XJR 1300

Corne

Rookie
17 jan 2002
10
0
Hoeven
Ben op zoek naar motor, en keuze lijkt te vallen op deze Yamaha.
Kan iemand me uit de doeken doen hoe deze motor is maw
is het een slechte keuze en zo ja wat is een (beter) alternatief ?
 
ZXR1100, CB1100 en natuurlijk niet te vergeten de Suzuki GSX1400.
Tis maar net wat je mooi vindt, goed zijn ze allemaal.
Allemaal muscle-bikes voor mannen met ballen. :?
 
Als je hier geen goed antwoord krijgt kan je het ook vragen op de fazersite (zie mijn profiel), daar zijn een aantal fazerrijders overgestapt op de XJR1300.

[kijkuitmodus]
SPAMSPAMSPAM
[kijkuitmodus]
 
Laatst bewerkt:
tis een toerbuffel....en ik vind m er wel mooi uitzien met die koplampen....

volgens mij is het best nog wel een snelle motor....licht is ie niet....

staan er in de motorbladen geen recenties over dit ding?
 
kijk eens naar een 1200 xjr
inlaatrubbers groter maken en je hebt ineens 30 pk er bij.
is een genepen fj1200 blokje
 
beproefde techniek, fijn blok. Als je er een beetje extra geld in stopt is het een heel rap monster. Zwaar, ik hou ervan maar niet iedereen is daar blij mee. Blok is niet stuk te krijgen. Mijn fj heeft al bijna en ton gelopen en komt nu pas goed los. (zelfde blok, grotere boring) Bergen koppel wat lui rondtoeren ook fijn maakt. Wel WP\'s voor in de poten want de vering is slap. geldt niet voor een SP. Als je wil verbouwen: 1340 wiseco zuigers! En de kop laten vlakken. de compressie kan een stuk hoger en je hebt er de ruimte voor op de kop. 38mm Mikuni\'s een optie zijn. Beter (duur) 42mm mikuni flatslide carburateurs. Maar nu ben ik gewoon mijn droom aan\'t uittypen. Sorry! Succes!
 
Je kan ook eens kijken op www.ydcn.nl
Staan vast dingen bij die je kunnen helpen bij het beslissen.
Ikzelf heb mijn oog laten vallen op een XJ 600.
Geen supersport als de meeste hier, maar dat mag de pret niet drukken!!!
 
Op de motorbeurs Utrecht staan we met de XJR-Owners.
Het is nog niet gelukt een echte Club op te richten. Willen het dit jaar wel verder uitbouwen.
Op die beurs kun je in ieder geval met XJR-rijders praten over het XJR-gevoel :} :] .

Er rijden maar ruim 300 XJR\'s rond in Nederland.
 
Blok is OK en uiterst betrouwbaar (FJ1200-blok). Lekker bullig.

Vindt de motor er mooier uitzien dan andere zware nakeds. In de M&T een keer een stuk gelezen over een opgefokte XJR: 140 PK, Fazerkuip etc. Op regulier wegdek (dus geen circuitkwaliteit) was het geen probleem om Fireblades weg te rijden. Motor blijkt dan wel erg goed op de weg te liggen (na de nodige investeringen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan