XJR 1200

Mordor

Rookie
14 feb 2003
15
0
Utrecht
Hoi XJR ers op het forum,

Ik sta op het punt een XJR 1200 uit '94 aan te schaffen. Deze ziet er bijzonder goed uit en heeft 11.000 km gelopen. Nu zijn er drie zaken waar ik een vraag over heb, misschien kan één van jullie me daarbij helpen:

1. De dynamo laat een soort van tikje horen (klinkt als bij statische kleding)
2. Het motorblok draait goed, maar heeft een wat hoger bijgeluid (distributieriem of zo?)
3. De voorvering slaat erg ver door, beetje sponsachtig (ik weet niet of dat gebruikelijk is)

Zijn dit mankementen of normaal. De eerste eigenaar is van mening dat deze dingen bij aankoop al aanwezig waren en geen kwaad kunnen. Dus..... is dat zo?

Als er verder aankooptips zijn, mag je die altijd met me delen.

Groet
 
Of www.xjrownersnederland.nl

Maar misschien kan ik je even op weg helpen.

1. en 2. Als je het tikkende geluid bedoelt, dan is dat wel normaal.
Sowieso is het blok niet echt stil, maar het tikken wordt ook veroorzaakt door een membraam in de benzine kraan, dit was een kwaal van de xjr, maar kan geen kwaad.

3. de xjr heeft gewoon een slappe voorvork.
Daar kan je natuurlijk wat aan doen.
Het goedkoopst is progresieve veren voor de voorvork van WP of soort gelijken.
Kost ongeveer 150 euro of zo.

Of je maakt het helemaal bont, zoals ik heb gedaan en je monteerd een upsd voorvork.

Veel suc6,
M
 
Hoi XJR ers op het forum,

Ik sta op het punt een XJR 1200 uit '94 aan te schaffen. Deze ziet er bijzonder goed uit en heeft 11.000 km gelopen. Nu zijn er drie zaken waar ik een vraag over heb, misschien kan één van jullie me daarbij helpen:

1. De dynamo laat een soort van tikje horen (klinkt als bij statische kleding)
2. Het motorblok draait goed, maar heeft een wat hoger bijgeluid (distributieriem of zo?)
3. De voorvering slaat erg ver door, beetje sponsachtig (ik weet niet of dat gebruikelijk is)

Zijn dit mankementen of normaal. De eerste eigenaar is van mening dat deze dingen bij aankoop al aanwezig waren en geen kwaad kunnen. Dus..... is dat zo?

Als er verder aankooptips zijn, mag je die altijd met me delen.

Groet
Een 94 er is dan wslijk een import omdat in 95 de xjr in Nederland kwam vlgs mij,maar kan ik ook fout hebben .
11000 km is wel weinig dus check us effe de schijven op dikte,ze moeten bij deze km stand eigenlijk nog vlak zijn zonder randje ,En loop het blok us goed na .
Met zo weinig km,s moet het blok er nog netjes uitzien want ik ga er vanuit dat er s,winters niet mee gereden is met deze km stand.
Draai ook us het rem/koppelingsvloeistofdeksel los om te checken hoe de olie er uit ziet.Kijk ook us naar de remleidingen dat doet bijna niemand maar is wel belangrijk,scheurtjes oid door ouderdom bijvoorbeeld.
Ga effe rijden met je handen los om te constateren dat ie niet overdreven naar links of rechts trekt.
Kijk eens onder het blok naar de collector ,bij deze kmstand moet ook dat nog netjes zijn dus niet zwaar verroest oid.

Ketting onderaan tussen de tandwielen effe indrukken en bij het midden van het achtertandwiel uit trekken .
lukt dat beperkt of niet is dat okee.
Bij 11000 km moet de ketting nog voor/tegen de midden aan staan bij de stelnokjes .De kettingen gaan vrij lang mee in de regel vandaar.

Iedere xjr heeft wat bijgeluidjes ,trek de koppeling eens in en vaak maakt ie dan ook wat minder geluid,En Marcel gaf ook al wat aan.

Voorvering is idd wat slapjes ook dat is een xjr verschijnsel ,Marcel gaf al wat opties aan dus doe er je voordeel mee.

Verder suc6 met de aankoop

gr Driver of Arie das ook goed.
 
Ook ergens op het forum.... XJR1300SP '99 kleur rood voor 6950,- incl. extra. Zoekfunktie op topic-starter: xjr-robbie

Suk6... blijft een mooie (ouwelullenfiets) fiets. :+

})
 
Terug
Bovenaan Onderaan