XJ900f wil niet meer

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Goed, het tigduizendste probleem wat ik met deze motor heb.

Hij start niet meer.

Een week of 3 geleden hetzelfde meegemaakt, na een paar weekjes stilstand. Ik wil weg, motor wil niet aanslaan. Lichten branden, startmotor draait, maar niets geen vroem. Ik dacht toen: "goh, de accu zal wel leeg zijn omdat hij al twee maanden voor de deur staat."

Een auto geregeld en startkabels, en vroem,. aan de praat. Twee weken vrolijk mee gereden, tot aan dit weekend.

Zelfde euvel. Wel startmotor, geen vroem. Aan de accu van een auto, en dan wil hij wel.
De enige variabele lijkt me dan de accu, dus ik naar de motorzaak om een nieuwe accu te kopen.

Maar het maakt niet uit, startmotor gaat vrolijk rond, maar aanslaan doet hij niet.

Heeft iemand een idee?

Een aantal maanden geleden zijn onder andere vervangen: bobines, bougiekabels en bougies. De ontsteking zou in orde moeten zijn.

Ik kan helaas niets meten (geen multimeter) en kan de motor ook nergens naartoe brengen bij gebrek aan een autorijbewijs en aanhanger.. B|

Wat kan het euvel zijn? Spanningsregelaar? startmotor? en hoe komt het dat de motor het via een auto-accu wel doet?
 
Laatst bewerkt:
20 slagen na 5 dagen is niet gek veel, dat valt nog wel mee. Belangrijktste is dat ie begint. Ik geloof niet zo zeer dat er veel aan de hand is. Je zou je bougie kabels eens kunnen checken maar of dat veel uithaalt betwijfel ik. Hoe is je elektrode afstand van de bougies? Volgens de manual moet dat geloof 0,7 - 0,8mm zijn maar ik zet ze meestal op 0,65mm, dat vinden ze meestal wat prettiger.

Ik heb er 1 die na langer stilstaan erg veel moeite heeft om te beginnen, lijkt dan of ie echt niet begint. Maar net als je denkt dat je de accu leegtrekt slaat ie in eens aan. En blijft dan ook gelijk goed lopen. Dat begint na zo'n 3 weken stilstaan. Na een dag loopt ie direct, na een week moet ie ook zeker 10 keer rond. Na 2 weken duurt het zeker 2 keer zolang. Ik kan er mee leven. Ik zal hem deze week weer eens aanslingeren, ding staat zeker al weer 3 maanden stil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan