#8 zat weer op 100 paginas en dus hier #9
Dit topic is bedoeld voor iedere XJRrijder of geinterreseerde
de vorige topics kun je vinden op
XJR-lijst op MF
XJR topic op M-F part two.
XJR Topic deel 3
XJR Topic deel 4
XJR topic nr 5
XJR Topic Nr 6
Het XJR Topic # 7
Motor-Forum
Wil je nu een XJR kopen dan hier wat tips
Hoe ziet het ding eruit ? Je ziet meestal aan de looks v/d brommert wel hoe ie onderhouden is
Aantal KMs maakt niet zo heel veel uit ,Blok is redelijk bulletproof
De klepdekselpakking soms wil lekken. Mocht je deze moeten vervangen gebruik dan een originele Yamaha pakking. Imitaties hebben geen beste reputatie
Een slippende koppeling bij een KOUD blok hoeft niet verontrustend te zijn.
En de slippende koppeling kan met een zgn. barnett koppeling verholpen worden.
Aan de linkerkant zit onderin het blok de koppelingspomp
Haal er ff een vinger onderdoor ,Is ie nat dan moet ie gereviseerd worden
Neem daarvoor net als voor de klepdeksel de originele yamaha onderdelen
Verder de collector onder het blok even goed bekijken, die kan soms wel eens aan de krokante kant zijn.
En kijk even goed naar de inlaatrubbers. Deze willen nog wel eens uit drogen en daardoor valse lucht door de haarscheurtjes zuigen.
Hieronder wat kleuren en jaartallen van de XJR
Meer info over de verschillend XJR types Yamaha Motor
Yamaha XJR - Wikipedia
Ab Thijssen
ARTC155
Bazza
Beresteef
Biker59
BOaz
Charlie Fox
Drs Rob
Fast Friend
Iceshade
ItsmeA3
John-Ta
Jos Raak
Juliet Whiskey
Lasmoat
Mark Schoof
Marceldp
Matn
Mausl
Mogas
Paco-b
Raoul
Ray3446
RED XJR RIDER
Robberobbe
Rotboer
Rupert87
RVWXJR1300
Senna46
Simsonleeuw
tdmrat
Technieker
Traumaxx
Tu-enter-
Voldoor
Volume
Vonketrekker
Wilholm68
WinstonWolff
xjr1963
Dit topic is bedoeld voor iedere XJRrijder of geinterreseerde
de vorige topics kun je vinden op
XJR-lijst op MF
XJR topic op M-F part two.
XJR Topic deel 3
XJR Topic deel 4
XJR topic nr 5
XJR Topic Nr 6
Het XJR Topic # 7
Motor-Forum
Wil je nu een XJR kopen dan hier wat tips
Hoe ziet het ding eruit ? Je ziet meestal aan de looks v/d brommert wel hoe ie onderhouden is
Aantal KMs maakt niet zo heel veel uit ,Blok is redelijk bulletproof
De klepdekselpakking soms wil lekken. Mocht je deze moeten vervangen gebruik dan een originele Yamaha pakking. Imitaties hebben geen beste reputatie
Een slippende koppeling bij een KOUD blok hoeft niet verontrustend te zijn.
En de slippende koppeling kan met een zgn. barnett koppeling verholpen worden.
Aan de linkerkant zit onderin het blok de koppelingspomp
Haal er ff een vinger onderdoor ,Is ie nat dan moet ie gereviseerd worden
Neem daarvoor net als voor de klepdeksel de originele yamaha onderdelen
Verder de collector onder het blok even goed bekijken, die kan soms wel eens aan de krokante kant zijn.
En kijk even goed naar de inlaatrubbers. Deze willen nog wel eens uit drogen en daardoor valse lucht door de haarscheurtjes zuigen.
Hieronder wat kleuren en jaartallen van de XJR
Meer info over de verschillend XJR types Yamaha Motor
Yamaha XJR - Wikipedia
Ab Thijssen
ARTC155
Bazza
Beresteef
Biker59
BOaz
Charlie Fox
Drs Rob
Fast Friend
Iceshade
ItsmeA3
John-Ta
Jos Raak
Juliet Whiskey
Lasmoat
Mark Schoof
Marceldp
Matn
Mausl
Mogas
Paco-b
Raoul
Ray3446
RED XJR RIDER
Robberobbe
Rotboer
Rupert87
RVWXJR1300
Senna46
Simsonleeuw
tdmrat
Technieker
Traumaxx
Tu-enter-
Voldoor
Volume
Vonketrekker
Wilholm68
WinstonWolff
xjr1963
Laatst bewerkt: