XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze zitten er nu in trouwens
Van maat 95 naar 100, en nu 4x 110
De kortere sproeiers zijn voor cil 1 en 4. De lange voor 2 en 3. Zou meer koeling moeten geven in de binnenste cilinders.

iemand nog tips om de carbs goed aansluitend te krijgen op de airboxrubbers EN de inlet rubbers? Heb t idee dat het allemaal niet “tight” genoeg zit
Deze zitten er nu in trouwens
Van maat 95 naar 100, en nu 4x 110
De kortere sproeiers zijn voor cil 1 en 4. De lange voor 2 en 3. Zou meer koeling moeten geven in de binnenste cilinders.

iemand nog tips om de carbs goed aansluitend te krijgen op de airboxrubbers EN de inlet rubbers? Heb t idee dat het allemaal niet “tight” genoeg zit
ik volg je aanpassingen van de carbs enzo zijn de standaard hoofdsproeiers ook verschillend in hoogte?
 
Standaard hoofdsproeiers zijn 4x hetzelfde voor zover ik weet, maat 95. Dat verschil in hoogte komt uit de tuning hoek blijkbaar... (madracing scharwoude)

Vandaag proefritje gedaan, hij loopt sportiever met die 4* ontstekingsvervroeger heb ik het idee. En in de hogere toeren, zegmaar echt ff vol gas doortrekken en janken is er voelbaar meer vermogen, klinkt ook anders... kan ook tussen de oren zitten hoor:z
 

Bijlagen

  • 2562E7FA-E5EC-45CE-8FFC-0912C9E164E7.jpeg
    2562E7FA-E5EC-45CE-8FFC-0912C9E164E7.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 14
  • 2D431D60-9113-4822-9168-7218C65B23E0.jpeg
    2D431D60-9113-4822-9168-7218C65B23E0.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 16
Standaard hoofdsproeiers zijn 4x hetzelfde voor zover ik weet, maat 95. Dat verschil in hoogte komt uit de tuning hoek blijkbaar... (madracing scharwoude)

Vandaag proefritje gedaan, hij loopt sportiever met die 4* ontstekingsvervroeger heb ik het idee. En in de hogere toeren, zegmaar echt ff vol gas doortrekken en janken is er voelbaar meer vermogen, klinkt ook anders... kan ook tussen de oren zitten hoor:z
ok ga je nogmaals de bank op voor een run om zo de vermogens toename te weten te komen heb weleens vernomen dat de gr inlaatrubbers op standaard carburatie ong 5pk meer leveren maar vind je al de aanpassingen het wel waard echt sterk merkbaar?
 
Ja hij gaat binnenkort nog een keer op de bank.. merkbaar, het is geen mega verschil maar hij voelt gewoon merkbaar als een “geoliede machine” waar je eerst het gevoel had vanne mmmm niet 100% top
Ik hou ervan als een machine loopt zoals hij bedoeld is, zonder restricties etc.
Het is een goed blok.
 
Ja hij gaat binnenkort nog een keer op de bank.. merkbaar, het is geen mega verschil maar hij voelt gewoon merkbaar als een “geoliede machine” waar je eerst het gevoel had vanne mmmm niet 100% top
Ik hou ervan als een machine loopt zoals hij bedoeld is, zonder restricties etc.
Het is een goed blok.
Precies hetzelfde gevoel wat ik ook had, de motor pakt nu gewoon bij elk toerental mooi op. En zeker onderin merk ik veel verschil.
 
Vandaag de XJR maar eens uit zijn winterslaap gehaald, eerst ff banden op spanning, stukje gereden, helemaal blij......totdat mijn rechterbeen toch wat nat werd...helemaal nat.....na monteren stuurdemper blijkbaar kleppendeksel niet goed vastgezet.....mmm....dom van me....hopelijk wat beter vastzetten en probleem opgelost
 
Ik ga de desbetreffende winkel morgen even bellen.. vind t toch wel zonde geld. Naam noemen vind ik lastig want kom er graag en zijn hardwerkende mensen... geen oplichters. Mochten ze niet thuis geven morgen zal ik het melden waar hij vandaan komt... maar ik koop vanaf nu alleen nog maar originele pakkingen :Y
 
Ik ga de desbetreffende winkel morgen even bellen.. vind t toch wel zonde geld. Naam noemen vind ik lastig want kom er graag en zijn hardwerkende mensen... geen oplichters. Mochten ze niet thuis geven morgen zal ik het melden waar hij vandaan komt... maar ik koop vanaf nu alleen nog maar originele pakkingen :Y
Sorry bedoelde de link van waar je de originele pakking gaat kopen.Snap dat je dat bedrijf niet wil afbranden waar de foute pakking vandaan komt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan