XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt voor de reacties, mooie foto! a.s. weekeinde 1 bekijken...zal laten weten hoe het is gegaan.
Nou...ik heb hem....wat een gave fiets en wat een power..
Zit er prima op.....
Motorblok heeft wel redelijk wat oxidatie... iemand hier ervaring mee met het weghalen hiervan?
 

Bijlagen

  • 20210129_102111.jpg
    20210129_102111.jpg
    133,6 KB · Weergaven: 12
  • 20210129_102107.jpg
    20210129_102107.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 11
Nou...ik heb hem....wat een gave fiets en wat een power..
Zit er prima op.....
Motorblok heeft wel redelijk wat oxidatie... iemand hier ervaring mee met het weghalen hiervan?
Blanke lak eraf schuren met heel fijn schuurpapier en dan polijsten ... Kleppendeksel word wat meer werk ,Kun je het beste eraf halen en laten stralen en dan op polijsten ,Moet je ook wel een nieuwe pakking voor dat deksel hebben
 
dank voor je reactie....wel een serieus klusje dus...
Valt wel mee... Er zijn zat mogelijkheden ,Tweede hands een deksel op de kop tikken ,Die opknappen en dan uit wisselen ,Er zijn er ook die verchromen hem Je kunt bij Home - IWT Motorcycle Custom Parts, Yamaha XJR een open venster deksel kopen.
Ik heb zo'n polijst machien in de schuur staan en het resultaat is verbluffend ,Kun je alles glimmend mee krijgen ,Je moet het er alleen ff afschroeven

m_2016-05-20 XJR polish.jpg
 
ja..dat ziet er goed uit! Denk ook dat demonteren beter is.
Is die kap op de foto ook demontabel?
 
dank voor de reacties. Ik ga er met wat betere temperaturen eens mee bezig!

Nog wel een volgende vraag. Er moet een nieuwe achterband op. Met zoeken hier op het forum kom ik er niet helemaal uit.
Ik ben een rustige rijder, hoef niet plat door de bochten. Mooi weer, al zal ik vast wel een keer een regenbui over me heen krijgen.
Ik denk dat ik begin te rijden zodra het boven de 10 graden is....
Iemand die mij een band kan adviseren?
 
Is meestal een persoonlijke keus ,Ik rij al een aantal jaren op Michelin Pilot road serie ,Prima band
Er zijn banden zaken in Nl die banden naar het adres van jou keus sturen en je kunt hem er daar dan op laten zetten
Ze hebben de huidige types maar je kunt ook een ouder type wat nog op voorraad is kiezen ,is weer iets goedkoper
 
Laatst bewerkt:
dank voor de reacties. Ik ga er met wat betere temperaturen eens mee bezig!

Nog wel een volgende vraag. Er moet een nieuwe achterband op. Met zoeken hier op het forum kom ik er niet helemaal uit.
Ik ben een rustige rijder, hoef niet plat door de bochten. Mooi weer, al zal ik vast wel een keer een regenbui over me heen krijgen.
Ik denk dat ik begin te rijden zodra het boven de 10 graden is....
Iemand die mij een band kan adviseren?
Ik zou dezelfde als voor nemen..of dat echt beter zou ik niet weten( de bandenboer zegt van wel) maar persoonlijk hou ik ervan dat het klopt.

Ik rij met Bridgestone battlax T31
 
Komt uit Australie ,Het Blad Motorrijder had voor een jubileum een scrambler van de XJR gebouwd ,Zou in een serie gebouwd gaan worden maar is nooit een succes geworden ,Net wat Roadrad zegt ,Ding is loodzwaar
 

Bijlagen

  • 1900336_10153157028489628_3939601069847275500_o_zpsy9ol8pt0.jpg
    1900336_10153157028489628_3939601069847275500_o_zpsy9ol8pt0.jpg
    74,8 KB · Weergaven: 7
Even een, misschien wel domme/simpele, vraag tussendoor.
Een 99'er XJR, heeft die op de voorrem ook een remlichtschakelaar?
 
Kijk even onder de hoofdremcilinder, dan zie je hem zo zitten (of het schroefgaatje, waar hij hoort te zitten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan