XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Moest je voor deze dempers nu dieper boren?
Nee voor deze niet. Dit is een foto van mijn 1200 Kenny, daar hoef je alleen de achterste los te boren en niet de onderste dieper in de demper.
Bij de wat langere uitlaten, ik meen vanaf model 2004 (ophangpunt uitlaat achter de duostep) moet je wel dieper borren, daar zitten ze vast gelast.
Ik heb er een speciale lange gatzaag voor..
 
Nee voor deze niet. Dit is een foto van mijn 1200 Kenny, daar hoef je alleen de achterste los te boren en niet de onderste dieper in de demper.
Bij de wat langere uitlaten, ik meen vanaf model 2004 (ophangpunt uitlaat achter de duostep) moet je wel dieper borren, daar zitten ze vast gelast.
Ik heb er een speciale lange gatzaag voor..
duidelijk.. ik heb de korten..dus alleen de plaat eruit.
 
om nog even terug te komen op die uitlaat aanpassing. Ik zie nu pas dat mijn uitlaten de zwarte "kommetjes" missen. Ik kan ze op internet niet los vinden. Heeft dit een bepaalde naam dat ik gerichter kan zoeken?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230321_100906_YouTube.jpg
    Screenshot_20230321_100906_YouTube.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 17
om nog even terug te komen op die uitlaat aanpassing. Ik zie nu pas dat mijn uitlaten de zwarte "kommetjes" missen. Ik kan ze op internet niet los vinden. Heeft dit een bepaalde naam dat ik gerichter kan zoeken?
Nee, ik heb ze niet. Maar je hebt ze niet perse nodig als je de pijpjes uitboord met een gatzaag. Dan krijg je een netjes mooi rond gat, zie mijn eerdere post 1 of 2 pages terug..
 
Voor de liefhebbers heb ik na verkoop van mijn xjr nog een topkuip (waar het ruitje voor het mooie vervangen zou mogen worden )
Mag voor een mooi bod opgehaald worden ,stuur niks op ……
 

Bijlagen

  • IMG_5131.jpeg
    IMG_5131.jpeg
    534 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Ik.wil zo even mijn dempers wisselen. Volgens mij zit er tussen collector en demper een grafietbus? Is deze her te gebruiken? Ze zijn net nieuw. En stel, dat ie in de demper blijft zitten, kan ik deze dan voorzichtig verwijderen en in de andere demper zetten?
 
Er zit inderdaad een soort pakking ring tussen. Als het een pekelfiets is zitten die vaak zo vast geplakt dat je ze er niet heel uitkrijgt maar meestal lukt het wel.
 
Er zit inderdaad een soort pakking ring tussen. Als het een pekelfiets is zitten die vaak zo vast geplakt dat je ze er niet heel uitkrijgt maar meestal lukt het wel.
Sorry, ik was niet geattendeerd op deze reactie. Het is ondertussen gelukt. Heb er nieuwe bussen tussen gedaan.
 
Toch nog even een vraagje over het verhogen van de veervoorspanning achter van de Ohlins op mijn XJR. Ondertussen heb ik de beschikking over de haken die ik nodig heb. Toen ik even wat probeerde vond ik dat er veel ruimte tussen de 2 stelschijven kwam.
Nu ik een handleiding vond online, zie ik dat de veervoorspanning 3 standen kent? Ik dacht dat het een soort van schroefdraad was, maar dat is dus niet zo?
Als ik de voorspanning wil wijzigen dan kies ik 1 van die 3 standen? Ik voeg een plaatje uit de handleiding bij.
 

Bijlagen

  • schokbreker.jpg
    schokbreker.jpg
    96 KB · Weergaven: 25
Terug
Bovenaan Onderaan