xjr 1300 zijspan project

Zo dat was al weer even geleden. Ben vandag even verder gegaan met het aanbouw-frame. De drie hoofd punten aan het motorframe zitten vast. Nu nog 1punt maat maken onder bij de achterbrug. En een punt zien te creëren voor de achterste schoor.
full
 
De meeneem lippen voor de zijspan bevestiging worden nig verstevigd als ik zo ver ben met het zijspanframe
full
 
Aan de buis onder de achterbrug komt nog een lip waar dan de laatste bevestigingsbout gaat, van 12mm. Dus in totaal zit het frame met 6xm8 vast en opgesloten en 1 m12 bout die volledig op trek belast kan gaan worden.

Nog twee opvul busjes maken en het frame zit als een soort ribbenkast om het motorframe heen en dus compleet opgeloten.

Wat denken jullie.... sterk genoeg???
full
 
Kun je die achterste puupe, die je nog ergens aan moet koppelen, niet aan de bevestigingspunten van je middenbok vast maken?
 
Kun je die achterste puupe, die je nog ergens aan moet koppelen, niet aan de bevestigingspunten van je middenbok vast maken?


Hij komt aan de bout net boven de middenbok bevestiging. Zo behoud ik de midden bok, is misschien ooit makkelijk.
full
 
Ja...... de motor is bijna zijspan waardig. Het aanbouw frame zit er op en alles inclusief de middenbok is nog te gebruiken met het frame er op.
full
 
Het was even passen en meten om de laatste boutbevestiging bij de middenbok goed te krijgen maar hij zit. Nu nog een punt creëren bij de achterveer en dan kunnen we verder met het span.
full
 
Dat ziet er goed uit, dat nergens heen.


Dat hoop ik ook. Ik heb heel het net lopen afspeuren hoe mensen een frame aan een xjr knopen. Helaas niet echte duidelijke fotos kunnen vinden(ook mede door die fijne foto drop boxen, foto weg ma een maand of zo). Dus dit leek mij nog niet zo verkeerd
 
Daar gebeurt echt niks meer mee, solide constructie.
Heb je al een idee voor de achterste schoor?
 
Laatst bewerkt:
Daar gebeurt echt niks meer mee, solide constructie.
Heb je al een idee voor de achterste schoor?

Ik wil een verbinding maken tussen de voetsteun en de bevestiging van de schokker. En dan een bus met daarin de gaffel zoals de voorste schoor bevestiging.
 
Heeft iemand nog fotos en of iedeen van een compleet verstelbaar zijspan wiel. Ik bedoel dan de sporing en de vlucht. Een gedeelte van de ophanging komt waarschijnlijk direct aan het huidig gemonteerde frame. Dus helemaal onder het span door.
 
did is wat ik zelf heb gemaakt. een vakman kan dit uiteraard veel mooier maken. de bovenste deel (toespoor/uitspoor) is +/- 8 graden te verstellen. de camber kan positief tot negatief worden versteld.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan