XJR topic #9

Trioemph

Sapperdeflap
30 aug 2018
1.064
4.541
Beste xjr bezitters, ik heb een vraag, ik heb een xjr van 2013 met niet originele spiegels. Nu wil ik graag de rechthoekige van modeljaar 99-06 erop. Ik heb deze ook besteld maar het setje heeft een schroefdraad linksom en de ander rechtsom. Mijn vraag is klopt het dat bij deze modeljaren de linker- en rechter schroefdraad voor de spiegels verschillen? Bij mijn 2013 zijn ze beiden gewoon rechtsom.
 

mogas

MF veteraan
22 jun 2004
8.516
38
62
Spijkenisse
Je kunt er ook speciale tussenstukjes voor kopen die van linksdraad naar rechtsdraad


Denk dat twee linkerspiegels niet uit komen Volgens mij kan je die niet helemaal omdraaien
 

Trioemph

Sapperdeflap
30 aug 2018
1.064
4.541
Die vicma spiegels had ik besteld. Linker past ook gewoon rechts. Even wat verdraaien en dan past het prima. Rechter moet ik nu even omruilen voor een linker. Komt goed.
 
  • Like
Waarderingen: mogas

Taliesin

Rookie
28 jul 2018
29
1
Vraagje.

Ik vind de XJR's echt prachtig maar ben niet wild van in-lijn 4 cilinders. Anders was dit voor mij een perfecte motor geweest, vind m al heel lang mooi.

Ik vroeg me af of er geluidsverschil in zit als je de eerdere carburateur modellen vergekijkt met de latere FI modellen. Ik hoorde laatst een 2003/2004 langskomen en die klonkt toch behoorlijk rauw en bijna "tweecilinderig". Iemand een idee of hier verschil in zit?
 

Taliesin

Rookie
28 jul 2018
29
1
ori open, que? Je denkt dus dat er wel degelijk verschil in zit tussen de oudere en nieuwere modellen?
Qua aftermarket uitlaten heb ik al veel verschillende gehoord maar die vond ik allemaal redelijk hetzelfde klinken op een XJR, dwz wel stoer maar heel duidelijk de zoem van de in lijn 4.
 

Voldoor

Ja en !!
Donateur
31 okt 2005
2.119
152
Venlo
Ori - origineel
Open- zonder E keur.
En 4 in 2 roffelt meer als een 4in1.
De mijne is origineel 4-2 maar heb al jaren een 4-1 erop met zowel een legale demper met E-keur en een demper zonder E-keur.(Laser pro d'or) 😋
 
  • Like
Waarderingen: Taliesin

mogas

MF veteraan
22 jun 2004
8.516
38
62
Spijkenisse
Akra 4 in 1 met diverse andere modificaties aan luchtinlaten ,Rubbers ,K&N ,Open filterplaat enz.
Als ik het gas open en hij komt boven de 4000 toeren dan hoor je hem aanzuigen
Iedere fiets klinkt anders ,Iedere uitlaat klinkt anders ,Heb zelf twee Laser Pro'dors erop gehad $(KGrHqV,!lsE4mhGSBITBOOdbuIOO!~~0_12.jpg Carb%20Intake-1.jpg K&N filter XJR.jpg 30581863_1775688662453791_1503908981874374694_n.jpg
 

N.Holgerson

XJR 1200
27 okt 2005
6.891
40
30
Noord-Holland
Ik heb de laser 4-2-4 (eigenlijk 4-2 waarvan de 2 linkpipes weer vertakken in ieder 2 dempers.

Klinkt lekker rauw, roffelend. Zwaar stationair. Stationair mooi slagje erin. Heel anders dan een 4-1. Is ook mooi, maar anders.
 

Senna46

Die hard MF'er
8 feb 2009
549
16
52
Oosterland (Zeeland)
ori open, que? Je denkt dus dat er wel degelijk verschil in zit tussen de oudere en nieuwere modellen?
Qua aftermarket uitlaten heb ik al veel verschillende gehoord maar die vond ik allemaal redelijk hetzelfde klinken op een XJR, dwz wel stoer maar heel duidelijk de zoem van de in lijn 4.
Geluid verschilt inderdaad per configuratie, 4 in 1, 4 in 2 etc, en qua aanzuig zeker ook verschil. Merk t nu zelf ook met de losse filters en niet E-keur 4 in 2. XJR 2019.jpg
 

-arthur-

Die hard MF'er
4 jul 2007
395
1
33
Leiden
Ik heb de laser 4-2-4 (eigenlijk 4-2 waarvan de 2 linkpipes weer vertakken in ieder 2 dempers.

Klinkt lekker rauw, roffelend. Zwaar stationair. Stationair mooi slagje erin. Heel anders dan een 4-1. Is ook mooi, maar anders.
Netjes op het gas en gerochel bij gas dicht. DB killers zitten gemonteerd, wel even de sproeiers vervangen. ^underconstruction^

IMG_4692kl.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Senna46

Senna46

Die hard MF'er
8 feb 2009
549
16
52
Oosterland (Zeeland)
Ff iets anders, mijn benzinemeter funktioneert niet meer. Nu is dat wel na installatie van KN filters waarbij tank los is geweest en montage nieuw chromen kappen tellerhuis. Beide heb ik laten doen dus misschien is er iets los of zo? Enig idee waar te zoeken iemand?
 

Senna46

Die hard MF'er
8 feb 2009
549
16
52
Oosterland (Zeeland)
Klopt niet echt heel betrouwbaar maar toch indicatie. Ben ff aan t googlen geweest ook en stekker onder tank zou t kunnen zijn (groene) maar gisteren al gecheckt en die zit vast. Andere zou komen door imitatie tellerhuis. Deze tekst kwam ik tegen alleen ik kan niet meer vergelijken met oude....
If you have fitted aftermarket casings there is a bit you need to cut out. check old genuine casing and you will see that where top of fuel gauge needle goes there is a gap to allow it to move in an arc, this is one piece on the aftermarket casings which stops the needle moving.
You need to cut out the top piece (about 25mm) it will be self explanatory when you compare the two together.