XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Zet er n Barnett conversiekitje in en al t gedoe over. En drukverlies in je kopp.hendel duidt op een revisie van je slave , ook deze een (ori) revisiesetje in en je bent weer jaren uit de problemen.
 
Barnett is redelijk zelf te doen hoor Je kunt hem op de zijstandaard zetten en de olie zakt naar de andere kant en loopt er niet uit ,Plaat eraf halen en de schijven eruit halen ,De laatste zit vast met een soort borgdraad ,Met een punttangetje eruit te halen ,Ik heb er toen gelijk nieuwe platen in gedaan en dan de boel weer in elkaar zetten ,Wel effe een nieuwe pakking mee bestellen en de pakking vlakken goed schoon schrappen
 

Bijlagen

  • koppeling 1.jpg
    koppeling 1.jpg
    46 KB · Weergaven: 21
  • koppeling 2.jpg
    koppeling 2.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 22
  • koppeling 3.jpg
    koppeling 3.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 21
  • koppeling 4.jpg
    koppeling 4.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 23
  • koppeling 5.jpg
    koppeling 5.jpg
    23,6 KB · Weergaven: 19
  • koppeling 8.jpg
    koppeling 8.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 18
  • koppeling 7.jpg
    koppeling 7.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 18
  • koppeling 6.jpg
    koppeling 6.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 18
  • koppeling 9.jpg
    koppeling 9.jpg
    38,8 KB · Weergaven: 19
  • !BrM(mCQ!2k~$(KGrHqMH-D8Eu0v5it,,BLytpsjiHg~~_35.jpg
    !BrM(mCQ!2k~$(KGrHqMH-D8Eu0v5it,,BLytpsjiHg~~_35.jpg
    7,3 KB · Weergaven: 22
aah super, dat lijkt inderdaad goed te doen- platen direct meepakken is inderdaad een goeie dan, als ie toch open is ;)

hartelijk dank voor de snelle reacties!
 
Goedemorgen allemaal, ook ik lees weer mee!:W
Direct een koppelingsvraag- die al vaker behandelt is volgens mij- maar kon het specifieke antwoord zo niet vinden.

bij mijn 1e rit van het seizoen viel het op dat de motor amper ontkoppelt. Het verstellen van de hendel hielp tijdens de rit, maar later zag ik dat de vloeistof vrij laag staat- dus bijvullen lijkt mij hier voldoende? (zo direct even testen)

Verder rijd ik normaliter vrij laag in toeren- maar bij het accelereren bij inhalen (in hogere versnelling) schiet hij vaak door in z’n toeren - bij ca. >4-5000 toeren. een XJR kwaaltje heb ik hier vaker gelezen.. geen ramp, maar wel iets dat ik wil verhelpen.

is dit zelf te doen? En welke stappen neem ik? lijkt mij iets van Platen vervangen? Of de eerder omschreven Barnett koppelingsveren installeren?

hoor graag, alvast dank!
- Voor het ontkoppelen... Bijvullen is een optie, maar kijk dan ook gelijk of je hulp-koppelingscylinder niet lekt...
- Wat je koppeling betreft, klopt dat dat een XJR dingetje is... Bij mij is er compleet Barnett spul in gegaan... Nooit geen problemen mee...
 
Toch nog even hier op terug komen..... Ik wil mijn motorblok ook grondig wassen, mag de dynamo gewoon nat word? Door de sleufjes zie ik wel koper.....
nou als je door een dikke hoosbui rijdt (zelf diverse malen gehad) wordt de boel ook zeiknat... je moet er alleen geen HD reiniger opzetten natuurlijk...
 
Barnett is redelijk zelf te doen hoor Je kunt hem op de zijstandaard zetten en de olie zakt naar de andere kant en loopt er niet uit ,Plaat eraf halen en de schijven eruit halen ,De laatste zit vast met een soort borgdraad ,Met een punttangetje eruit te halen ,Ik heb er toen gelijk nieuwe platen in gedaan en dan de boel weer in elkaar zetten ,Wel effe een nieuwe pakking mee bestellen en de pakking vlakken goed schoon schrappen
is er overigens een specifieke reden dat je EBC koppelingsplaten kiest en niet die van Barnet? (I.c.m. de drukveren?)
dan weet ik even wat te bestellen nl :)
 
is er overigens een specifieke reden dat je EBC koppelingsplaten kiest en niet die van Barnet? (I.c.m. de drukveren?)
dan weet ik even wat te bestellen nl :)
Ik heb ook al eens op m'n wagen EBC remblokken gehad (hielden de wielen lekker schoon en remde goed)
Toen ik die Barnett als setje kocht zaten deze er bij dus had er wel vertrouwen in
Die Barnett zit er bij mij nu 9 jaar in ,Trekt als een tierelier :t
 
Daarom mijn vraag omdat Google verschillende opties en prijzen naar boven brengt 😉
Nou... de kit kan maar 1 type zijn... en die past zoals de tekst doet vermoeden ook in een FJ1100, FJ1200, XJR1200 en XJR1300 .. qua prijzen wisselt het idd, ik heb m zelf ooit besteld bij tweewielerservice Veghel maar die site is nu verandert. Ze leveren overigens nog wel de kit: Koppelingveren ombouwkit Yamaha XJR 1200 / 1300 · BUNKERPARTS, vergeet ook niet meteen je frictieplaten te vervangen: koppelingsplatenset CK 2285 · BUNKERPARTS
 
Zitten wel wat verschillen in volgens mij ,Sowieso de steekas diameter is anders dan die van de 1300
Als je een 1200 vork wil plaatsen moet je ook het 1200 wiel nemen
Ik zou, als je 'm kunt vinden, een vork proberen te scoren van een model nieuwer dan 2017..die is volledig instelbaar en past 1 op 1 in je huidige 1300... idd wat Ger zegt.. .een 1200 vork heeft een dunnere vooras en het wiel heeft 320mm remschijven (t.o.v. 298mm voor de 1300 modellen)
 
Rossi XJR special gebouwd voor hem na z'n overwinning in Argentinie 2015 en gekregen in 2016 ,Het hele verhaal staat op de FB site van het XJR Cafe
 

Bijlagen

  • 2016 Rossi XJR 13.JPG
    2016 Rossi XJR 13.JPG
    67,5 KB · Weergaven: 19
  • 2016 Rossi XJR 15.JPG
    2016 Rossi XJR 15.JPG
    107,4 KB · Weergaven: 19
  • 2016 Rossi XJR 17.JPG
    2016 Rossi XJR 17.JPG
    85,7 KB · Weergaven: 21
  • 2016 Rossi XJR 18.JPG
    2016 Rossi XJR 18.JPG
    80,1 KB · Weergaven: 20
Hebben jullie overigens ook een USB/stroompunt op je XJR? - ik heb hier nog een USB punt liggen mét schakelaar (aan/uit) - dus m.i. zou deze direct op de accu kunnen- en vervolgens het knopje op "uit" - dan loopt in theorie de accu niet leeg right?

of is aansluiten op bijv. koplamp in deze beter?
 
Als je dan toch een USB oplaadpunt ( op het stuur) wil neem dan de spanning weg bij je claxon .
 
Terug
Bovenaan Onderaan