XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zweet/lekt je aftapplug niet een beetje?
Anders even bij verversen een nieuwe dichtring monteren.
 
of het erg is ligt eraan hoeveel olie je verliest... komt het niet toevallig van tussen de kleppendekselpakking lopen? er is natuurlijk altijd wat aan te doen maar dan moet je eerst weten waar het "lekt" via een pakking of via een keerring (schakelpook of primaire aandrijfas) of via de aftapplug... klepdekselpakking is nog redelijk eenvoudig zelf te doen alsmede de aftapplug maar keerringen of blokpakkingen vragen aanzienlijk meer arbeid.
 
Dank voor de reacties- heb alles eerst maar weer is helemaal goed schoon en vet vrij gemaakt. van het voorjaar na een ritje dan maar is zien of ik de bron ergens kan vinden
 
kwam ik tegen op Marktplaats:


als ze goed zijn is het echt de moeite waard om je oude (niet instelbare) Öhlins dempers voor deze te vervangen.. wereld van verschil

Had ze ook al voorbij zien komen. Ff zoeken op aliexpres en je vind ze voor een stuk minder dan de vraagprijs hier...
 
appels en peren... aliexpress verkoopt geen echte Öhlins schokbrekers..... 220 eu voor een paar goede OEM/genuine dempers is echt geen geld... sowieso zou ik voor essentiele zaken voor de motor (remmen, schokbrekers, stuur etc) helemaal niets uit China bestellen.. . maar das mijn keuze :)
 
Laatst bewerkt:
appels en peren... aliexpress verkoopt geen echte Öhlins schokbrekers..... 220 eu voor een paar goede OEM/genuine dempers is echt geen geld... sowieso zou ik voor essentiele zaken voor de motor (remmen, schokbrekers, stuur etc) helemaal niets uit China bestellen.. . maar das mijn keuze :)

Als je de advertentie en de foto’s nog eens goed bekijkt staat er nergens dat het echte Öhlins zijn ;)

Waren het echte geweest had ik ze allang gekocht
 
Zijn zat van deze sets te vinden op aliexpres namelijk
 

Bijlagen

  • BFA2DBA8-0C24-4664-BECF-BCB2B8B207A4.png
    BFA2DBA8-0C24-4664-BECF-BCB2B8B207A4.png
    129,9 KB · Weergaven: 8
kwam ik tegen op Marktplaats:


als ze goed zijn is het echt de moeite waard om je oude (niet instelbare) Öhlins dempers voor deze te vervangen.. wereld van verschil
Uiteraard zijn dat geen echte ohlins, die kosten minimaal 3x die prijs. Maar de originele veren zijn toch ook een andere fabrikant met een sticker van ohlins erop?
 
Bar end spiegeltjes maar is even getest 😇
 

Bijlagen

  • FD125E83-4287-4627-B2C1-9614032F6A21.jpeg
    FD125E83-4287-4627-B2C1-9614032F6A21.jpeg
    263,6 KB · Weergaven: 10
Is er ook iemand die een achterlicht incl. knippers gemonteerd heeft? zo ja- welk type? 8-)
dan is de kans groot dat dit bij mij ook past

Zoek nl. een achterlicht unit waar de knipperlichten bij in zitten voor onder het nieuwe type zadel.
zie ze wel voor het oude type voorbij komen.. :X

andere optie zou zijn om het "nieuwe" type achterlicht eronder te hangen met losse knipperlichten strak achter 't kenteken
 
Is er ook iemand die een achterlicht incl. knippers gemonteerd heeft? zo ja- welk type? 8-)
dan is de kans groot dat dit bij mij ook past

Zoek nl. een achterlicht unit waar de knipperlichten bij in zitten voor onder het nieuwe type zadel.
zie ze wel voor het oude type voorbij komen.. :X

andere optie zou zijn om het "nieuwe" type achterlicht eronder te hangen met losse knipperlichten strak achter 't kenteken

Niet helemaal wat je vraagt, maar ik heb het zo gedaan.
Met originele knippers en rizoma kentekenplaathouder You are being redirected...

P1050513 klein.jpg
 
Nog een plaatje van origineel en na aanpassing. Ik vond het er een stuk van opgeknapt.
Ik wou nog kleinere knippers er op zetten maar vond dat uiteindelijk niet zo nodig.

voorenna klein.jpg
 
Nog een plaatje van origineel en na aanpassing. Ik vond het er een stuk van opgeknapt.
Ik wou nog kleinere knippers er op zetten maar vond dat uiteindelijk niet zo nodig.

Bekijk bijlage 1459828
ah dat ziet er wel gaaf uit zeg- ik bouw het nieuwe zadel op 't "oude model" - dus zal is kijken hoe ik qua ruimte uitkom. Dit ziet er in ieder geval wel strak uit!
 
Is er ook iemand die een achterlicht incl. knippers gemonteerd heeft? zo ja- welk type? 8-)
dan is de kans groot dat dit bij mij ook past

Zoek nl. een achterlicht unit waar de knipperlichten bij in zitten voor onder het nieuwe type zadel.
zie ze wel voor het oude type voorbij komen.. :X

andere optie zou zijn om het "nieuwe" type achterlicht eronder te hangen met losse knipperlichten strak achter 't kenteken


Ik ken iemand die er zo eentje ingebouwd had en die werd aangehouden en kreeg er een prent voor
Volgens de regels moet er tussen je knipperlichten iets van 18 cm zitten B|
 
Ik ken iemand die er zo eentje ingebouwd had en die werd aangehouden en kreeg er een prent voor
Volgens de regels moet er tussen je knipperlichten iets van 18 cm zitten B|
Jaa klopt.. was ik van op de hoogte.
heb ze op m’n zx10 ook geïntegreerd, dat gaat gelukkig altijd nog goed 😜
 
Ben benieuwd. Ik vraag me af of het frame daar achterin hetzelfde is op nieuwe en oude model. Laat maar weten en succes!
Dit is een beetje het idee.. past in ieder geval niet een op een- maar daar is vast iets op te verzinnen.
zadel past in ieder geval wél op de “oude” sluiting.
 

Bijlagen

  • 800B1B99-6655-4832-980B-798417C36D35.jpeg
    800B1B99-6655-4832-980B-798417C36D35.jpeg
    68,9 KB · Weergaven: 8
Sub frame is korter dan die van voor 2015
In Den Haag zit iemand die ze regelmatig ombouwt naar dit nieuwe Zadel ,Pedro van Sas
Misschien contact zoeken en kan hij je helpen ?
006 Pedro Special .jpg
 
Yes klopt helemaal - heb ook contact met hem gehad inderdaad (zag via Marktplaats eea van hem voorbij komen) - maar Den Haag is niet bij mij om de hoek, dus ben zelf wat aan het knutselen. :+
moet dus inderdaad een stuk van het subframe af- en de bevestigingsoogjes van de zijkapjes (waar je met je kruis tegen de tank zit)
dan kun je zo het nieuwe zadel met het oude zadel "wisselen", bevestiging is nl. identiek. zijkapjes er weer op klikken én het achterlicht/kenteken probleem opvullen en dan ben je er. *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan