XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Pas wel op met de uitlaten. De laatste carburateur types 2004-2006 hebben iets langere uitlaten waardoor het ophangpunt ook iets verder naar achteren ligt. Als je een type van 2003 of ouder hebt kun je dat probleem opvangen door ook de passagier stepjes te vervangen door stepjes van een 2004-2006 type.
 
Als ik deze aanpassing op youtube bekijk, dan zie ik dat er een extra kapje/dekseltje in komt. Is deze ergens te bestellen? Weet jij dat zo?
Klopt, kan je bestellen bij Klaus Goerz in Duitsland:

https://www.xjr-tuning.com/artikeluebersicht/1/artikel-der-kategorie-Exhaust.html
Hij verkoopt 2 versies, met een doorlaat van 28mm en een doorlaat van 38 mm. Ik heb die van 28mm bij hem besteld. Dan maakt de XJR een iets diepere brom dan standaard maar alles blijft binnen de perken. De 38 mm schijnt behoorlijk geluid te maken maar ik wil ook graag een circuit dag kunnen doen of een weekendje Eifel kunnen doen zonder de dempers te wisselen..
Installatie is simpel. Voor het mooie heb je een 35mm gat boor voor staal nodig en een popnageltang om de kapjes terug te plaatsen. Bij het eindkapje de db killer losboren en dan trek je het pijpje er zo uit met een waterpomp tang.

Heb je een 2004-2006 model dan heb je een hele diepe gatboor (ca. 15cm) nodig omdat bij dit type de db-killer pijp onderin ook vast gelast zit. Dan moet je dus het eindkapje los boren maar ook de voet van het pijpje echt ca. 15cm in de demper. Het kan maar lastiger.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, kan je bestellen bij Klaus Goerz in Duitsland:

https://www.xjr-tuning.com/artikeluebersicht/1/artikel-der-kategorie-Exhaust.html
Hij verkoopt 2 versies, met een doorlaat van 28mm en een doorlaat van 38 mm. Ik heb die van 28mm bij hem besteld. Dan maakt de XJR een iets diepere brom dan standaard maar alles blijft binnen de perken. De 38 mm schijnt behoorlijk geluid te maken maar ik wil ook graag een circuit dag kunnen doen of een weekendje Eifel kunnen doen zonder de dempers te wisselen..
mooi spul....maar.ik vind het wel aan de prijs voor een stukje staal....
 
mooi spul....maar.ik vind het wel aan de prijs voor een stukje staal....
Dat is waar, maar weer een stuk goedkoper dan sport uitlaten. En grootste voordeel is dat je de originele uitlaten behoudt, die staan toch wel het mooiste bij de motor vind ik!
En als je geen setje wil bestellen kan je het ook zo doen. En dan zet je alleen het zwarte grote eindkapje/ring terug en klaar is Kees..
IMG_4284.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja volgens mij ook... en @Skip1972 als je iemand kan vinden die handig is met RVS lassen dan kun je ze ook laten maken... zo spannend is het ook niet.
Hoe dik zou het rvs zijn? 2 mm? Ik heb iemand die het voor mij kan lassen als ik zelf het materiaal aanlever. Ik zie online bedrijven die ronde schijven met gat en al verkopen. Pijpje erbij en dat is het dacht ik....
 
Hoe dik zou het rvs zijn? 2 mm? Ik heb iemand die het voor mij kan lassen als ik zelf het materiaal aanlever. Ik zie online bedrijven die ronde schijven met gat en al verkopen. Pijpje erbij en dat is het dacht ik....
RVS is erg sterk dus 2mm lijkt mij voldoende….en meer dan een schijfje met een buisje is het niet. Wel gasdichte RVS popnagels gebruiken bij montage anders vliegen ze geheid er een keer uit…..
 
Terug
Bovenaan Onderaan