XJ900F blok in XJ700 Maxim?

honda user

MF'er
16 jun 2015
45
0
landgraaf
~Hallo mede forum gebruikers heb een vraag ??

Het blok van mijn xj 700 maxim is in de soep gelopen Helaas :( :(

Nu wil ik er een blok van een xj 900s onder hangen zou moeten passen toch .

De carburateurs pak ik ook van een xj 900 en de cdi unit ook maar moet ik ook de kabelboom en de bochten van de uitlaat meenemen of zelfs liever een complete uitlaat.

Zodat ik achteraf niet voor verrassingen komt te staan want hier in het zuiden van ons kikker land zit niet vlug een sloop waar ik terecht kan voor onderdelen dus neem ik liever alles in een keer mee.

Hoor het wel grts Johnny

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
\Hallo mede forum gebruikers heb een vraag ??

Het blok van mijn xj 700 maxim is in de soep gelopen Helaas :( :(

Nu wil ik er een blok van een xj 900s onder hangen zou moeten passen toch .

De carburateurs pak ik ook van een xj 900 en de cdi unit ook maar moet ik ook de kabelboom en de bochten van de uitlaat meenemen of zelfs liever een complete uitlaat.

Zodat ik achteraf niet voor verrassingen komt te staan want hier in het zuiden van ons kikker land zit niet vlug een sloop waar ik terecht kan voor onderdelen dus neem ik liever alles in een keer mee.

Hoor het wel grts Johnny

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?


Meet wel even goed of dat gaat passen want het cilinderblok van een XJ900S staat volgens mij onder een ander hoek op het carter dan dat van jou XJ700.
 
Oke daar had ik niet aan gedacht maar of ik dat kan meten ??

Het blok ligt bij een sloper en die beweert dat het past .

maar toch bedankt voor de info .

ik hou je op de hoogte over het project

grts johnny
 
Ik denk dat je ernstig in de knoop gaat komen met de carbs. Bij de div900 zitten deze eigenlijk meer boven als achter het blok, terwijl ze bij de Maxim echt achter het blok hangen. Weet je zeker dat het over een 900S gaat n niet z'n voorloper, de 900F?
Dat schijnt wel te passen, maar wel met aanpassingen aan carbs en airbox.
 
Ik juich homeprojecten toe hoor, maar waarom zou je een project als dit willen starten als je goed lopende 900erts kunt kopen voor 500 euro, en dan is het starten lopen opstappen...
Heb er zelf laatst nog een gekocht voor 150 euro
 
oke ik pak het hele blok incl carbs en het blok is van bouwjaar 1990 en op de foto`s ziet het er precies zoals als het 700 blok wat er nu onder hangt.

Zoal gezegd neem ik de carbs ook mee en het cdi module weet echter alleen niet of ik ook de uitlaat bochten mee moet nemen.

en zoals het op site van de sloper uit ziet gaat het toch om een F blok .

ik hou je op de hoogte van het project.

grts Johnny
 
Denk niet dat iemand het al geprobeerd heeft dus dan blijft het gissen of t 1 op 1 past.
Zie verder ook niks op internep dus aan jou om het risico te nemen.

Als t wel past heb je iig iets om te vertellen en kan je andere mensen helpen. ;-)
 
Denk niet dat iemand het al geprobeerd heeft dus dan blijft het gissen of t 1 op 1 past.
Zie verder ook niks op internep dus aan jou om het risico te nemen.

Als t wel past heb je iig iets om te vertellen en kan je andere mensen helpen. ;-)

Ik denk juist dat dit eerder gedaan is, al dan niet in nl.

Misschien xj fora zoeken, of zelfs een xj700 maxim forum (usa?)
 
En hoezo zou je denken dat de cardan niet gaat passen moet toch kunnen volgens de foto`s en shema`s zijn ze allemaal het zelfde toch .


Zelf een Maxim watergekoelde gehad, en via een Amerikaanse site [ helaas uit fav. gewist ]
stond over de lengte van de cardanas + de hoek hoe hij gemonteerd is t.o.v. de xj900.
Zoek het even goed uit, hoe dat precies zit.
 
oke zal even verder zoeken maar het gaat hier om lucht gekoelde xj 700 maxim uit de states maar you never now hoe meer info hoe beter toch als een berg geld uit geven en onderdelen hebben liggen waar je niks mee kunt .

thanks
 
when putting an XJ900 engine into a XJ650 Maxim, Midnight Maxim, or RJ Seca frame, please observe the following changes:

- it can be done: 900 Engine in 750 Frame?

The same guidelines as generally outlined in the XJ700 engine swap should be observed.

Ik denk dat je deze bedoelde staat heel veel info op over de maxim en de xj Familie krijg je wel een dag mee om en hoofd pijn .

grts johnny
 
Goed van je, klopt deze bedoel ik. Amerikanen/Canadezen zijn gek van de Maxim's en verbouwen wat mogelijk is. Maak een account aan en je krijgt het juiste antwoordt. Maar waarom niet een watergekoeld blok er onder, qua prestatie's zal het niet veel schelen met de xj900 en het past. Voor rond de 300 euro heb je een goed blok. [ svolta hé ]
PS meteen weer in de fav. gezet, voor het geval ik ooit nog eens zo'n topmotor koop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan