Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
- Voor het ontkoppelen... Bijvullen is een optie, maar kijk dan ook gelijk of je hulp-koppelingscylinder niet lekt...Goedemorgen allemaal, ook ik lees weer mee!
Direct een koppelingsvraag- die al vaker behandelt is volgens mij- maar kon het specifieke antwoord zo niet vinden.
bij mijn 1e rit van het seizoen viel het op dat de motor amper ontkoppelt. Het verstellen van de hendel hielp tijdens de rit, maar later zag ik dat de vloeistof vrij laag staat- dus bijvullen lijkt mij hier voldoende? (zo direct even testen)
Verder rijd ik normaliter vrij laag in toeren- maar bij het accelereren bij inhalen (in hogere versnelling) schiet hij vaak door in z’n toeren - bij ca. >4-5000 toeren. een XJR kwaaltje heb ik hier vaker gelezen.. geen ramp, maar wel iets dat ik wil verhelpen.
is dit zelf te doen? En welke stappen neem ik? lijkt mij iets van Platen vervangen? Of de eerder omschreven Barnett koppelingsveren installeren?
hoor graag, alvast dank!
nou als je door een dikke hoosbui rijdt (zelf diverse malen gehad) wordt de boel ook zeiknat... je moet er alleen geen HD reiniger opzetten natuurlijk...Toch nog even hier op terug komen..... Ik wil mijn motorblok ook grondig wassen, mag de dynamo gewoon nat word? Door de sleufjes zie ik wel koper.....
is er overigens een specifieke reden dat je EBC koppelingsplaten kiest en niet die van Barnet? (I.c.m. de drukveren?)Barnett is redelijk zelf te doen hoor Je kunt hem op de zijstandaard zetten en de olie zakt naar de andere kant en loopt er niet uit ,Plaat eraf halen en de schijven eruit halen ,De laatste zit vast met een soort borgdraad ,Met een punttangetje eruit te halen ,Ik heb er toen gelijk nieuwe platen in gedaan en dan de boel weer in elkaar zetten ,Wel effe een nieuwe pakking mee bestellen en de pakking vlakken goed schoon schrappen
Ik heb ook al eens op m'n wagen EBC remblokken gehad (hielden de wielen lekker schoon en remde goed)is er overigens een specifieke reden dat je EBC koppelingsplaten kiest en niet die van Barnet? (I.c.m. de drukveren?)
dan weet ik even wat te bestellen nl
ff GooglenWaar is dat Barnett spul het beste te bestellen?
Daarom mijn vraag omdat Google verschillende opties en prijzen naar boven brengtff Googlen
Barnett Spring Conversion kits FJ / XJR Motor Onderdelen | Motor Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP
Op zoek naar een Barnett Spring Conversion kits FJ / XJR? Motor Onderdelen | Motor Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOPwww.martijnsmotorwebshop.eu
Nou... de kit kan maar 1 type zijn... en die past zoals de tekst doet vermoeden ook in een FJ1100, FJ1200, XJR1200 en XJR1300 .. qua prijzen wisselt het idd, ik heb m zelf ooit besteld bij tweewielerservice Veghel maar die site is nu verandert. Ze leveren overigens nog wel de kit: Koppelingveren ombouwkit Yamaha XJR 1200 / 1300 · BUNKERPARTS, vergeet ook niet meteen je frictieplaten te vervangen: koppelingsplatenset CK 2285 · BUNKERPARTSDaarom mijn vraag omdat Google verschillende opties en prijzen naar boven brengt
bij onsWaar is dat Barnett spul het beste te bestellen?
Ok lekker duidelijkbij ons
Zitten wel wat verschillen in volgens mij ,Sowieso de steekas diameter is anders dan die van de 1300Weet iemand of de voorvork van xjr 1200 hetzelfde is als die van een 1300?
Ik zou, als je 'm kunt vinden, een vork proberen te scoren van een model nieuwer dan 2017..die is volledig instelbaar en past 1 op 1 in je huidige 1300... idd wat Ger zegt.. .een 1200 vork heeft een dunnere vooras en het wiel heeft 320mm remschijven (t.o.v. 298mm voor de 1300 modellen)Zitten wel wat verschillen in volgens mij ,Sowieso de steekas diameter is anders dan die van de 1300
Als je een 1200 vork wil plaatsen moet je ook het 1200 wiel nemen
Blijft ook een fantastisch gaaf ding!Rossi XJR special gebouwd voor hem na z'n overwinning in Argentinie 2015 en gekregen in 2016 ,Het hele verhaal staat op de FB site van het XJR Cafe