XJR opfokken

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.838
0
Op donderdag 28 februari 2002 21:48 schreef kale70 het volgende:
het gerucht gaat dat je een xjr 1300 veel meer pk's kan geven door de inlaatrubbers te vergroten, bij navraag valt dat echter heel erg tegen, wat zijn wel de opties die betaalbaar zijn.
Geen dyno dus :}

kale
Heet je toevallig Crazy Hans? Die had in vroeger tijden als slogan:

Waarom meer betalen als je het goedkoper kunt krijgen bij de kale

;) (was een computerboer, weet niet of hij nog leeft)
 

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.681
26
44
A.
sja...opvoeren is een dure sport...

ik heb even voor je gezocht maar ik kan er weinig over vinden.

vaak andere uitlaten en/of goed laten afstellen wordt ie al een stuk beter van.

een goeie motor tuner is mobu motors http://www.mobu.nl
je zou daar eens kunnen kijken.

voor 1100 euro heeft je xjr 130 pk....
terwijl ie er nu maar 106 stuks heeft....

http://www.gelegenheiten.de/duese/krause.htm
 
Laatst bewerkt:

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Heet je toevallig Crazy Hans? Die had in vroeger tijden als slogan:

Waarom meer betalen als je het goedkoper kunt krijgen bij de kale

;) (was een computerboer, weet niet of hij nog leeft)
Jah, die leeft nog. Ik werk er valk bij :)
 

Dario

Rookie
17 jan 2002
11
0
49
Amsterdam
Een vriend van mij hheft een 4 in 1 uitlaat op zijn XJR gemonteerd ik geloof Lazer, scheeld aanzienlijk in gewicht en geeft behoorlijk wat PK's een XJR schijnt op zijn uitlaten geknepen te zijn, een paar K&N filters erbij en klaar veel goedkoper kan het denk ik niet.
 

Dario

Rookie
17 jan 2002
11
0
49
Amsterdam
Een vriend van mij hheft een 4 in 1 uitlaat op zijn XJR gemonteerd ik geloof Lazer, scheeld aanzienlijk in gewicht en geeft behoorlijk wat PK's een XJR schijnt op zijn uitlaten geknepen te zijn, een paar K&N filters erbij en klaar veel goedkoper kan het denk ik niet.
 

Zorro3

Rookie
23 sep 2001
28
0
Speciale opvoersets zijn in duitsland te koop: Metisse/Krause/Over voor ongeveer 150 Euro. Inbouwen met Dynorun kost netzoveel bij Heiden Tuning.
Ik heb de Metisse kit, scheelt 10 pk.
Compressie verhogen of andere nokkenas kan ook (xjr-tuning.de).
Goedkoop is dat echter geenszins.

XJR-forum:
http://groups.yahoo.com/group/xjrowners
 

Slick-T

Die hard MF'er
21 sep 2003
345
0
40
Hilversum
www.
als je niet eens een dyno kitje wilt kopen voor je fiets heeft het absoluut geen zin om er iets aan te doen. opvoeren kost nou eenmaal wat geld. maar dat zullen andere je denk ik ook al verteld hebben.
als je het doet moet je zeker niet gaan zeuren over 1000 euries anders kun je het beter laten zoals het is. dan heb je ongeveer 118pk of zo of mischien iets meer maar ook een koppel van in de 120Nm. als je heftiger wilt kun je boren en ander carbs doen en dan zit je rond de 150pk.
en voor de echte groote jongens moet je er een turbo of compressor opzetten voor 200-300pk maar dat is zo'n 7000 euries maar dan eet je wel hayabusas en zx12en voor ontbijt.

ik kan het weten...
 

Roadrad

MF veteraan
14 jul 2003
9.745
5
51
Bezoek site
sja...opvoeren is een dure sport...

ik heb even voor je gezocht maar ik kan er weinig over vinden.

vaak andere uitlaten en/of goed laten afstellen wordt ie al een stuk beter van.

een goeie motor tuner is mobu motors http://www.mobu.nl
je zou daar eens kunnen kijken.

voor 1100 euro heeft je xjr 130 pk....
terwijl ie er nu maar 106 stuks heeft....

http://www.gelegenheiten.de/duese/krause.htm
Vergeet madracing niet.. http://www.madracing.nl Mede-eigenaar André heeft zelf een XJR die lekker power heeft....

greetz Rob
 

Mr. Martek

MF veteraan
25 aug 2003
2.227
17
Bezoek site
Grotere inlaatrubbers van een FJ scheelt 3 tot 4 pk. Dus als je echt vermogenstoename wilt, zul je meer geld moeten uitgeven....
 

hoffer

MF veteraan
5 sep 2002
14.278
5
46
Hoogkarspel
www.gruba-grootebroek.nl
http://www.mobu.nl

is een aanrader... (ik heb er mijn cat op de rollerbank gezet + uitlaat...)
Ben er niet zo wild van,het is een ongeremde bank en mijn fiets heeft weet ik veel hoeveel runs gemaakt daar en liep daarna niet meer zoals het hoorde.
Daarna drie/vier keer teruggeweest om het afslaan en verbruik van 1 op 4 te verhelpen.
Ik wil binnenkort eens bij madracing op de bank om te kijken hoe het er nu allemaal uit ziet,want ik vertrouw het nog steeds niet helemaal.