XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Dag allen,
ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor mn customized XJR. Niet per se een andere vorm/stijl, maar vooral wat 'smaller', dus minder breed qua grepen.
Nu zit er een K-maxx Fatty32 op, deze (de C32-EN).
Kleur en vorm zijn prima, maar de breedte van 800mm mag minder.
Wie heeft er weet van een kwalitatief goed stuur, in dezelfde kleur zwart, grofweg dezelfde vorm/stijl, maar dan met een breedte ergens tussen 720mm en 760mm?
Ik heb lang zitten zoeken op de site van Renthal bij de Fatbars, maar volgens mij hebben die een kleinere diameter dan de 32mm van het stuur nu. Ik wil toch proberen alleen het stuur te vervangen en niet ook de risers die er nu op zitten.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er zelf een cross stuur op zitten, die komt van westlandcustoms (wel een brede versie) maar zoiets zo je ook nog kunnen overwegen
beetje supermoto stijl
 
ik heb er zelf een cross stuur op zitten, die komt van westlandcustoms (wel een brede versie) maar zoiets zo je ook nog kunnen overwegen
beetje supermoto stijl
Heb je XJR ff bekeken op de foto op pagina 1 van deze thread, maar stuurvorm is wat lastig te zien. Heb je een linkje van je stuur bij Westland? Heb de site bekeken maar vermoed dat ze geen sturen hebben met een diameter van 32mm..
 
Heb je XJR ff bekeken op de foto op pagina 1 van deze thread, maar stuurvorm is wat lastig te zien. Heb je een linkje van je stuur bij Westland? Heb de site bekeken maar vermoed dat ze geen sturen hebben met een diameter van 32mm..
Ik kan hem zo bij hen niet weervinden... maar zie nu idd dat je 32mm bedoelt- die van mij is dunner 😅 en volgens mij zijn al die cross stuurtjes dat ..
 

Bijlagen

  • F572D7E2-C87B-46FB-8883-29B9F777CC65.jpeg
    F572D7E2-C87B-46FB-8883-29B9F777CC65.jpeg
    257,6 KB · Weergaven: 17
Heb er een LSL Street bar op zitten ,Die zijn bij de klampen 29 mm De standaard sturen 22 mm Stuur is wel belangrijk voor je zit houding
Als je te ver naar voren moet gaan hangen kun je er rugpijn aan over houden. Had er eerst de eigenbouw klampen ,Later zwarte erop gezet

Stuurzwart.jpg
risers 2.jpg
 
Even een vraag voor de mensen met 4 in 1 akrapovic (RP02) hoort er geen bevestiging onder het blok bij? Bij mijn BSM zit er een beugel waar het van 2 naar 1 gaat zeg maar. Ik heb net een kompleet akrapovic systeem en daar zit het niet bij, als ik op het net kijk zie ik bij de afbeeldingen ook niet.

Binnenkort kompleet BSM Future 4 in 1 te koop 😎
Nope is volledig zwevend systeem, het weegt ook geen reet!
 
Heb er een LSL Street bar op zitten ,Die zijn bij de klampen 29 mm De standaard sturen 22 mm Stuur is wel belangrijk voor je zit houding
Als je te ver naar voren moet gaan hangen kun je er rugpijn aan over houden. Had er eerst de eigenbouw klampen ,Later zwarte erop gezet

Bekijk bijlage 1614763Bekijk bijlage 1614764

Is idd ook een punt waar ik rekening mee moet houden.. Hieronder de serie waar mijn huidige stuur uit komt, de bovenste, de C32-EN
Denk er over de middelste te gaan proberen, de C32-SB, maar beetje korter, maar wel wat lager. Aangezien MN XJR door het customizen wat lager zit, denk ik dat ik met het middelste stuur wel wat fijner zit.
Als ik alles wat op het stuur zit over wil zetten, zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

1617387932256.png

EN-Variante 800mm breit, 17° gekröpft, 180mm hoch
SB-Variante 780mm breit, 16° gekröpft, 135mm hoch
CR-Variante 820mm breit, 13° gekröpft, 90mm hoch
 
Meestal past het allemaal wel ,gashendel zit een boutje in wat je het stuur in draait (draait ie niet mee als je het gas opentrekt)
FF kijken hoe ie uitkomt en dan een klein gaatje boren waar het puntje van het boutje invalt
 
Meestal past het allemaal wel ,gashendel zit een boutje in wat je het stuur in draait (draait ie niet mee als je het gas opentrekt)
FF kijken hoe ie uitkomt en dan een klein gaatje boren waar het puntje van het boutje invalt
Thanks!
 
Ik heb een hele nare rammel aan mijn XJR...Bij stationair draaien is het er niet....op asfalt rijden is het er niet...maar op klinkerwegen.... Ik kan het niet localiseren.
Al met voet op de standaard gereden, zachtjes geremd, motor ontkoppelt, rammel blijft.
Het lijkt een beetje boven bij het blok vandaan te komen.
Zijn er XJR rijders die dit herkennen en mij een tip kunnen geven waar te zoeken?
 
Dag allen,
ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor mn customized XJR. Niet per se een andere vorm/stijl, maar vooral wat 'smaller', dus minder breed qua grepen.
Nu zit er een K-maxx Fatty32 op, deze (de C32-EN).
Kleur en vorm zijn prima, maar de breedte van 800mm mag minder.
Wie heeft er weet van een kwalitatief goed stuur, in dezelfde kleur zwart, grofweg dezelfde vorm/stijl, maar dan met een breedte ergens tussen 720mm en 760mm?
Ik heb lang zitten zoeken op de site van Renthal bij de Fatbars, maar volgens mij hebben die een kleinere diameter dan de 32mm van het stuur nu. Ik wil toch proberen alleen het stuur te vervangen en niet ook de risers die er nu op zitten.
Ik heb een renthal stuur, die is 28mm dus te dun voor wat jij zoekt.
 

Bijlagen

  • 20210220_160741.jpg
    20210220_160741.jpg
    589,3 KB · Weergaven: 8
Ik heb een renthal stuur, die is 28mm dus te dun voor wat jij zoekt.
Dank voor je reactie! Zag al dat Renthal Fatbar 28mm is en dat de Fatbar36 dus 36mm is.. vallen dus idd buiten de boot als ik mn risers niet wil vervangen. Ga dus een andere versie proberen (SB) uit de serie van mn huidige stuur..
 
Ik weet niet of je bij Klaus dat luchfilterbeugeltje er bij hebt besteld anders moet je met een vijl de gaten waar je het luchtfilter mee vast zet wat groter maken Voor iedereen die twijfelt of ie deze rubbers er al op heeft zitten een fotootje van de lengte van de FJ rubbers
Ik heb er ook nog zo'n Krause deksel en een K&N filter inzitten ,Normaal zit dat plastic kapje er op
Dag Mogas, vraagje nog over die Krause-deksel. Ik heb zo'n complete kit besteld, incl andere sproeiers, gasschuifveren en ontstekingsbasisplaat. Heb jij dit ook allemaal gedaan of heb je echt alleen die deksel erop gezet? Vroeg me af of dit laatste namelijk wel kan zonder het overige aan te passen?
 
Kon ooit op het duitse Ebay een komplete airbox met dat deksel erop kopen
Heb de hele zooi gekocht en aan die vent gevraagd om alleen dat deksel naar me toe te sturen :t
De rest is dus bij mij niet aangepast
 
@mogas: dankje nog! FJ rubbers zitten erop, deksel ws later dan nog even. Voor de rest nieuwe bandjes (uiteindelijk de Road 5 GT's geworden), terug naar de OEM uitlaten en wat ander klein cosmetisch werk (voorspatbord in het zwart en ingekort; en nieuwe rim-striping). Klaar voor het mooie weer!:t

Bekijk bijlage 1617464
Ben benieuwd naar je ervaringen met de road 5! Ik twijfelde om ze ook te kopen maar ben toch voor de conti road attack gegaan omdat ik daar al zeer goede ervaringen mee had.
 
Ben benieuwd naar je ervaringen met de road 5! Ik twijfelde om ze ook te kopen maar ben toch voor de conti road attack gegaan omdat ik daar al zeer goede ervaringen mee had.
Zal je nog eens een bericht doen als ik er wat km's mee op heb zitten. Al heb ik alleen de T30's als vergelijkingsmateriaal. Na wat reviews lezen, ervaringen horen en dealers bellen was mijn conclusie: een slechte band bestaat niet meer. Het is een karakter-keuze die je maakt. De Road 5's spraken mij toch het meeste aan daarin (all-round, neutraal en stabiel, maar toch licht sturen). Alhoewel, als er een zware uitvoering van de Metzeler Roadtec SE's (net iets sportiever) was geweest, had ik die waarschijnlijk ook wel willen proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan