, de bougiekappen goed aangedraaid, en natuurlijk gelijk lopen!
Echter, na een paar keer testen wilde ie niet meer starten! ondanks dat het droog was, ondanks de nieuwe bougies.
Dus nu is mijn vraag: wat is de volgende stap om te onderzoeken?
Ik had nog als tip ontvangen om naar het punt te kijken waar de min-pool van de bobine aan het frame zit, en deze op te schuren en weer vast te zetten. Anders eventueel boegiebekabeling + doppen vervangen.
Iemand nog suggesties?
Tijdens het testen liep de motor soms wel, soms niet. wiebelen aan het stuur of bekabeling leek geen impact te hebben op het functioneren.
Help en zo
Gr. Bartosz