XJ900F blok in XJ700 Maxim?

honda user

MF'er
16 jun 2015
45
0
landgraaf
~Hallo mede forum gebruikers heb een vraag ??

Het blok van mijn xj 700 maxim is in de soep gelopen Helaas :( :(

Nu wil ik er een blok van een xj 900s onder hangen zou moeten passen toch .

De carburateurs pak ik ook van een xj 900 en de cdi unit ook maar moet ik ook de kabelboom en de bochten van de uitlaat meenemen of zelfs liever een complete uitlaat.

Zodat ik achteraf niet voor verrassingen komt te staan want hier in het zuiden van ons kikker land zit niet vlug een sloop waar ik terecht kan voor onderdelen dus neem ik liever alles in een keer mee.

Hoor het wel grts Johnny

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Ja hoor ben super tevreden over de motor. Gaat nu als de brandweer alleen stationeer wil nog niet echt lukken . Oorzaak inlaat rubbers zijn aan vervanging toe. Deze ga ik dan ook vandaag vervangen moet nog wachten op pakje van DPD . In het begin dacht ik wel waar ben ik aan begonnen maar uit eindelijk is alles goed gekomen.

Mocht er iemand hulp nodig hebben of tips over het uitwisselen van het blok dan hoor ik het graag.

Succes met sleutelen 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Wow, even een oud topic afstoffen.
Hoe bevalt het nu, rijden met je 900 blok ?
In PK's is dus maar weinig verschil maar ik neem dat de koppel/toeren kromme er heel anders uitziet.
(Lager max toerental en meer koppel onderin, nu ?)
 
Sorry dat ik dit topic even kaap, maar het is een te kleine vraag om een nieuwe te openen.
Ik heb voor 350 euro een goedlopende XJ700x gekocht met 52k miles op de teller. Ik heb de olie en het filter vervangen, maar geen idee wanneer de kleppen voor het laatst gesteld zijn.

Een bekende van me wil de kleppen (20 stuks!!) wel stellen voor 300 euro. Nou vind ik dat een behoorlijk bedrag op een motor van 350 euro. Wat gebeurt er als ik gewoon doorrijd zonder te klepspeling te checken? Mijn gedachte is: Als hij kapot loopt koop ik wel een andere pekelfiets/motorblok. :P

Een tweede optie is om het kleppelstellen zelf te doen, maar dit heb ik nog nooit eerder gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik dit topic even kaap, maar het is een te kleine vraag om een nieuwe te openen.
Ik heb voor 350 euro een goedlopende XJ700x gekocht met 52k miles op de teller. Ik heb de olie en het filter vervangen, maar geen idee wanneer de kleppen voor het laatst gesteld zijn.

Een bekende van me wil de kleppen (20 stuks!!) wel stellen voor 300 euro. Nou vind ik dat een behoorlijk bedrag op een motor van 350 euro. Wat gebeurt er als ik gewoon doorrijd zonder te klepspeling te checken? Mijn gedachte is: Als hij kapot loopt koop ik wel een andere pekelfiets/motorblok. :P

Een tweede optie is om het kleppelstellen zelf te doen, maar dit heb ik nog nooit eerder gedaan.
Begin eerst eens met kleppen controleren, wie weet is stellen niet eens nodig.....
Meteen €300 roepen, zonder te weten of er überhaupt gesteld moet worden vind ik nogal stevig voor "een bekende"
Maar aan de andere kant, dat de motor maar €350 gekost heeft, wil niet zeggen dat onderhoud ook veel minder kost ;)
als je een beetje handig bent is speling controleren prima te doen met aanschaf van een handboek en setje voelermaatjes. Het lijkt me een motor waar je er vrij makkelijk bij kan, enkel tank er af?
Overigens is geen enkele vraag te klein voor een nieuw topic :+
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik heb een ruilvoorstel gekregen met een Suzuki Bandit, hier ga ik waarschijnlijk op in. Mocht dit het niet worden, dan ga ik inderdaad zelf aan de slag met voelermaatjes en youtube.
 
Terug
Bovenaan Onderaan