XJR-lijst op MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
jammer dat ZeeRex gebanned is })

loL,.. hier is ie dan....

Die idioot heb nog dezelfde kleuren als de mijne,.. je zou je kapot moeten schamen ;)

full


Ik heb nog zon vermoeden dat ie mij met kerst een virus hebt proberen te sturen,. veel verder dan mijn virus killer kwam ie echter niet :Z :+ ,.. Ach ja, je moet wat als je een eenzame kerst heb...
 
Laatst bewerkt:
En die van mij toen ik hem net had,.. hij is nog steeds vrij standaard. Ik heb alleen de stickers eraf gehaald, en een olie metertje en windscherm erop...
Ik wil ooit nog eens een keer een onderkap erop en evt. andere uitlaten..
Up side down voorvork zou ook mooi zijn.. maar voorlopig blijft ie zo,...

DSC00002small.JPG
 
En die van mij toen ik hem net had,.. hij is nog steeds vrij standaard. Ik heb alleen de stickers eraf gehaald, en een olie metertje en windscherm erop...
Ik wil ooit nog eens een keer een onderkap erop en evt. andere uitlaten..
Up side down voorvork zou ook mooi zijn.. maar voorlopig blijft ie zo,...

(Afbeelding)
Mooi

Die originele Yamaha-sliders en Bagster-tankdek heb je er op laten zitten?
 
Mooi

Die originele Yamaha-sliders en Bagster-tankdek heb je er op laten zitten?

tnxs,..

Tuurlijk,.. al is een van de sliders aan vervanging toe,. stom ongelukje op een veel te gladde rotonde,.. Maar als ik denk wat voor schade ik had gehad zonder die slider,. :}
 
Zoooo, na een daggie knutselen en weer in elkaar rommelen, het (voorlopige ;) ) eindresultaat.....

full
 
Vrééé wijs! :9~ :} :9 :}

Ik wil mijn velgen ook zo polieren en spuiten maar ik zie op tegen dat monteren en demonteren van het achterwiel. En ik heb geen motorlift. Dus den XJR zomaar op een bak bier zetten is ook niet echt handig. Dienen uitlaat is ook wel machtig mooi! :} Ik ben ook bezig met de mijnen om te bouwen. Vandaag voor de eerste keer met het superbikestuur gereden, is echt wel een aanpassing. En meer rijwind :+
 
Vrééé wijs! :9~ :} :9 :}

Ik wil mijn velgen ook zo polieren en spuiten maar ik zie op tegen dat monteren en demonteren van het achterwiel. En ik heb geen motorlift. Dus den XJR zomaar op een bak bier zetten is ook niet echt handig.

Wielen polijsten???
Kijk eens op www.motorendesign.nl (actie van de maand) ik heb ze daar ook laten doen.
Motor brengen.....en Marcel Schepers doet de rest....dus demonteren en monteren zit daar ook bij in....en dat voor 350 eurootjessssss

Greetingssssss Jaapio
 
Of het duur is in combinatie met spuiten is nog te bezien. Voor een wiel polijsten vragen ze per wel zo'n 120 tot 175 eurootjes. Dit is dan zonder spuiten. Als je de wielen laat spuiten zul je ongeveer een € 125 euro kwijt zijn (als je geluk hebt). Met de- en montage van wielen, afplakken, spuiten, lijkt mij € 340,00 wel meevallen.

Ik ga er dan wel van uit dat ze ook orginele lakkleuren gebruiken! Immers ik heb mijn velgen zelf gespoten. Daarvoor heb ik de lak laten aanmaken. Deze kost normaal zo'n € 90,00 per HALVE liter! Daarmee heb ik inmiddels al heel wat dingetjes gespoten, maar toch. Daarbij heb je dan ook nog grondverf nodig, blanke lak etc. etc.

Mocht je trouwens zelf gaan polijsten, dan moet al gauw rekening houden met z'n dag per velg (dus verf eraf halen en dan pas polijsten!).... Zie ook andere topics over dit onderwerp. Ik heb mijn velgen laten polijsten bij een bedrijfje bij mij in de regio (Limburg). Immers als je zelf polijst krijg je het vaak niet strak. Ik heb al vaak doe-het-zelf velgen gezien, waarbij je de tranen spontaan in de ogen springen.....
 
Of het duur is in combinatie met spuiten is nog te bezien. Voor een wiel polijsten vragen ze per wel zo'n 120 tot 175 eurootjes. Dit is dan zonder spuiten. Als je de wielen laat spuiten zul je ongeveer een € 125 euro kwijt zijn (als je geluk hebt). Met de- en montage van wielen, afplakken, spuiten, lijkt mij € 340,00 wel meevallen.

Ik ga er dan wel van uit dat ze ook orginele lakkleuren gebruiken! Immers ik heb mijn velgen zelf gespoten. Daarvoor heb ik de lak laten aanmaken. Deze kost normaal zo'n € 90,00 per HALVE liter! Daarmee heb ik inmiddels al heel wat dingetjes gespoten, maar toch. Daarbij heb je dan ook nog grondverf nodig, blanke lak etc. etc.

Mocht je trouwens zelf gaan polijsten, dan moet al gauw rekening houden met z'n dag per velg (dus verf eraf halen en dan pas polijsten!).... Zie ook andere topics over dit onderwerp. Ik heb mijn velgen laten polijsten bij een bedrijfje bij mij in de regio (Limburg). Immers als je zelf polijst krijg je het vaak niet strak. Ik heb al vaak doe-het-zelf velgen gezien, waarbij je de tranen spontaan in de ogen springen.....

Ik heb nu wel nog het geluk dat een goede vriend van mij héél toffe machientjes op z'n werk staan heeft (was ook handig om schroefdraad in m'n superbikestuur te draaien).
Dat dagje werk per velg vind ik nu niet zo erg. Het is wel veel werk maar als het om de motor gaat is het "plezant" werken :)
Ok, ik zeg nu niet dat ik veel kan hoor. Integendeel, ik moet nog héél veel leren. Maar als 21 jarige ligt ten eerste m'n budget nog niet zo hoog. En door eraan te werken leer ik iets van m'n motor. Ik vind trouwens die achterkant van jou motor fantastisch. :} heel subtiel. Die kontjes zijn waarschijnlijk ook redelijk duur ;( zou voor mij dan wel een 1300 achterste zijn.
De achterbrug wil ik niet polijsten omdat die (ik rij door elk weertype)veel te snel vuil zou zijn en moeilijk bereikbaar om te kuisen. Het middenste gedeelte van de velg zou ik zwart laten (voorlopig). Heb jij de velgen dan ook van enkele lagen wax voorzien? Oh ja, denk je dat metisse tailrisers van goede kwaliteit zijn? Bedankt :} (kan alle info gebruiken) Zaterdag ga ik om open laseruitlaten. (goede keus?)
 
Na een topic van Ascadian, iemand ervaring met de inlaatrubbers van de fjr ?
Wat deed het voor het vermogen ? En voor het benzine verbruik ?
 
Op maandag 02 februari 2004 18:14 schreef Ascadian het volgende:[heel verhaal] Oh ja, denk je dat metisse tailrisers van goede kwaliteit zijn? Bedankt :} (kan alle info gebruiken) Zaterdag ga ik om open laseruitlaten. (goede keus?)
Metisse risers zijn niet goedkoop, maar wel goed
 
Persoonlijk vind ik tailrisers niet mooi uit zien. Is een beetje een knutseloplossing. Een mooiere oplossing is die van Öhlins zelf. Je kunt namelijk het onderste bevestigingpunt van de veer laten vervangen door eentje die iets langer is (35mm of zoiets). Volgens mij is de prijs vergelijkbaar met een tailriser. Op mijn website staat er ergens een foto van bij onderdelen. Deze vervanging doen ze dacht ik ook gewoon bij de importeur in Nederland.
 
Persoonlijk vind ik tailrisers niet mooi uit zien. Is een beetje een knutseloplossing. Een mooiere oplossing is die van Öhlins zelf. Je kunt namelijk het onderste bevestigingpunt van de veer laten vervangen door eentje die iets langer is (35mm of zoiets). Volgens mij is de prijs vergelijkbaar met een tailriser. Op mijn website staat er ergens een foto van bij onderdelen. Deze vervanging doen ze dacht ik ook gewoon bij de importeur in Nederland.

Ik denk dat ik die al eens gezien heb op je site. Moeten die niet vastgelast worden? Lijkt een beetje op een dubbele bevestiging, niet?
 
Ik denk dat ik die al eens gezien heb op je site. Moeten die niet vastgelast worden? Lijkt een beetje op een dubbele bevestiging, niet?

Nop, de vering, aanhechtingspunt e.d. blijven hetzelfde. Het enige verschil is dat het onderste stukje van je veerpoot iets langer is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan